Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 22 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 219
  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    Maar nu je dat pasje zo hebt misbruikt, laten ze je dan nog wel binnen bij de Hunkemöller Club?
    Geen probleem.

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Na opschuren met 240 grit heb ik de tweede laag Z-Poxy opgebracht. Ik vind die amber tint die het hout krijgt best vet. En de nerf wordt meer zichtbaar. Natuurlijk moet alles weer glad geschuurd (dat gaat trouwens makkelijk) dus het geheel wordt nog wel wat lichter. Ik ben benieuwd hoe de transparante butterscotch lak uit gaat pakken.















    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 9 mei 2019 om 18:49

  3. #113
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    O jee, en daar gaat ook nog je extra voordeel bij Kruidvat...

    Het stukje opvulhout valt inderdaad nauwelijks op. Het was misschien nog net iets beter weggevallen als de naad bij het bookmatchen helemaal parallel aan de tekening van het hout had gelopen.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  4. #114
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    O jee, en daar gaat ook nog je extra voordeel bij Kruidvat...

    Het stukje opvulhout valt inderdaad nauwelijks op. Het was misschien nog net iets beter weggevallen als de naad bij het bookmatchen helemaal parallel aan de tekening van het hout had gelopen.
    Ik kon geen stukkie vinden dat de goeie nerfrichting had. Achteraf had ik de twee helften ‘scheef’ uit kunnen snijden. Maar ik denk dat de nerf veel minder zichtbaar blijft onder de (transparante butterscotch) kleurlak. We zijn al lang blij dat dat gat weg is, en dat dat redelijk mooi gelukt is. Maar: weer wat geleerd !

  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik heb de epoxy opgeschuurd tot vrijwel het kale hout, met 240 grit. De poriën zijn mooi glad opgevuld.

    Tot welke grit moet ik schuren voor ik de nitro ga spuiten ? 240 grit geeft nog zichtbare schuursporen; met 400 grit voelt alles mooi glad. Is dat ver genoeg ? Regel is dat het hout perfect moet zijn voor je gaat lakken, maar tot welke grit ?











    Het is op de foto’s moeilijk te zien, maar de poriën zijn mooi opgevuld.






  6. #116
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    tip over die Zpoxy. het lijkt erop alsof je echt door de zpoxy heen bent gegaan op de randen. zodra de lak erop gaat zie je een kleurverschil, zelfs al doe je een gekleurde/getinte lak. Meng een laatste batch zpoxy maar verdun 'm met alcohol (pas op, een druppie alcohol doet al een hoop!) en die laatste laag met verdunde zpoxy fungeert als een flash coat. heel dun, nauwelijks af te hoeven schuren maar genoeg om kleurverschil tegen te gaan.

    Ik pak grit 240 en dan soms 400, meestal 240, in een rechte schuurkras.

  7. #117
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Na de traumatische ervaring van het boren van de gaten voor de bedrading was het weer tijd voor nog wat gaten. De snaardoorvoergaten met de ferrules.
    Want wat kan er nou eigenlijk fout gaan, toch ? :-)









    De ferrules. Ik heb ze er nog niet helemaal ingetikt, want ze zitten behoorlijk strak en dan krijg ik ze er niet meer uit zonder het hout te beschadigen.









    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 11 mei 2019 om 22:04

  8. #118
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    tip over die Zpoxy. het lijkt erop alsof je echt door de zpoxy heen bent gegaan op de randen. zodra de lak erop gaat zie je een kleurverschil, zelfs al doe je een gekleurde/getinte lak. Meng een laatste batch zpoxy maar verdun 'm met alcohol (pas op, een druppie alcohol doet al een hoop!) en die laatste laag met verdunde zpoxy fungeert als een flash coat. heel dun, nauwelijks af te hoeven schuren maar genoeg om kleurverschil tegen te gaan.

    Ik pak grit 240 en dan soms 400, meestal 240, in een rechte schuurkras.
    Thanks !

    Of ik schuur gewoon overal door tot op het kale hout. Dan blijven alleen de poriën gevuld.

  9. #119
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    De schroeven voor de neck, met het neckplaatje:
















  10. #120
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ga je die ferrules nog verzinken?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top