Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard Geluidsniveau opmeten voor bouwen studio, hoe?

    Ik wil een studio gaan bouwen. Na een hoop onderzoek gedaan te hebben, is dit de eerste stap. Kijken hoeveel geluid we produceren, zodat we weten hoeveel isolatie we nodig hebben.

    Iemand een idee hoe je dit het beste kan doen? Met een bepaald programma en een specifieke microfoonopstelling? Of voldoet een app op de telefoon?

    En is het van belang dat je het doet in een ruimte die qua grootte soortgelijk is aan de toekomstige studio?

  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Een decibel meter natuurlijk.. BV een echte van Velleman.

    Voor beginners, er is goede info op internet te vinden over isolatie. Als jij denkt bij isolatie aan noppenschuim zit je fout. Dat is voor de akoestiek. Noppenschuim eierdozen zijn niet onderveel van het proces van isoleren. Goed isoleren is zwevende vloeren en massa!

    Twee muren met zand ertussen bv is isoleren.
    Vriendelijke groet,

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Een decibel meter natuurlijk.. BV een echte van Velleman.

    Voor beginners, er is goede info op internet te vinden over isolatie. Als jij denkt bij isolatie aan noppenschuim zit je fout. Dat is voor de akoestiek. Noppenschuim eierdozen zijn niet onderveel van het proces van isoleren. Goed isoleren is zwevende vloeren en massa!

    Twee muren met zand ertussen bv is isoleren.
    Ik was er inmiddels ook achtergekomen, dat het antwoord uiteraard een decibelmeter is. Soms kan een mens flink onnozel zijn he Heb er ook al een gevonden, een goede.

    En wat betreft isoleren, ik ben al redelijk op de hoogte. Thanks.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top