Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Music Liquid Tension Experiment

    Vorige keer ging het voor de zoveelste keer de mist in met die copyright dingen op youtube..
    Ik dacht dan maar iets simpels

    https://youtu.be/yitwM3F-ajA

    John Petrucci is altijd toch wel een held voor mij geweest. Desondanks is het mij nooit gelukt om snelle solo's onder de knie te krijgen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Met snelheid spelen is wat mij betreft niet het belangrijkste. Leuk als je het kunt natuurlijk maar ik denk dat je je moet concentreren op je gevoel. Werk aan je vibrato en vooral je sound want het geluid is niet echt mooi naar mijn bescheiden mening.

  3. #3

    Standaard

    Qua gitaar geluid?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Met Pasqual eens. Je gebruikt je vibrato niet consistent en ik vind dat je - los van het geluid van de gitaar (kwestie van smaak natuurlijk) - geen mooie 'toon' maakt. Het klinkt wat inspiratieloos; je speelt de noten en that's it. Ik denk dat je (veel) beter kan...

  5. #5

    Standaard

    Toon ach...
    Heb ooit ene john 5 horen/zien spelen over een gemikte yamaha model amp......de zgn wespen...vreselelijk geluid...maar..na 2 min hoorde ik dat niet meer vanwege ernstig goed gitaar spel

    Joe
    Ik heb het gevoel dat het stuk nog niet echt in je vingers zit en hoor de kleine problemen die je heb met timing ,vibrato ect
    Als je zorgt dat het stuk blind in jn vingers zit kun je er letterlijk mee spelen en hoor je "niemand" over je toon en zo

    Trek je conlusies...
    Have fun
    Smily

  6. #6

    Standaard

    Dankjewel voor het commentaar! Qua sound kan ik me inbeelden want ik heb nu nog gewone standaard speakers aangesloten.. en qua spel ook! Ik ben namelijk meer de man van de achtergrond akkoorden en rifjes. Daar ligt de echte passie, maar dat wil ik graag gaan uitbereiden naar solo.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2004
    Locatie
    Heerenveen
    Berichten
    2.701

    Standaard

    Beeld komt niet altijd overeen met wat je speelt, maar goed: het is een cover!
    Dit zijn wel ideale nummers om je vibrato te oefenen, dus werk daar aan.

    Als je wat verstand van EQ hebt dan zou ik het volgende doen: laag wegfilteren tot 100hz, hoog tot 7000 khz.
    En dan wat delay -> reverb: Kom je een heel eind !

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top