Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 53

Discussie: Goede compressor

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Idem hier, naast een speakerkast m'n enige state of the art ding. Een Empress

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    He getver die nieuwe Boss compressor krijgt akelig goede reviews op het internet....


    Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    He getver die nieuwe Boss compressor krijgt akelig goede reviews op het internet....
    Maar hij is ook echt goed! Een vriend van me heeft er twee weken terug een gekocht. Wat ik al schreef, het ding compenseert als het ware op een slimme manier iedere idiote afstelling. Klinkt serieus heel goed. Ik had er nog nooit eerder iets van/over gezien, maar het ding is toch alweer een tijdje op de markt.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Boss is ook goed maar ik ben voor die prijs toch iets meer onder de indruk van de Keeley. Da's natuurlijk wel naar aanleiding van de filmpjes op YT dus kan nog veranderen als ik ze nog eens zelf ga uitproberen. (Hmmmm...., wat brengt een "made in Japan" CS3 i.z.g.s. eigenlijk nog op?)

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Het zijn twee totaal verschillende compressors. Mijn voorkeur ligt ook bij de Keeley Compressor+, maar dat is ook omdat ik 'm snap en hij klinkt ook wel wat anders. Je hebt natuurlijk de blend knop en je kunt 'm ook nog heel goed als booster gebruiken. Toonregeling bevalt me ook van dat ding, dus ja, ook voor mij de Keeley. Maar de nieuwe Boss heeft toch ook wel een paar handigheidjes. Gewoon beide testen.

    Een ouwe CS-3? Geen idee.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Die nieuwe Boss compressor heeft flikkerende lampjes en als audiofiel val ik daar nou eenmaal voor... net als de Empress overigens...






    Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #37

    Standaard

    Als het eigenlijk alleen voor de country chicken-pickin' sound is zou ik zelf voor de Dynacomp gaan. Het is dan toch juist de bedoeling dat ie kleurt en squashy is...

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Mag ik dit topic even kapen?
    Ik ben een enorme beginneling qua compressors. Ik begin echt op nul.
    Ik ben al een tijdje op zoek naar een meer distortion achtige drive. Maar tot nu toe knap ik altijd af op die typische distortionrafel ( ik weet even niet hoe ik dat duidelijker kan omschrijven).
    Nu heb ik wat YT filmpjes bekeken en ik vroeg mij af of ik mijn doel zou kunnen bereiken met een compressor voor mijn Direct Drive (of juist na). Ik zoek naar een wat “Amerikaanser/moderner” geluid. Ik speel met redelijke hotte humbuckers over een 1 kanaals JCM met een heel klein randje.
    Wie kan mij vertellen wat de effecten zullen zijn? Wat zijn de voors en de tegens?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ik heb de CS-3 sinds kort. Ben daar zeer content mee!!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  10. #40
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Mag ik dit topic even kapen?
    Ik ben een enorme beginneling qua compressors. Ik begin echt op nul.
    Ik ben al een tijdje op zoek naar een meer distortion achtige drive. Maar tot nu toe knap ik altijd af op die typische distortionrafel ( ik weet even niet hoe ik dat duidelijker kan omschrijven).
    Nu heb ik wat YT filmpjes bekeken en ik vroeg mij af of ik mijn doel zou kunnen bereiken met een compressor voor mijn Direct Drive (of juist na). Ik zoek naar een wat “Amerikaanser/moderner” geluid. Ik speel met redelijke hotte humbuckers over een 1 kanaals JCM met een heel klein randje.
    Wie kan mij vertellen wat de effecten zullen zijn? Wat zijn de voors en de tegens?
    Zou allebei kunnen, maar hangt van de compressor af. Ik ben behoorlijk fan van de Barber Tone Press, maar er zijn inmiddels meer compressors met clean blend. Klassieke compressors wil je er liever vóór, met clean blend heb je meer te kiezen vind ik persoonlijk. Zéker omdat je zelf al met een randje speelt zou een dergelijke comp prima tussen drive pedaal en amp kunnen.
    Voor jou als Barber fan... Komen af en toe voorbij op Marktplaats.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top