Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard Denmark Street, Londen

    Hallo Gitaarnetters,

    Over een week of twee zit ik voor een lang weekeinde in Londen. Behalve dat het afwachten is of ik naar een EU-land ga of niet (en zo ja in welke vorm) vind ik het een mooie gelegenheid voor het eerst een bezoek te brengen aan Danmark Street. Bij deze een verzoek om tips welke plekken/winkels daar zeker te bezoeken.

    Om wat kaders aan te brengen, en weg te nemen: ik ben nergens naar op zoek, maar sta open voor van alles. Ik weet op voorhand zo goed als zeker dat ik wel ergens íets ga aanschaffen. Maar dat zou, bij wijze van spreken kunnen variëren tussen een bijzondere plectrum tot een leuke akoestische gitaar. Het enige dat op dit moment tegen het 'nodig' aan zit zijn een capo (weinig spannend) een oefenversterker. Een THR10 is daarom een reële optie. Ik reis met de trein dus een 4x12 Marshall bestaat qua vervoer ook tot de mogelijkheden (ik zou niet weten wat ik er mee moet, maar het kán).

    Rondsnuffelen bij een winkel die veel leuke pedaaltjes op voorraad heeft is natuurlijk altijd leuk. Relatief te betalen en de dame (is ook mee) slaat er niet van achterover als ik mijn aankoop laat zien.

    Met welke winkels hebben jullie ervaring of waarvan ken je goede, mooie (recente) verhalen en verdienen daarom specifieke aandacht?

    Daarnaast: zijn er andere plekken op/rond Danmark street die het bezoeken waard zijn? Ik heb begrepen dat de meest interessante club redelijk recent zijn (haar?) deuren heeft moeten sluiten maar wellicht zijn er alternatieven?

    Voor mogelijke critici: ik geloof best dat vroeger heel veel beter was maar ik ben vroeger nooit op DS geweest dus rest mij nu een bezoek te brengen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Geloof dat ik er weleens langs gelopen ben.
    Maar wat ik zeggen wil; niets in London is goedkoop, dus houd er rekening mee dat leuk rondsnuffelen een prijskaartje heeft.
    En in dat licht.
    Ik ben in Cork eens tegen een 2ehands Rickenbacker aangelopen (zover ik kon beoordelen, geen Indie o.i.d. maar ik ben geen Rick kenner) voor < 1000 euro, geloof dat we op 700 zaten ofzo.
    Niet gedaan, dumb, dumb, dumb...
    Anyhoe, weinig OT.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    niets in London is goedkoop, dus houd er rekening mee dat leuk rondsnuffelen een prijskaartje heeft.
    Pzies. En waarom zou je voor een THR10 je geld in Londen uitgeven; nothing special... Kan me wél voorstellen dat je tegen een leuke gitaar aanloopt, dus....

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Londen en GB heeft wel 240 volt maar als ik me niet vergis een afwijkend "stekkermodel"...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Voordat je het niet kunt vinden: het is Denmark Street.

    Was er een maand geleden. Ongeveer de helft van de winkels in de straat is dicht voor verbouwing. Heb het vage vermoeden dat er geen muziekwinkels terug komen. Er is flink bijgebouwd in de buurt, aan dure appartementen. Dat vergt een ander soort middenstand...

    Wat er nog zit... niet heel bijzonder. Leuk oud spul hebben ze er nog maar zelden, de meeste van die winkels zijn weg. De dichtheid boetiekeffectpedalen is wat hoger dan gemiddeld. Het leuke is dat je nog steeds in 1 straat meerdere muziekwinkels hebt - stuk of 6 nog tegenwoordig. Het is maar een kort straatje en een aantal winkeltjes is vrij klein.

    Voor een leuke deal hoef je er niet heen: prijzen zijn (omgerekend) gelijk aan wat je hier betaalt of hoger. Over die andere stekker zou ik me niet zo druk maken, die kun je makkelijk omwisselen, als ie al niet los is.

    Macaris - 1 van de bekendste "denmark street" winkels, zit tegenwoordig iets verderop, aan Charing Cross Road. Is op loopafstand, maar mis hem niet.

    Ik heb er ook deze keer niks gekocht (ik kom elk jaar rond maart in London en de helft van de keren doe ik een rondje Denmark St).
    Laatst gewijzigd door bat; 1 april 2019 om 21:15
    Turn it up • Bring the noise

  6. #6

    Standaard

    Dank voor de tips en de opmerkingen.

    Als ik eensnelle rekensom maak lijkt de THR10 bij de huidige prijs van de pond toch echt goedkoper in GB dan hier. Ik ga het daar terplekke zien.

    Macaris ga ik zeker bezoeken, leuke pedaaltjes hebben ze daar. Zitten, volgens de site op de hoek Denmarkstr./Charing cross. Ga ik vinden.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bat Bekijk bericht
    Voordat je het niet kunt vinden: het is Denmark Street.
    Ongeveer de helft van de winkels in de straat is dicht voor verbouwing. Heb het vage vermoeden dat er geen muziekwinkels terug komen.
    Jammer, ik ga binnenkort ook naar Londen. De dochter van mijn vriendin had toen ze er laatst was al een foto van denmark street gestuurd, dus daar wilde ik zeker heen. Ik ga sowieso kijken, zeker geen koopplannen, maar je weet nooit natuurlijk.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Jaaa dat is mooi man. Ik was er anderhalf jaar geleden en heb er mijn ogen uitgekeken! Hoogtepunt een '56 Martin 000-18.
    Gewoon heen gaan! Het is er geweldig.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik heb er op een volledig originele Stratocaster uit 1958 gespeeld. Ding was van Ron Wood geweest. Er zat een enorme grote ronde Rolling Stones-sticker van hun '77 tour (als ik me niet vergis) op de achterzijde. Was ik me niet eens van bewust. Ik was al geil zat vanwege die strat, waar ik mezelf net volledig over aan het inlezen was. Mijn hart sloeg op hol toen ik 'm in de etalage zag hangen, naast een vrijwel identieke strat uit '57 (die overigens 1100 pond goedkoper was, waarschijnlijk vanwege de link met Ronnie). Toen ik 3x klaargekomen was en mijn eega me naar buiten bonjourde ging ik nog even een andere winkel binnen. Daar hadden ze een Marshall full stack van Motörhead te koop staan. Het logo op schitterende wijze op het zwarte speakerdoek geschilderd.
    Het slaat misschien nergens op, maar ik heb zo onwaarschijnlijk lopen genieten die dag. Dat vergeet ik nooit meer.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Londen en GB heeft wel 240 volt maar als ik me niet vergis een afwijkend "stekkermodel"...
    Uhh... In de vorige eeuw nog wel, ja.
    Inmiddels zijn mainland Europe en het UK allang naar elkaar toegegroeid en zijn elkaar bij 230 Volt tegengekomen.
    Die 'stekker', tja, daar zijn heel handige verloopjes voor. Ik gebruik er 1 om naar mijn NL verdeeldoos te komen. Andersom knip ik de stekker er af en zet er een NL model aan....

    Ik heb ooit een doosje gemaakt met een 240/220 Volt trafo er in voor de apparatuur die echt 220 max. was, maar alles wat ik nu gebruik is 230.
    Doet het al jaren probleemloos in folkclubs en op festivals.

    Maar nu even niet.
    Afwachten of er we straks nog inkomen zonder gezien te worden als 'illegal alien', die de gigs komt inpikken die de inboorlingen toebehoren. Of wat er meer aan onzin over goedwillende bezoekers gaat worden uitgestort.

    Ik heb daar ook workshops gegeven die vol zaten, klaarblijkelijk bracht ik iets mee dat ze zelf niet hadden....

    Zonde...
    Laatst gewijzigd door RB-1; 11 april 2019 om 20:36
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top