Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 22 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 219
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik heb de holtes voor de neck en pickup dieper gemaakt. Het gat voor de neck was iets te ruim, dus dat is nu smaller. De neck past er nu strak in. Het te wijde gedeelte gaat verdwijnen als we de body dunner maken in een vandiktebank. Er moet in totaal 12 mm af: 9 van de bovenkant en 3 van de onderkant. Daarna krijgen de holtes de definitieve diepte.




  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    De body is door de vandiktebank gehaald en is nu 40 mm in plaats van 52 mm.
    Vanaf nu moet ik heel voorzichtig zijn om geen butsen of splinters meer in het hout te maken.





    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 5 april 2019 om 16:33

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Leest iemand dit wel ???

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Joepie! Eindelijk een wetenschappelijke onderbouwing onder GAS!

    Maarre.. Als je veel vaker dan eens in de 5 jaar gitaren koopt, wordt je dan haast onsterfelijk?
    En als het criterium was van een nieuwe gitaar in de laatste 5 jaar en de studie maar 3 jaar duurde, dan twijfel ik toch wel een beetje aan de degelijkheid van de conclusie.

    On topic, ik kan me vergissen, maar het lijkt me op basis van de plaatjes dat òf je frees òf je bitje niet helemaal je van het is.
    Lang genoege bitjes zijn er wel maar vragen ook wel betere lagers in je bovenfrees.
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo Bekijk bericht
    On topic, ik kan me vergissen, maar het lijkt me op basis van de plaatjes dat òf je frees òf je bitje niet helemaal je van het is.
    Lang genoege bitjes zijn er wel maar vragen ook wel betere lagers in je bovenfrees.
    Het is idd een eenvoudige router en een goedkoop Ecotools bitje. Maar voor die paar keer dat ik ze nodig heb voldoen ze. Als ik een duur stuk hout had dan zou ik het voorzichtiger aanpakken, maar voorlopig moet ik het hiermee doen.
    De ‘fout’ hieronder bij de neckpocket lag niet aan de router, maar was een human error ...

    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 6 april 2019 om 16:10

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo Bekijk bericht
    Joepie! Eindelijk een wetenschappelijke onderbouwing onder GAS!

    Maarre.. Als je veel vaker dan eens in de 5 jaar gitaren koopt, wordt je dan haast onsterfelijk?
    En als het criterium was van een nieuwe gitaar in de laatste 5 jaar en de studie maar 3 jaar duurde, dan twijfel ik toch wel een beetje aan de degelijkheid van de conclusie.
    Ik vermoed dat dit een publicatie van 1 april was. En anders wordt Fred Dons hier dus het oudst.

    On-topic: Balen van die fout, maar dat is met een strookje hout vast nog wel te herstellen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    On-topic: Balen van die fout, maar dat is met een strookje hout vast nog wel te herstellen.
    Het maakt voor de bespeelbaarheid of voor de verbinding hals-body niks uit. Ik denk dat we het zo maar laten.

    Ik heb de bovenkant opgeschuurd tot 240 grit en de randen wat afgerond. Ik begin de tekening van het kwartiersgezaagd abachi wel mooi te vinden.




  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik heb de neck pocket op de goede diepte gefreesd: 0.652’’ of 16,5 mm. Past goed !













    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 6 april 2019 om 19:52

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    O, het gaat alleen om dat hapje? Ik dacht dat je die kier bedoelde, maar die zie ik op de andere foto's nauwelijks
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    O, het gaat alleen om dat hapje? Ik dacht dat je die kier bedoelde, maar die zie ik op de andere foto's nauwelijks
    Het ‘hapje’ loopt omhoog naar de hals, daar sluit ie dus niet aan op de neck, maar is de rand van de holte wat dieper dan de hals. Maar ik kan er mee leven hoor, en de maat voor wie de bas wordt ook. En tussen de pocket en de hals zit verder geen kier hoor. Strak in ‘t bakkie.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top