Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard Geschikte fingerpicking gitaar

    Hallo,

    Ik heb onlangs mijn gitaar terug opgenomen en zou hier in willen doorzetten.
    Graag wil ik mij focussen op het fingerstyle gitaar spelen.
    Het probleem is als volgt dat ik het moeilijk vind om een 'geschikte' gitaar te vinden.
    Ik ben linkshandig.. Hiernaast zie ik door de bomen het bos niet meer qua aanbod, variaties..
    Budget ligt tussen 300 tot 500 euro ongeveer. Zelf heb ik bijvoorbeeld de Ibanez AE245 op het oog.
    Ik hou van de warme tonen, alsook van zo het heldere, 'zweverige'..
    Adviezen zijn welkom qua welke gitaren ik zeker in rekening moet nemen, of enige vorm van andere tips om op te letten, daar dit iets nieuw is voor mij

  2. #2

    Standaard

    Het beste blijft nog steeds proefspelen bij een zaak met een wat grotere sortering aan linkshandige gitaren, daar geluid en beleving iets persoonlijks is. Ik ben zelf met zowel fingerpicking als met plectrum bezig, sinds een jaar wat fanatieker.
    In eerste instantie een Takamine GD20 gekocht, alleen achteraf beviel dat niet zo, omdat de kast te groot voor mij is.
    Qua nek en geluid speelt dat model echter heerlijk.
    Wat ik wel vind met fingerpicking is dat de gitaar niet teveel sustain moet hebben, heb breid dan qua geluid niet lekker in mekaar over.

    Ik heb vorige week een Taylor mini GS walnut gekocht en dat bevalt goed, ook met finger picking ondanks de beperkte ruimte, maar dan wel voornamelijk met mijn nagels.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.925

    Standaard

    Qua tips zou ik zeggen dat je een 45 mm topkam zou moeten nemen, en verder op de stringspacing bij de brug moet letten. Alhoewel dat ook weer geen wet is, bijvoorbeeld John Fahey en Paul Simon spelen met een 43 mm topkam.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top