Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard Verstandig budget + keuze versterker voor gelegenheidsbassist

    Ik speel gitaar, maar heb een eenvoudige basgitaar voor als we met een basloos groepje ergens willen spelen. Wat ik nog niet heb is een basversterker. We zullen spelen in vrij kleine ruimtes zoals een sportkantine ofzo, voor max. tientallen mensen, geen honderd. Wat is een verstandig minimum budget hiervoor, en kan iemand me op weg helpen met de keuze? Tweedehands lijkt me prima.

    Alternatief: een betaalbaar compleet systeem (met mengpaneeltje, luidsprekers) waar zowel zang als bas in gaat.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Dat hangt er wel vanaf welke stijl jullie spelen. Als je een drummer hebt die hard batert heb je wel wat vermogen nodig.
    Ook maakt het uit of je 4 snarig of 5 snarig speelt. Voor lage tonen heb je wat meer vermogen nodig.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Gewone pophits coveren. Niet ruiger dan bijvoorbeeld Fleetwood Mac of de Bangles. De (beoogde) drummer heeft een elektrische drumkit en slaat niet zo hard. 4-snarige basgitaar.

  4. #4

    Standaard

    Een Peavey TNT is op marktplaats wel goedkoop te scoren. Eerste keus voor beginners met publiek.

  5. #5

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Dank, dit helpt heel veel, zowel qua merken als prijsrange en vermogen heb ik nu een aardige indicatie.

  7. #7

    Standaard

    Het is misschien al te laat, maar als je ook graag wat FX mogelijkheden hebt, misschien de moeite om te kijken naar de Roland Bass Cube modellen. Voor jouw setting/doel lijkt me dat ook wel oké. De 60 watt versie zou genoeg moeten zijn om in café's en dergelijke mee te kunnen, zeker met een elektrisch drumstel. En die versterkers kan je 2e hands wel vinden voor een kleine 300 euro!
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  8. #8

    Standaard

    Als je altijd een de PA/zangversterker in de buurt hebt kan je ook met een DI pedaal werken.
    Met zo'n Berhinger BDI21 ben je voor 20 euro klaar. Of als het kwalitatiever moet: https://reverb.com/news/5-essential-bass-di-pedals

    Om thuis stil te oefenen kan je met zoiets zelfs over je gitaarversterker, als je maar niet luid speelt want dan mol je je speakers. Kan via de gewone input, maar je gitaarpreamp kan je laag wegfilteren. Indien dat het geval is, probeer dan de effects loop in (zet wel even het volume op het pedaal stil voor je dit probeert).


    Niet de standaard setup, eerder MCGyver, maar het kan wel.
    Laatst gewijzigd door dejohan; 23 mei 2019 om 10:31

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Dank, nog niks gekocht. Goede suggesties wel. Thuis blijf ik het met mijn gitaarversterker doen. Als we gaan optreden kijk ik wel even wat de situatie vraagt; met jullie adviezen kom ik wel tot een goede keuze denk ik.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top