Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 53

Discussie: Goede compressor

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    17 februari 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    55

    Standaard Goede compressor

    Dag allen,

    Deze vraag zal vast al eens eerder gesteld zijn, maar kan er zo snel niets over vinden.

    Ik ben op zoek naar een goede compressor voor een country sound. Welk merk vinden jullie hier geschikt voor?

    Ik speel op een American Standard Telecaster. Mijn versterker is een VOX AC10

    Groet,

    MArc
    Fender American Standard Telecaster
    VOX AC10


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Het zal een beetje van het budget afhangen denk ik.
    Ik ben echt geweldig tevreden met de Wampler ego compressor, ik heb er meerdere gehad waar ik nooit echt mijn ding in heb gevonden maar deze doet het gewoon voor mij. Betrekkelijk weinig ruis voor een compressor ook vind ik en de blend functie is heel handig. Er is een mini versie ook van dacht ik, die is wat goedkoper. Van de Keeley compressor plus hoor ik ook best goede dingen maar deze heb ik zelf niet getest.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    301
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik gebruik een Xotic SP compressor. Klein en fijn. Heeft een blend knop en ook een schakelaar voor low/mid/hi compressie. Enorm flexibel ding.

  4. #4

    Standaard

    Ich dacht dat de MRX dyna comp zo’n beetje de standaard was in dat genre.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6

    Standaard

    Mijn zoektocht is ook gestopt bij de Wampler Ego, maar dan de mini versie. Die heeft voor attack en tone in plaats van draaiknoppen 2-standen schakelaars. Als ik ooit nog een andere compressor aanschaf dan wordt het zijn grote broer.

    Die Xotic vond ik totaal onbruikbaar. Zelf bij matige compressie gaf die een enorme partij ruis. Zou kunnen dat hij niet lekker combineerde met 1 van mijn andere pedalen, maar bij andere compressors was dit geen probleem.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  7. #7

    Standaard

    Ikzelf vind de Maxon CP-9 (Pro Plus?)...die rode i.i.g. erg fijn. Meer een transparante,subtielere compressor dan een MXR.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2004
    Locatie
    Dendermonde Belgie
    Berichten
    254

    Standaard

    De keeley compressor plus is echt zeer goed.

    https://www.sweetwater.com/store/det...-pedal/reviews

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    De Keeley Compressor plus staat ook op mijn lijstje. Dat wordt mijn volgende pedaaltje. Ik heb er 300 uur aan YouTube video's kijken en beluisteren opzitten om tot de conclusie te komen dat dat voor mij de meest geschikte compressor is. De functies van de 4 knoppies en de manier waarop deze in het ontwerp geïntegreerd zijn maken het allemaal zoveel helderder voor mij. Ik ben zo'n type die nooit in staat was om een compressor goed af te stellen. En nu met de Keeley Compressor+ weet ik nu al dat er een stuk of 4 hele duidelijke instellingen zijn die ik vrijwel zeker ga gebruiken met heel veel plezier. Het is ook voor het eerst dat ik blij word van een compressor. Ook nieuw! Het ding is nog redelijk goedkoop ook. Zeker als je de prijs-kwaliteit verhouding in ogenschouw neemt.

    Een ander geinig compressortje vond ik de 'nieuwe' Boss CP-1X. Heel interessant pedaal, vanwege de manier waarop het werkt. Het is nauwelijks mogelijk om je geluid te verneuken, omdat het een 'slimme compressor (???)' is. D.w.z., als je een knoppie redelijk extreem zet, verandert het ding automatisch enkele settings, waardoor het toch uitermate bruikbaar blijft. Zou ik zeker even naar kijken. De prijs komt overeen met dat van de Keeley hierboven. Mijn voorkeur gaat uit naar de Keeley, omdat ik die begrijp en omdat ik hele slechte ogen heb, waardoor ik de knoppen van de CP-1X niet kan lezen.

    De beste compressor in pedaalvorm die ik ben tegengekomen is de Origin Effects Cali76 Deluxe, maar dan zit je al boven de €300,- en dat vind ik persoonlijk wat teveel van het goede. Wel fokking goed.
    De compacte versie van dit pedaal (de Cali76 Compact) is ook heel ok, stukje eenvoudiger ook met slechts 3 knoppies en een schakelaartje, maar ook die zit nog altijd rond de 220 euro.

    Ik heb alle hierboven genoemde compressors uitgebreid 'getest' (en nog veel meer dan deze allemaal), maar uiteindelijk was dit mijn soort van top 3.
    Overigens zou ik hier nog een vierde aan willen toevoegen, namelijk de DryBell Unit 67. Het compressor gedeelte van dit pedaal is net als de Cali76 afgeleid van de beroemde studio 1176 compressor, maar is meer dan alleen een compressor. Het is een compressor/eq/boost combinatie. Waanzinnig koel, maar ook weer aan de prijzige kant. Bovendien valt er voor het compressordeel niet veel af te stellen.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Heb n.a.v. dit onderwerp even kennis genomen van die keeley en dat lijkt me alleen al op grond van wàt er ingesteld kan worden een goede gitaarcompressor.
    Weet iemand of die <tone> regeling ná of vóór de compressie komt? M.a.w. is het een klankregeling ná, of een soort pseudo-multiband vóór, waarbij de door de <tone> geregelde piek bepaalt wanneer de compressie erin komt?

    Ik gebruik zelf een Martin compressor-limiter, uitgebreider en dus wat moeilijker instelbaar, maar wel geschikt voor meer dan alleen gitaar. Helaas niet de nuttige <blend> en geen noisegate om hem nog veelzijdiger te maken.
    Laatst gewijzigd door piezo; 23 maart 2019 om 07:02
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top