Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard Iemand ervaring met dit apparaatje...

    Ik ben mezelf een beetje aan het verdiepen in attenuators. Nu kwam ik deze tegen: https://badcatamps.com/bad-cat-amplifier-parts-and-accessories/unleash-v2-attenuator-re-amplifier

    Schijnt ook nog eens van een 1 watt versterkertje een 100 watt versterker te kunnen maken. Iets dat voor in de toekomst bruikbaar voor mij zou kunnen zijn.

    Stel dat ik hem voor nu als attenuator zou gebruiken en mijn versterker voluit zou zetten, zodat ik het beste uit mijn power tubes haal. Slijten de power tubes dan niet veel sneller dan dat ze zouden doen, dan wanneer ik de versterker gewoon op slaapkamer niveau zou gebruiken?

    En met een versterker die hard of zelfs voluit staat, komt vaak helaas ook ruis en/of andere storende bijgeluiden de hoek om kijken. Zijn die bijgeluiden dan ook aanwezig of worden die automatisch verminderd door het gebruik van een attentuator?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Hier een Jet City attenuator, kan op 4, 8 en 16 ohm. Klinkt behoorlijk kut, maar je hoort wel hoe voor- plus eindversterker samen klinken. Buizen slijten alsof je luid speelt, iets meer dan als je het volume laag houdt, afhankelijk van het type versterker.

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Hier een Jet City attenuator, kan op 4, 8 en 16 ohm. Klinkt behoorlijk kut, maar je hoort wel hoe voor- plus eindversterker samen klinken. Buizen slijten alsof je luid speelt, iets meer dan als je het volume laag houdt, afhankelijk van het type versterker.
    Hoe komt dat dan dat hij behoorlijk kut klinkt, denk je... slechte kwaliteit ofzo?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Heeft met het ontwerp te maken. Maar ook duurdere, geschikt voor één impedantie, kleuren het geluid behoorlijk.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Vergeet niet dat je de meest geluidsbepalende factor, nl. de speaker, buiten spel zet.
    En verder gedraagt een attenuator zich qua belasting anders dan een speaker, dat gaat iets verder dan een waarde in zuivere Ohms. De versterker klinkt zich dus ook anders met deze belasting.
    Je gaat het totaalgeluid met zo'n doosje nooit evenaren.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #7

    Standaard

    Als zo'n attentuator de speaker buitenspel zet, waar komt dan uiteindelijk het geluid uit?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Wel uit de speaker, maar die klink op een laag pitje ook anders dan wanneer ie opbreekt.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Hoe komt dat dan dat hij behoorlijk kut klinkt, denk je... slechte kwaliteit ofzo?
    De goedkope attenuators zijn gewoon een grote weerstand, waardoor de interactie tussen speaker en versterker niet nagebootst wordt. De duurdere/betere attenuators doen dat wel.

  10. #10

    Standaard

    Guitar Magazine heeft hierover een review geschreven: https://www.google.be/amp/s/guitar.c...-review/%3famp

    Lijkt mij geen slechte aankoop. Toch zou ik wat doorsparen en gaan voor de Boss Waza Tube Expander. Heeft dezelfde features als de Bad Cat... en veel meer! Ook naar behoud van klank bij gebruik van attenuator en (silent) recording domineert de Boss. Je kan ook IR’s laden en effecten toevoegen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top