Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 39
  1. #11

    Standaard

    Werk? Zo wordt je nooit een goede gitarist!

  2. #12

    Standaard

    Hallo Erik,
    Deze gaat het om:
    https://tabs.ultimate-guitar.com/tab...tar_pro_219435

    Inmiddels ben ik erachter gekomen waar het voor staat. Het is een pre-bend. Alleen heb ik dit nog nooit toegepast.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Als het pre bend was, moet het cijfer links toch hoger zijn. 😲

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Jouw beschrijving is een gewone bending.

  5. #15

    Standaard

    Op mijn scherm is hij ook hoger denis.

  6. #16

    Standaard

    Sorry, ik begreep je verkeerd. Maar je pakt 2 en je speelt 4. Maar het verschilt hierin: je slaat hem aan na het benden.

  7. #17

    Standaard

    Harald zei al dat tabs op internet niet altijd geweldig (lees:eenduidig) zijn.

  8. #18
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik heb even gekeken en ik vind het verwarrend. Wanneer je van een bepaalde manier tab notatie uitgaat dan is het een gewone bend. Dus wanneer je dit ziet staan 5 (7) dan zet je je vinger op de vijfde fret en maak je een bend van een hele noot. Maar vaak staan er dan ook de aanduiding bu (bend up) bij.
    Bij andere tabboeken zie je weer een andere manier om een gewone bend te noteren. Dan zie je bijv een vijf staan met zo een krom pijltje dat naar boven wijst. Om aan te geven of het om een bend van een hele of halve noot gaat staat er de aanduiding full of 1/2 bij.

    Die aanduidingen zie je bij deze transcriptie niet, zoals zo vaak op internet. wat mij dan bevreemd is dat je beide manieren van een gewone bend noteren in die transcriptie ziet.

  9. #19

    Standaard

    Ja Brad, je hebt helemaal gelijk, maar wat Harald al zei .... Het stond er trouwens niet alleen tussen haakjes. Maar het verschil met een bend is, dat er gebend wordt en dan pas aangeslagen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar anders ken je Albatross misschien ook wel. Ik heb het geprobeerd en het klopt. Ik zou zeggen: luister het eens en probeer het. Ik ben overigens gewend dat een bend wordt aangegeven met een pijl, met daarbij 1/2, 1/1 of 1 1/2 (need Your love so bad).

  10. #20
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ja ken Albatross van mijn vroege jeugd. We hadden die Lp thuis. Ik heb het even beluisterd en op de plekken waar deze notatie staat 7(9) word er op de plaat ook een normale bend gespeeld. (vanaf maat 19) Vreemd genoeg komt het bij het afspelen van die tab het niet lekker door. Bij één noot is het volume zachter en verderop hapert de boel. Hoe dan ook, op de plekken waar dit staat 7(9) wordt een ook normale bend gespeeld.
    Laatst gewijzigd door Brad; 27 maart 2019 om 19:25

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top