Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard aansluiten andere elementen

    Hallo,

    ik heb een electrische gitaar met Roswell elementen, HSH. en nu wil ik graag andere elementen erin zetten maar loop ik tegen een probleem.

    zoals de bedrading nu zit gaat de groene draad van de Humbuckers naar de 5 standen switch en zwart naar de achterkant van de volume potmeter. (wit en rood gaan naar een coilsplit schakelaar).

    ik heb andere elementen gekocht en daar zit dan ook een bedradings schema bij, en daar staat op dat de groene draad naar de achterkant van de volume potmeter gaat en zwart naar de 5 standen schakelaar.

    dus net andersom. ??????

    maakt dit niks uit? of klopt hier iets niet.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Het is handig als je meldt welke elementen dit zijn. Ander fabrikaat kan andere kleurcodering zijn, daar is geen standaard.
    Waarschijnlijk werkt het gewoon goed als je alle elementen van hetzelfde merk hebt en ze volgens dat voorschrift aansluit.

    Bij een mix van elementen kan het zo zijn dat je in de combi-standen fase problemen krijgt, dan moet je afhankelijk van welke elementen samen een probleem geven er 1 ompolen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3

    Standaard

    De elementen die ik wil vervangen zijn van roswell en de nieuwe zijn seymour duncans

  4. #4

    Standaard

    Ik ben nog even weer gaan zoeken naar de kleurcodes en ik ben er uit. De kleurcodes verschillen nogal per merk. Wat ik wel vreemd vind en nooit had verwacht. Zwart is bij roswell ground en bij seymour duncan is groen ground.

    Ik zou denken dat zwart altijd ground zou zijn.

    Maar bedankt voor je reactie, hierdoor kan ik weer verder.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ja, bij duncan gaat groen op aarde en zwart op het signaal.


    (is bij duncan al zo voor zo'n grove 40 jaar )

    niet elke pickup maker hanteert dezelfde interne logica voor die bedrading. Bij Dimarzio gaat, bijvoorbeeld, groen op aarde, zwart met wit samen en ROOD op signaal. Er bestaat niet zoiets al 1 standaard.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top