Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 53

Discussie: Goede compressor

  1. #21

    Standaard

    Ben zelf al heel lang blij met de cali 76 deluxe.
    Niet de goedkoopste oplossing maar na uitgebreid vergelijk met de andere usual suspects de fijnste.
    In mijn specifieke set-up in ieder geval
    Qua sound de meest transparante compressor.
    Gebouwd om het einde der tijden te overleven.
    En (voor mij althans) superbelangrijk: De mixknop.
    Ik vind het heel prettig als ik de mix kan bepalen van droog/compressed.

    Gebruik hem voornamelijk in combinatie van Telecaster en strats met Fender-eske cleanamps.
    Overdrive en randje haal ik uit pedalen.
    John Mayer, Brad Paisley. Ongeveer die clean-met-een-randje hoek, zeg maar.
    Moeilijk uit te leggen maar vooral de Mayerstyle akkoorden blijven heel transparant en “zingen”. (stom woord maar kan niks anders bedenken) De slow dancing in a burningroom vibe...
    Laatst gewijzigd door Bolkedebeer; 23 maart 2019 om 12:49

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Mijn persoonlijke favoriet is jaren lang de Suhr Kojicomp geweest.


    Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Heel mooi allemaal met die mooie en soms zeer dure pracht dingen en die Keeley wil ik zelf ook nog wel eens hebben, maar TS zoekt de specifieke country sound en volgens mij moet hij dan juist niet de meeste transparante en natuurlijk klinkende compressor hebben maar gewoon die simpele MXR (of de Ross), da's tenslotte wat de meeste van die country-pickers ook gebruiken.

    Ik gebruik zelf maar erg weinig compressie dus heeft voor mij niet zo'n prioriteit, ik heb nog wel een oude Boss CS3 (nog made in Japan) liggen en die doet voor mij wat ik wil, ik heb overigens laatst voor iemand een Joyo compressor voor weinig in China besteld (zou een Ross clone zijn) en dat ding was overigens verbazend lekker, zeker als stand-alone en clean compressor.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Er is, denk ik, ook niet echt DE compressor voor een country sound (chicken picking e.d.?). Ik zou gewoon een x-aantal proberen met eigen versterker. De rest is voorkeur.

  5. #25
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwispelhond Bekijk bericht
    Heel mooi allemaal met die mooie en soms zeer dure pracht dingen en die Keeley wil ik zelf ook nog wel eens hebben, maar TS zoekt de specifieke country sound en volgens mij moet hij dan juist niet de meeste transparante en natuurlijk klinkende compressor hebben maar gewoon die simpele MXR (of de Ross), da's tenslotte wat de meeste van die country-pickers ook gebruiken.

    Ik gebruik zelf maar erg weinig compressie dus heeft voor mij niet zo'n prioriteit, ik heb nog wel een oude Boss CS3 (nog made in Japan) liggen en die doet voor mij wat ik wil, ik heb overigens laatst voor iemand een Joyo compressor voor weinig in China besteld (zou een Ross clone zijn) en dat ding was overigens verbazend lekker, zeker als stand-alone en clean compressor.
    Een kwestie van afstellen lijkt me. Die Valeton die ik genoemd heb heeft ook een tone knop. Prima voor countrypicking als je de tone knop wat terugdraait en de sustain knop wat meer opendraait. Maar ook als boostpedaal zeer geschikt met de sustain wat lager en de tone knop wat meer open.
    Laatst gewijzigd door Brad; 23 maart 2019 om 15:44

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Conclusie: de MXR Dyna Comp heeft zijn tijd wel gehad 😂


    Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Lees even Circuit history hierzo:
    https://aionelectronics.com/project/...na-compressor/

    Ik heb deze compressor gebouwd en dat is dus uiteindelijk een mix tussen de janglebox/ross/keeley/dyna comp geworden. doet het al een aantal jaar erg goed op mn board
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwispelhond Bekijk bericht
    Heel mooi allemaal met die mooie en soms zeer dure pracht dingen en die Keeley wil ik zelf ook nog wel eens hebben, maar TS zoekt de specifieke country sound en volgens mij moet hij dan juist niet de meeste transparante en natuurlijk klinkende compressor hebben maar gewoon die simpele MXR (of de Ross), da's tenslotte wat de meeste van die country-pickers ook gebruiken.
    Dat is lang de standaard geweest, maar niet per sé omdat ze dat specifieke country geluid hadden, maar meer omdat er niet veel te kiezen was. In principe kom je er met vrijwel iedere compressor wel, maar niet voor niets domineert Keeley de compressor markt tegenwoordig. Ik meen dat de eerste Keeley een verbeterde Ross was.
    En als je je brood verdient als country gitarist graai je tegenwoordig al snel naar de Cali76. Vraag maar aan Johnny Hiland (hoewel, volgens mij is die gast bereid om op een lul met snaren te spelen als ie daar een leuke deal mee kan scoren, maar toch...). Eigenlijk is vrijwel iedereen het er over eens dat de Cali76 Deluxe het beste is wat op dit moment op de markt is. Maar het is al eerder gezegd, je tast er ook wel diep voor in de buidel. Aan de andere kant, als je iedere week op het podium staat en je houdt voor ieder optreden 5 tientjes of meer over (dus dan hoef je nog helemaal geen professional te zijn) en de compressor is een belangrijk onderdeel van je geluid, zoals dat het geval is bij de meeste chicken pickers, dan is de Cali76 Deluxe echt een no brainer.

    En ja, sommige gasten kunnen dat zo onwaarschijnlijk goed dat het nauwelijks iets uitmaakt wat ze gebruiken.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #29

    Standaard

    Tja ik speel geen country maar zag onlangs Andy Timmons een country nummer spelen met zijn Carl Martin Compressor/Limiter pedaal. Deze heb ik ook als enige tijd op mijn plank liggen en naast een zeer lage noise floor ook zeer nauwkeurig in te stellen voor subtiel tot extreme compressie.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard Goede compressor

    Mijn ruzie cq. haat/liefdeverhouding met compressors is gestopt met de invoering van de blend knop of het kunnen mixen van dry/wet op compressors.


    Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top