Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 53

Discussie: Goede compressor

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Voor € 139,- een prima compressor: https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Co...0-l/p100251104

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    De Keeley Compressor plus staat ook op mijn lijstje. Dat wordt mijn volgende pedaaltje. Ik heb er 300 uur aan YouTube video's kijken en beluisteren opzitten om tot de conclusie te komen dat dat voor mij de meest geschikte compressor is. De functies van de 4 knoppies en de manier waarop deze in het ontwerp geïntegreerd zijn maken het allemaal zoveel helderder voor mij. Ik ben zo'n type die nooit in staat was om een compressor goed af te stellen. En nu met de Keeley Compressor+ weet ik nu al dat er een stuk of 4 hele duidelijke instellingen zijn die ik vrijwel zeker ga gebruiken met heel veel plezier. Het is ook voor het eerst dat ik blij word van een compressor. Ook nieuw! Het ding is nog redelijk goedkoop ook. Zeker als je de prijs-kwaliteit verhouding in ogenschouw neemt.

    Een ander geinig compressortje vond ik de 'nieuwe' Boss CP-1X. Heel interessant pedaal, vanwege de manier waarop het werkt. Het is nauwelijks mogelijk om je geluid te verneuken, omdat het een 'slimme compressor (???)' is. D.w.z., als je een knoppie redelijk extreem zet, verandert het ding automatisch enkele settings, waardoor het toch uitermate bruikbaar blijft. Zou ik zeker even naar kijken. De prijs komt overeen met dat van de Keeley hierboven. Mijn voorkeur gaat uit naar de Keeley, omdat ik die begrijp en omdat ik hele slechte ogen heb, waardoor ik de knoppen van de CP-1X niet kan lezen.

    De beste compressor in pedaalvorm die ik ben tegengekomen is de Origin Effects Cali76 Deluxe, maar dan zit je al boven de €300,- en dat vind ik persoonlijk wat teveel van het goede. Wel fokking goed.
    De compacte versie van dit pedaal (de Cali76 Compact) is ook heel ok, stukje eenvoudiger ook met slechts 3 knoppies en een schakelaartje, maar ook die zit nog altijd rond de 220 euro.

    Ik heb alle hierboven genoemde compressors uitgebreid 'getest' (en nog veel meer dan deze allemaal), maar uiteindelijk was dit mijn soort van top 3.
    Overigens zou ik hier nog een vierde aan willen toevoegen, namelijk de DryBell Unit 67. Het compressor gedeelte van dit pedaal is net als de Cali76 afgeleid van de beroemde studio 1176 compressor, maar is meer dan alleen een compressor. Het is een compressor/eq/boost combinatie. Waanzinnig koel, maar ook weer aan de prijzige kant. Bovendien valt er voor het compressordeel niet veel af te stellen.
    Ik zou hier de Empress compressor aan toe willen voegen.


    Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #13

    Standaard

    Parkside is rommel. Na 1 SNAAR schoon blazen al kapot.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alias Bekijk bericht
    Parkside is rommel. Na 1 SNAAR schoon blazen al kapot.
    Dit is best wel een beetje onzin.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik ben niet zo thuis in de compressors, kan er elke keer weer weinig mee. Maar aan de hand van de zoektocht die ik had, met vele clipjes en inlezen gooi ik er ook eentje in; DOD 280.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dit is best wel een beetje onzin.
    Onzin als reactie onzin, mag dat ook al niet meer?

  7. #17
    Member
    Geregistreerd
    17 februari 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    55

    Standaard

    Heb zelf ook inderdaad gezien dat Wampler en Keely veel gebruikt wordt.

    Zal eens kijken of ik die kan bestellen bij Kaj's Guitarstore in Enschede.

    Groet
    Fender American Standard Telecaster
    VOX AC10


  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alias Bekijk bericht
    Onzin als reactie onzin, mag dat ook al niet meer?
    Haha, van mij wel hoor, maar ik heb toch niks te zeggen

    Maar ik heb eigenlijk best goede ervaringen met best wel wat parkside spul.
    Voor niet dagelijks, niet professioneel gebruik in ieder geval.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    301
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Die Xotic vond ik totaal onbruikbaar. Zelf bij matige compressie gaf die een enorme partij ruis. Zou kunnen dat hij niet lekker combineerde met 1 van mijn andere pedalen, maar bij andere compressors was dit geen probleem.
    Wat gek, zelf nooit iets van gemerkt. Ik heb diverse andere compressors gehad en de xotic is met afstand de stilste. Hij staat altijd aan bij mij.

    Nou had ik o.a. een Boss CS2, een dynacomp en een juicer (analogman). Die zijn ook alles behalve stil, dus misschien heb ik een wat hogere ruistolerantie. :-)

  10. #20
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    De Valeton Comprince compressor is een goede compressor. Hij drukt je geluid niet helemaal plat. Ook zeer geschikt als clean boost. Mocht je het een bezwaar vinden, de lak van de behuizing is nogal kwetsbaar. Dus bij intensief podiumgebruik zul je snel een roadworn look krijgen.
    Verder is hij compact (mini formaat).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top