Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 39
  1. #21
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik zie nu dat het met dit tab systeem het niet de manier is om een normale bend te noteren. Wat er daar in feite gebeurd bij het afspelen van die tab is, dat de 7 wordt aangeslagen en dat er vlak daarna met die (9) een ghostnote op de 9e fret wordt gespeeld. Vandaar dat haperende muting effect.

    Bij dit systeem en Guitar pro 6 wat ik gebruik is een getal tussen haakjes een manier om een ghost note te noteren. dit dus: (9)

    Om in dit systeem een bend top de zevende fret maken is dus gewoon een 7 noteren met een pijltje naar boven en een indicatie of het een full bend of een 1/2 bend is. Dat gaat ook zo in Guitar pro 6 wat ik gebruik.

    Een foutje dus van degene die dit heeft uitgeschreven.
    Laatst gewijzigd door Brad; 27 maart 2019 om 20:36

  2. #22

    Standaard

    Ik heb het eigenlijk alleen geprobeerd zonder eerst Albatros weer eens te luisteren, maar ik herkende het geluid wel.ik moet hem misschien weer eens luisteren. (Het is eigenlijk een k@tnummer,maar wel leuk om te spelen)

  3. #23

    Standaard

    Brad, ik gebruik Tux guitar, best weleen leuk programma, je kunt ook op een “toets” de positie aanwijzen en hij zet de gewone notatie er zelf bij in een balk erboven. Ik ga dat programma van jou eens proberen als ik een proefversie kan vinden.

  4. #24
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ben er best tevreden over, dat Guitar pro. Ik geloof dat nu versie 7 in de handel is.

  5. #25

    Standaard

    Ik heb zojuist guitar pro 7 geïnstalleerd. Ziet er goed uit. Morgen ga ik hem uitproberen. Jammer dat 'ie niet in het nederlands is. Thnx voor de tip.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Is toch geen ghost note? En ook geen bending.
    Dit is gewoon een hammer on.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #27
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Het zijn echt bends. Een combinatie van bend-release-bend om precies te zijn later krijg je een stukje met pre bend-release. Zie 9:40 bij deze les video. Op 10:10 speelt hij het nogmaals met uitleg en wordt ook de tab laten zien. Zoals het in deze video wordt gespeeld en zoals het is uitgeschreven klopt beter.

    https://www.youtube.com/watch?v=q4XXgJAV0Yk
    Laatst gewijzigd door Brad; 28 maart 2019 om 05:30

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    het gaat toch niet om de tab uit die video? want daar zie ik ook geen kleine getallen naast de grote.

    volgens mij heeft sparrow het hier over, of niet sparrow?

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #29

    Standaard

    Precies pepe. Althans voor wat betreft dat kleine cijfer ervoor. Die haakjes snap ik nog niet,maar ghostnotes, damp en mute hen ik nooit begrepen.
    Laatst gewijzigd door sparrow; 28 maart 2019 om 13:33

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Tussen haakjes betekent strum
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top