Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Als je toch een buizenamp hebt, waarom dan geen helix effects ipv de lt ?

  2. #12

    Standaard

    Goede vraag.
    Bigger is better? Het grote scherm vind ik wel overzichtelijk werken, editing gaat super makkelijk, en ik gebruik het FX pedaal veel, dus dat leek me handig als het er al bij zat.

    Ik moet zeggen dat ik inmiddels wel aardig happy ermee ben, zeker omdat opnemen op de PC nu wel heel clean gaat(geen ruis van de amp meer) De modeling amps zijn ook echt wel beter geworden, ik mis mijn buizenbak nauwelijks, al gebruik ik die live nog wel.(en gister nog vette complimenten gehad over mijn sound met de oude set up)
    Dat mijn buizenamp thuis niet meer de hele halve avond aan staat vind ook wel een fijn idee, (12 watt ipv 50/150 watt).

    Al met al, zou het met de FX ook wel lukken denk ik, maar de kans is wel aanwezig dat ik de LT hou voor thuis, en mijn oude bak in de oefenruimte laat.

    EDIT: plus meer footswitches is in mijn geval handig omdat ik zelden van preset naar preset schakel in een nummer maar binnen 1 bank werk. In dat kader worden ineens de snapshots ook verrekte handig!
    Laatst gewijzigd door maxdb; 7 april 2019 om 21:47

  3. #13

    Standaard

    Intussen heb ik m nog steeds en ben er verder ingedoken en ik toch wel aardig op weg geloof ik.

    Fijn is echt dat ik (zonder mijn buizen amp aan hoef te zetten) met alles van mijn PC mee kan spelen alsof ik er zelf in gemixt ben
    Verder wel tof dat ik alleen mijn amp maar hoef aan te zetten en ik omzeil de cabsim en hoor het over over mijn echte amp en cab.

    1 echt groot nadeel vind ik nog dat je geen presets kunt maken van een model(drive of fx etc) zoals je hem gebruikt in andere presets. Zodat je dat ineens weer op kan roepen. (zoals bij Boss)
    Als ik nu een nieuwe patch maak kies ik mijn fav amp en drive etc. en moet ik weer alles indraaien voor de zelfde sound.
    Ik heb nog 30 dagen :P

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    301
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Intussen heb ik m nog steeds en ben er verder ingedoken en ik toch wel aardig op weg geloof ik.

    Fijn is echt dat ik (zonder mijn buizen amp aan hoef te zetten) met alles van mijn PC mee kan spelen alsof ik er zelf in gemixt ben
    Verder wel tof dat ik alleen mijn amp maar hoef aan te zetten en ik omzeil de cabsim en hoor het over over mijn echte amp en cab.

    1 echt groot nadeel vind ik nog dat je geen presets kunt maken van een model(drive of fx etc) zoals je hem gebruikt in andere presets. Zodat je dat ineens weer op kan roepen. (zoals bij Boss)
    Als ik nu een nieuwe patch maak kies ik mijn fav amp en drive etc. en moet ik weer alles indraaien voor de zelfde sound.
    Ik heb nog 30 dagen :P
    Je kan blocks gewoon copy-pasten tussen patches. Alle settings blijven dan behouden. Misschien een slagje meer we.rk, maar net zo effectief.
    En anders een bestaande patch op een nieuwe locatie opslaan en van daaruit weer verder werken.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ik wil even zeggen dat ik ook en LT heb en dat ik er heel blij mee ben. Intussen al bijna zo'n 80 optredens mee gedaan (toer is bijna afgelopen) en hij doet het nog steeds heel goed en de sounds zijn gewoon echt TOP. Super handig voor DI klussen ook. Ik speel wel eens in de orkestbak van een musical. In die instantie bijvoorbeeld super handig!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lomeos Bekijk bericht
    Je kan blocks gewoon copy-pasten tussen patches. Alle settings blijven dan behouden. Misschien een slagje meer we.rk, maar net zo effectief.
    En anders een bestaande patch op een nieuwe locatie opslaan en van daaruit weer verder werken.
    Dankjewel voor de tip, dit wist ik niet. Zal het meteen gaan proberen.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    De grootste tegenvaller vind ik dat ondanks de best goede UI, de potmetertjes nogal veel slagen nodig hebben voor je van 0 naar 100 bent.
    Zit er niet een shift functie op waarmee je de stappen sneller kan laten gaan in 10-talllen bijvoorbeeld? dat is op veel apparaten zo.

    Verder vind het wel vreemd dat je de Helix LT hebt aangeschaft aangezien je in je eerste post zegt dat je dat allemaal niet nodig hebt omdat je al buizenbakken hebt en ook in een andere post aangeeft dat je het modeling helemaal niet nodig hebt
    Laatst gewijzigd door apekop; 18 april 2019 om 19:48
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Nou ja, vreemd, op zich is dat niet vreemd; zo'n 99,5% van de aanschaffen die hier gedeeld worden zijn niet nodig

    Maar ik snap wat je bedoelt!

  9. #19

    Standaard

    Ik had het ook niet nodig, maar het is wel handig als het ook goed klinkt, wat voorheen bij oudere modelers niet het geval was. En ik het dus niet gebruikte. Maar nu nu wel. Dus.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Zit er niet een shift functie op waarmee je de stappen sneller kan laten gaan in 10-talllen bijvoorbeeld? dat is op veel apparaten zo.

    Verder vind het wel vreemd dat je de Helix LT hebt aangeschaft aangezien je in je eerste post zegt dat je dat allemaal niet nodig hebt omdat je al buizenbakken hebt en ook in een andere post aangeeft dat je het modeling helemaal niet nodig hebt
    Er zit geen shift functie op, maar ik heb nu door dat ie knoppen snelheids gevoelig zijn, ook goed dus.
    De gt had ook modeling, en die had ik daar ook niet voor gekocht.
    Een losse amp zonder cab sim is ook prima te gebruiken als drive en heeft veel meer parameters dan een distortion. Dat deed ik al op de gt en blijkt nu ook weer op te gaan met de Helix naar een gewone amp.
    Ik had er geen rekening mee gehouden dat ik verslaafd zou raken aan het gemak van deze goede modeling!

    Oftewel, ik ben helemaal om, dat ding gaat niet meer terug.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top