Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 22 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 219
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Mijn maat heeft dit nog liggen: zilver- of alu folie. Kan je dat gebruiken om de holtes te shielden ipv koperfolie ?


  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    als ik forged in fire goed begrepen heb kan metaal broos worden als het niet goed gehard is, te lang, te vaak verhit en niet goed afgekoeld in olie en zeker in water.
    het kan ook zijn dat iemand die hem eerder geslepen heeft te weinig heeft gekoeld en het metaal te heet is geworden.
    maar als ik die foto van de corrosie zie, en ik eigenlijk verwacht dat dit op de achterkant ook zo is en dit minuscule gaatjes zijn, ben ik bang dat je dit blijft houden.
    evt. 5mm recht afsnijden/zagen, flexen en dan opnieuw slijpen en kijken wat er dan gebeurt.
    (wel met veiligheidsbril, als het broos is dan vliegen niet alleen de vonken om je oren maar misschien ook dikkere stukken)
    Die ‘putjes’ lopen nog wel een stuk door. Ik denk dat ik een nieuwe 60 mm beitel koop; Stanley is niet duur en volgens mij gewoon hetzelfde als er nu in zit.

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Mijn maat heeft dit nog liggen: zilver- of alu folie. Kan je dat gebruiken om de holtes te shielden ipv koperfolie ?

    plak even twee repen naast elkaar waarbij 1 de ander een stukje overlapt.
    pak de multimeter en zet hem op ohm, of je hebt zo een functie waarin je geleiding/contact kan testen waarbij je een piep hoort.
    elke pen op het verste stukje van een reep en als je dan geleiding hebt, geen weerstand, piep. dan kan je hem gebruiken.
    echter, niet vlak onder de pickups, want dat zou je sound kunnen aantasten.
    als ik het weer zou doen bij bv een strat zou ik alles rondom de pickups doen met koperfolie en de control cav met alu.

    let op dat een evt leverswitch het metaal van de hendel niet de folie kan raken, dus houd een klein stukje vrij rondom de sleuf.
    sommige switchen werken dan als killswitch.

    dit is goed leesvoer over het effect van materialen op sound
    http://billlawrence.com/Pages/All_Ab...TeleLovers.htm
    http://billlawrence.com/Pages/Pickup...terference.htm

    maar op deze pagina staat nog veel meer info over hoe pickups werken etc
    http://billlawrence.com/Pages/All_Ab...ickupology.htm

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Dank je ! Ik ga es kijken.

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Het boren van de gaten. Er werd me aangeraden om dat in een keer vanuit het jack gat door de control holte naar de pickup te doen, maar dat is wel heel ver, en moet kaarsrecht. De hoek van de boor is flauw genoeg om vanuit de pickup en vanuit de brug een gat naar de control cavity te boren.





    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 18 april 2019 om 17:02

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    De laatste spullen zijn binnen: wat onderdelen, Z-Poxy, en nitro lak.








  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Mijn maat wil zo’n ouwe Tele jack cup in de bas. Die is lastig te monteren omdat er een soort klemplaatje in de jack holte moet komen, lees ik overal. Stewmac maakt een belachelijk duur hulpstuk (really ???? 22 dollar om een cupje van een paar euro te installeren ???), maar volgens mij moet dat met wat moeren, ringetjes en bouten ook wel lukken. Heeft iemand er ervaring mee ? In geval van nood heb ik nog een gewone Electrosocket jack liggen met twee schroefjes.

    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 18 april 2019 om 17:01

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik vond dit, om de jack cup te monteren. Eat you heart out, Stewmac.

    https://www.stewmac.com/Luthier_Tool...ref_currency=D





    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 18 april 2019 om 16:58

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Test op een stukje triplex met Z-Poxy Resin filler. De eerste laag is licht gladgeschuurd met 400 grit, en de tweede dunne laag zit er op. Met ouwe pasjes gaat dat goed.

    Ik lak de body pas als alle gaten er in zitten, maar dit proefstukje is omdat ik dit allemaal nog nooit gedaan heb.




  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    De derde laag Z-Poxy zit op het teststukje triplex. Tussen de lagen schuur ik alles lichtjes glad met 400 grit.
    Vanaf hier vond ik een paar verschillende opties:

    - Het hout alleen maar licht gladschuren met bijvoorbeeld 400 grit. Dan zit er een laag filler op al het hout.
    - De laag Z-Poxy tot op het hout schuren met 240 of 320 grit. Dan zijn alleen de poriën opgevuld, en is de rest van het hout weer kaal.

    Ik heb geen probleem met de iets oranjekleurige tint van de Z-Poxy.

    Moet het hout na de Z-Poxy nog gesealed worden ? Ook daarover is mijn informatie niet eenduidig. En telt een laag Tru Oil als sealer ?

    Laat maar weten wat jullie denken.

    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 20 april 2019 om 14:55

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top