Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 22 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 219
  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Hoe lang kan je een aangebroken spuitbus nitro lak blijven gebruiken ? Ik wil vandaag of morgen het proefstukje met butterscotch spuiten, maar ik kan pas over een week of twee de gitaarbody lakken. Blijft de lak in de spuitbus zo lang goed ?

    Ik heb hier ook nog een bus blanke nitro waarvan ik een jaar of twee geleden wat gebruikt heb. Ik kan natuurlijk testen of die nog spuit, maar zo ja is die lak na twee jaar nog goed ?
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 21 april 2019 om 20:15

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik heb (buiten) 4 lagen nitro lak op het testhout gespoten, steeds met 20 minuten er tussen. Het werd schemerig, dus ik zal morgen bij daglicht de kleur en het oppervlak goed bekijken, maar volgens mij is de kleur best mooi, en blijft de tekening van het hout goed zichtbaar. Er zit wel een ‘sinaasappelhuidje’ in de lak. Morgen schuur ik het hout glad en dan spuit ik nog wat lagen. Daarna blanke lak en schuren en polijsten.





    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 21 april 2019 om 21:20

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Volgens mij moet je nu gaan polijsten.

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Volgens mij moet je nu gaan polijsten.
    Veel tips en filmpjes zeggen dat er eerst nog blanke lak over moet, dan een paar weken uitharden, dan schuren van 800 naar 2500 grit en dan pas polijsten. Maar dit is een teststukje, dus ik zal eens kijken wat ik er mee doe. Eerst moet dat ‘sinaasappelhuidje’ weg; dat komt denk ik omdat ik van iets te dichtbij gespoten heb.

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik heb het oefenstukje geschuurd met 800 en 1200 grit en er nog 2 kleurlagen op gespoten. Wel goed dit testje, want deze lagen zijn gladder dan die van gisteren.
    Morgen weer schuren en dan wat lagen blanke lak er over.

    Ik denk dat ik nu genoeg weet om te beginnen met het vullen van de body met Z-Poxy. Kijken of dat deze week lukt.






  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Voordat ik ga beginnen met het opvullen van het hout van de body heb ik die met een natte doek bewerkt om de vezels omhoog te laten komen. Dat is vooral op de zijkanten redelijk spectaculair; die zijn ‘half- en endgrain’. De boven- en onderkant zijn een stuk gladder gebleven. Na het drogen schuur ik de hele body nog een keer glad met 400 grit, en dan kan ik gaan vullen met Z-Poxy.

    Eerst heb ik nog de pickup holte uitgefreesd naar de goeie diepte (19 mm).










  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik heb met een 22 mm speedboor het gat voor de jack geboord. Er is een klein flintertje uitgebroken, maar dat is te maken.



















    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 24 april 2019 om 15:54

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    De Klant Is Koning. Mijn maat wil een vintage jack cup, maar deze is zoveel makkelijker ...


  9. #79
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2013
    Locatie
    Nieuw-Lekkerland
    Berichten
    281

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Mijn maat wil zo’n ouwe Tele jack cup in de bas. Die is lastig te monteren omdat er een soort klemplaatje in de jack holte moet komen, lees ik overal. Stewmac maakt een belachelijk duur hulpstuk (really ???? 22 dollar om een cupje van een paar euro te installeren ???), maar volgens mij moet dat met wat moeren, ringetjes en bouten ook wel lukken. Heeft iemand er ervaring mee ? In geval van nood heb ik nog een gewone Electrosocket jack liggen met twee schroefjes.

    Ik heb hier een zelfgemaakt hulpstuk op een metaaldraaibank bij een vriend gemaakt. Kijk maar in het bouwverslag van mijn thinline maar anders kan het ook prima met wat moertjes en boutjes idd!

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rikkert Bekijk bericht
    Ik heb hier een zelfgemaakt hulpstuk op een metaaldraaibank bij een vriend gemaakt. Kijk maar in het bouwverslag van mijn thinline maar anders kan het ook prima met wat moertjes en boutjes idd!
    Ik ben benieuwd ! Ik kan redelijk gaatjes boren, maar ik kan jouw Thinline thread niet vinden ... heb je een link ?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top