Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 39
  1. #1

    Standaard tablatuur wat betekent dit

    Hallo
    Ik kom in een nummer vaak bijvoorbeeld een 4 met links daarvan een kleine 2 of (9) met links daarvan een kleine 7 tegen.
    Wat betekent dit?
    b.v.d.
    Eric

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Kun je daar een voorbeeld van laten zien?

  3. #3

    Standaard

    Nee, superscript werkt niet, zoiets 7(9)

  4. #4

    Standaard

    Oh, werkt nu wel

  5. #5

    Standaard

    Kan een "ghostnote" zijn of een noot waarop je terugkeert na een bend, hangt even van de context af.

  6. #6

    Standaard

    Een plaatje zou wellicht beter zijn. Kleine cijfers duiden doorgaans op versieringen. Slides, of hammer on pull off, zonder eigen lengte in de maat...

    Zoals hier. Het kan trouwens ook met bends voorkomen. Die eerste noot speel je dan, met gelijk daarachteraan de tweede. Die eerste noot heeft eigenlijk geen lengte van zichzelf, is meestal zo kort mogelijk. Totale lengte van die twee noten is dus de lengte van de tweede noot.


  7. #7

    Standaard

    De haakjes kunnen duiden op een ghost note. Meestal wordt daarvoor echter een kleiner lettertype gebruikt. Ze worden ook gebruikt om in de tab aan te geven dat die noot niet apart wordt aangeslagen.

    Voor het specifieke geval zouden we echt de tab moeten zien. (en dan hopen dat het duidelijk is... niet elke internet tab is heel geweldig tenslotte)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Zal wel een bend van de lage naar de hoge noot zijn. Dus van 2 naar 4 of van 7 naar 9.

  9. #9

    Standaard

    Ik zal morgen even kijken of ik een voorbeeld kan sturen, ik moet nu naar mijn werk.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Je kan nu niet zomaar weggaan..... en ons in ondraaglijke spanning laten zitten....!!

    Werk ze.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top