Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 22 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 219
  1. #121
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ga je die ferrules nog verzinken?
    De gaten zitten er al, maar ik tik ze nog niet vast. Anders krijg ik ze er meer niet uit. En de randjes ga ik verder niet verzinken.

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Om een of andere reden is de diepte van de twee holtes fout. De pickup holte is veel te diep, en de neck pocket is niet diep genoeg.

    Ik heb de volgende dieptes aangehouden (gevonden op internet):

    Neck pocket 5/8’’ = 15,875 (16) mm.
    Pickup cavity 3/4 ‘’ = 19,05 (19) mm.

    Mijn routing zat er een beetje naast, maar niet zoveel als het nu lijkt.
    De neckholte is 14,9 mm diep, en de pickup cavity is 20,3 mm. Ze zitten er dus allebei ongeveer een mm naast.

    Als ik een snaar opdraai lijkt het verschil alleen veel groter. Rara hoe kan dat ? De pickup valt gewoon in een diep gat, en met de neck op deze hoogte liggen de snaren plat op de toets.

    Maar: gelukkig niks dat niet te fixen is. Ik heb al een patch gemaakt voor onder de pickup, en de neck holte zal ik voorzichtig wat dieper moeten uitfrezen.

    Weet iemand de goede dieptes, speciaal die voor de neck holte ???



    Patch gemaakt:





    Diepte van de pickup holte zonder de patch:



    Neck pocket diepte:




    De snaar ligt strak tegen de toets. Ik heb de zadels op de brug al hoger gezet, dus daar ligt het niet aan.



    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 11 mei 2019 om 23:30

  3. #123
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Thanks !

    Of ik schuur gewoon overal door tot op het kale hout. Dan blijven alleen de poriën gevuld.
    dat kan natuurlijk ook zou ik zelf niet doen want ik vind zelf die honey glow zo mooi van t zpoxy :P

    over je neck pocket diepte: ik zie zoveel variatie overal... ik pak zelf de brug, kijk hoe hoog de zadels uitkomen op een gemiddelde hoogte (dus dat de zadels niet max diep of max hoog staan), en dan weet ik hoe hoog de actie moet zijn en reken dan naar beneden terug.

    voorbeeld.

    ik meet op mijn hipshot brug dat de zadels (hoe ik ze hebben wil) plus onderkant van de brug een hoogte hebben van 9.5mm.

    de hals zelf is inclusief toets en fret 22mm hoog (in mijn geval). ik wil een actie van 1mm; dus dan moet mijn neck pocket dus 12 tot 13mm diep zijn maximaal. zo heb ik nog genoeg speling om de actie naar beneden te draaien als ik dat wil, maar RUIM genoeg om de zadels omhoog te trappen als dat nodig mocht zijn.

    een pickup cavity van 20mm is overigens niet raar hoor; 2 veren onder de pickup en klaar.

  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    oh, ja, want heb je de dikte van de neck gemeten? niet het profiel maar hoe dik de hals op de hiel zelf is? kan soms echt flink verschillen en dus uitmaken voorje actie.

  5. #125
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    dat kan natuurlijk ook zou ik zelf niet doen want ik vind zelf die honey glow zo mooi van t zpoxy :P��
    Er komt al een oranje butterscotch kleur overheen, dus dat komt goed. Met licht opschuren werd alles wat vlekkerig, dus ik ben het ding weer helemaal kaal aan het schuren zodat alleen de poriën gevuld zijn en het hout egaal van tint wordt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    over je neck pocket diepte: ik zie zoveel variatie overal... ik pak zelf de brug, kijk hoe hoog de zadels uitkomen op een gemiddelde hoogte (dus dat de zadels niet max diep of max hoog staan), en dan weet ik hoe hoog de actie moet zijn en reken dan naar beneden terug.

    voorbeeld.

    ik meet op mijn hipshot brug dat de zadels (hoe ik ze hebben wil) plus onderkant van de brug een hoogte hebben van 9.5mm.

    de hals zelf is inclusief toets en fret 22mm hoog (in mijn geval). ik wil een actie van 1mm; dus dan moet mijn neck pocket dus 12 tot 13mm diep zijn maximaal. zo heb ik nog genoeg speling om de actie naar beneden te draaien als ik dat wil, maar RUIM genoeg om de zadels omhoog te trappen als dat nodig mocht zijn.

    een pickup cavity van 20mm is overigens niet raar hoor; 2 veren onder de pickup en klaar.
    Ok, zo ga ik het doen ! Thanks !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh, ja, want heb je de dikte van de neck gemeten? niet het profiel maar hoe dik de hals op de hiel zelf is? kan soms echt flink verschillen en dus uitmaken voorje actie.
    De hals is bij de hiel op het hoogste punt 26,8 mm. De brug is met de zadels op gemiddelde hoogte 14,5 mm. Ehh ... hoe bereken je dan de diepte van de pocket met een actie van 1 mm ??

    (Hoogte van de hals + actie) - (hoogte van de zadels) = (diepte van de neckpocket) ? Dan kom ik bij mij uit op 27,8 - 14,5 = 13,3 mm diep. Maar de pocket is nou 16 mm, en dat is niet diep genoeg. Of reken ik fout ?
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 11 mei 2019 om 23:34

  6. #126
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik heb de neck holte 2 mm dieper uitgefreesd. Dat was alles wat ze nodig had. Ik moet alles nog eens goed bekijken als ik de hals goed vastklem in de pocket. Ik heb de hoogte van de hals vergeleken met die van mijn Squier bas; die was 1,5 mm lager.

    De brug staat nu wel behoorlijk hoog; misschien moet er nog een ietsie uit de pocket.









    De uitlijning is prima !

    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 12 mei 2019 om 19:16

  7. #127
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Er zaten nog ouwe schroefgaatjes in de hiel van de hals. Die heb ik uitgeboord en met deuveltjes opgevuld.


















  8. #128
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Nice! Mooi gerepareerd

  9. #129
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Netjes gerepareerd hoor!

    Ik heb zelf wel eens bij een weet-niet-meer-wat-voor poging tot Superstrat waar de pickups veel te laag zaten, simpelweg een blokje stevig flightcase schuim (wat als veer functioneerde) onder de pickups gedaan en er langere schroeven in gedaan. Werkte eigenlijk prima en je zag er niets van.

  10. #130
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Nice! Mooi gerepareerd
    Niet moeilijk. :-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Netjes gerepareerd hoor!

    Ik heb zelf wel eens bij een weet-niet-meer-wat-voor poging tot Superstrat waar de pickups veel te laag zaten, simpelweg een blokje stevig flightcase schuim (wat als veer functioneerde) onder de pickups gedaan en er langere schroeven in gedaan. Werkte eigenlijk prima en je zag er niets van.
    Handig ! Ik vind de pickup maar gammel in het gat staan met twee iele schroefjes en twee rubberen busjes.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top