Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Brom in zelfgemaakte Bypass Pedal (andere jacks nemen?)

    Ik heb zelf een bypass pedaaltje in elkaar gezet, en heb daarvoor de goedkoopste onderdelen gebruikt (was een probeersel) van musikding.de, maar er zit nogal een brom in als ik mijn SG erin prik.

    Dezelfde jacks even getest door ze puur met elkaar te verbinden met 2 draadjes en daar komt eenzelfde brom uit. Kabel direct aansluiten? Geen brom.

    Mijn vraag is nu vooral, zouden betere kwaliteit jacks hierbij helpen? Als ik bijv switchcraft neem ipv de noname die ik nu heb?

    Zit ook te kijken naar een pre-made pedaaltje, maar een chinese variant (16e via aliexpress) is hier te koop voor 45 euro, maar doordat ik voor een ander pedaaltje van 25 euro inklaringkosten mag gaan betalen vind ik de chinese variant direct bestellen ook niet heel aanlokkelijk.

    Iemand misschien tips voor goedkope bypass pedaaltjes of toevallig iets liggen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Onder de 22,- euro heb je geen BTW of invoer, kan je dus rustig bestellen.

    Ik ben geen techneut maar n.a.v. jouw verhaal klinkt het alsof de aarde ergens fout zit, als je toch aan het hobbyen bent......

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwispelhond Bekijk bericht
    Onder de 22,- euro heb je geen BTW of invoer, kan je dus rustig bestellen.

    Ik ben geen techneut maar n.a.v. jouw verhaal klinkt het alsof de aarde ergens fout zit, als je toch aan het hobbyen bent......
    Mjah, ik ben daar toch niet zo overtuigd van... Inklaring is de afhandeling van postnl met douane en van wat ik begrijp kan je die altijd aan je broek krijgen bij een pakketje uit china? (Al dan niet terecht ). Ben idd geneigd er maar voor te gaan, die 16e kan ik zelf niet veel goedkoper (vooral icm een behuizing) maar het zou ruk voelen nog een keer dat bedrag aan postnl te moeten gaan betalen.

    Tenminste, dat lijkt eruit te komen als ik ik wat rondgoogle...

    Wat betreft aarde, kan uberhaupt weinig fout zetten als ik 2 jacks direct met elkaar verbind toch? (aarde met aarde, hot met hot). Dus gitaar <-kabel -> jack <-> jack <-kabel-> amp...

    En als ik gitaar <-> kabel <-> amp doe heb ik geen brom...

    Overigens aan de hand van deze pagina:

    https://www.stewmac.com/How-To/Onlin...boxes_OFF.html

    (En zelf dus de aarde ook gesoldeerd omdat ik het in een plastic bakje heb gegooid)

    pedaaltje wat ik evt wil bestellen:

    https://nl.aliexpress.com/item/True-...73771394.html?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Nee, onder de 22,- euro hoef je nooit bij te betalen, tot dat bedrag mag vrij ingevoerd worden dus dit ding kan je zonder risico op extra kosten bestellen. Als je bestelling boven die 22,- euro komt kan je voor BTW aangeslagen worden en als dat gebeurd dan moet je ook altijd de afhandelingskosten van de vervoerder betalen. Je kan ook mazzel hebben met een pakketje dat er doorglipt (ja, dat gebeurt geregeld) maar boven de 22,- moet je altijd rekening houden met die mogelijke extra kosten.

    Die technische vraag kan ik zo even niet beantwoorden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Het is een aarde-dingetje. Ik heb dat ook gehad met het zelfgeklooi. Heb je wel een goed schema? Alles goed nagelopen?


    Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #6

    Standaard

    @kwispelhond: Ight, ga ik gewoon dat pedaaltje bestellen en zal dan wel loslopen... en mocht ik alsnog een aanslag krijgen, ach... heb ik ook weer antwoord op mijn onzekerheid/vragen

    @the sure thing: Tja, zou ik in eerste instantie ook denken maar als ik dus puur jack-jack verbind (als een soort van kabel-koppel stuk), zoals hieronder zeg maar (hot met hot en ground met ground verbinden met een kabeltje)



    Krijg ik die brom ook, als ik de kabel direct in de amp prik is er geen probleem. Kan het dan alsnog aarde zijn?

    Heb nu de kabeltjes gewoon aan de connectors 'gedraaid', zal ook even solderen vanavond om te zorgen dat de verbinding echt ok is...

    Tnx iig voor de reacties

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Hoe zit het met de behuizing? Metaal? Ook aan 1 jack verbonden met ground? Of juist dubbel geaard (groundloop)?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #8

    Standaard

    Hij zit in een plastic bakje van de zeeman :P Ground dus gesoldeerd op de manier zoals in dit plaatje:



    Met de creme/bruinige draad dus als ground...

    Pedaaltje uit china is ondertussen ook besteld, ben benieuwd (en voor nu weer terug naar mijn normale pedaaltjes waarbij het allemaal sowieso niet nodig is). Idee was namelijk dat ik die bypass kon gebruiken om mijn zoom G3Xn te 'omzeilen' zodat die niet altijd aan hoeft te staan en ik een ongekleurd geluid naar de amp kon krijgen...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Veel simpeler dan dit gaat het toch echt niet worden, even alle contacten nalopen en ik zou zelf ook alle contactpunten even controleren op goed contact (gewoon even een plug er in steken dus) en voor de zekerheid even reinigen met contactvloeistof.
    Laatst gewijzigd door kwispelhond; 26 maart 2019 om 20:03

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top