Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard AC30C2x brom/getik reverb

    Goedenavond,

    Mijn AC30C2x heeft al een tijdje kuren, en ik vroeg mij af of iemand hier misschien iets vergelijkbaars heeft meegemaakt. De versterker doet het opzich prima, maar er zit een brom in wat samengaat met een onregelmatig getik dat gekoppeld is aan de reverb knop. Als de knop helemaal dichtgedraaid is, is het nauwelijks te horen (maar wel aanwezig op de achtergrond), en naarmate de knop verder opgedraaid wordt neemt de brom toe (stuur een linkje mee naar een geluidsfragment). Het effect werkt wel, alleen de brom is dan zo luid dat het de gitaar overstemt. Ik heb de versterker nieuw gekocht in 2011, dagelijks bespeeld, en er sindsdien nooit iets aan veranderd. Mijn eerste gedachte was dat de buizen misschien toe zijn aan vervanging, maar aangezien dit de eerste keer zou zijn weet ik niet of dit lijkt op een kapotte buis. Ik heb de reverb tank nog niet losgekoppeld dus weet niet of het probleem daar zit, ik heb wel de kabel heen en weer bewogen om te kijken of er ergens een slecht contact ofzo zat, maar dit leek niet het geval te zijn. Ik ben erg benieuwd of iemand een idee heeft. Hier een linkje naar een fragment, ik draai hier de reverb knop omhoog (het geluid neemt toe) en daarna weer terug naar 0:
    https://www.dropbox.com/s/9f6ut16ek1...oblem.m4a?dl=0

    Alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Het lijkt er een beetje op dat je twee fouten hebt. Allereerst hoor ik een 100Hz brom wat wil zeggen dat je een probleem in de voeding hebt. Of er wordt ergens veel stroom gevraagd of je hebt een lekke voedingselco. Deze chineesjes hebben ook de onhebbelijke eigenschap vonkoverslag te geven op de print waardoor er een lek kan ontstaan door koolvorming. Je andere klacht (dat geknetter) zou daar mee samen kunnen hangen maar het kan ook een op zichzelf staand probleem zijn. Al met al niet veel zinnigs over te zeggen zonder het ding onder de loep te leggen.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #3

    Standaard

    Dat klinkt als een probleem wat ik niet zelf op kan lossen.. Enig idee waarom een voedingsprobleem zich nadrukkelijk in de reverb regeling manifesteert?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hugo123 Bekijk bericht
    Dat klinkt als een probleem wat ik niet zelf op kan lossen.. Enig idee waarom een voedingsprobleem zich nadrukkelijk in de reverb regeling manifesteert?
    Nou als ik jouw audio bekijk zit de 100Hz hum ten alle tijden op de achtergrond en is niet afhankelijk van de reverb intensiteit. De ratel is me onbekend en heeft waarschijnlijk niets met de voeding te maken. Eén probleem tegelijk aanpakken en beginnen met een duidelijk verschijnsel, namelijk de voedingsbrom.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #5

    Standaard

    Snelle update mochten anderen het probleem herkennen. Ik heb de amp laten nakijken waarbij een preamp buisje en de eindbuizen zijn vervangen en de inputs en potmeters zijn schoongemaakt. De versterker is nu weer bromvrij en stil. Daarentegen, toen ik het reverb probleem wilde demonstreren bij de reparateur thuis, was het getik weg. Terwijl de versterker gemaakt werd heb ik flink nagedacht waarom dat zou zijn en wat er veranderd is bij mij thuis sinds ik het probleem opmerkte. Het was dan ook niet verrassend dat toen ik de versterker bij mij thuis voor het eerst aanzette het getik terug was...

    Wat blijkt nu, we zijn recent overgestapt van internet/tv provider en het nieuwe tv-kastje moest via ethernet aangesloten worden op het internet. Aangezien de aansluiting ontbrak heeft de installateur gekozen het internet signaal doormiddel van een ander kastje via het stopcontact te laten gaan. En zowaar, als ik dit kastje loskoppel is het getik weg. Kortom, de versterker pakt dus interferentie op via het stopcontact. Weet iemand of er een stekkerblok bestaat die de stroom wat kan 'opschonen'?

  6. #6

    Standaard

    Versterker op een andere groep aansluiten, of toch maar een UTP-kabel trekken 😏


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik zou zowiezo een UTP trekken voor de tv, dat op de eerste plaats...... Stroom opschoner? Als het al te koop is zal het denk ik persoonlijk niet goedkoop zijn......

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    https://www.analogueaudio.nl/essenti...tfilters.shtml

    Hier wat voorbeelden en info, alleen helaas geen prijzen........

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top