Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard Vraag aan Han e.a. Cassettedeck "logic" probleem.

    Hoi, Han S. en anderen die het zouden kunnen weten.

    Ik heb een Tascam CD-A500, met CD-speler en een tweekops cassettedeck er in. Vanmiddag wilde ik een cassettebandje digitaliseren. Bij het starten van de opname (Zoom H4) bleek het bandje nog niet teruggespoeld. Toen heb ik blijkbaar kort na elkaar wat (verkeerde) knopjes van het logic transportmechanisme ingedrukt. Met het resultaat dat ie nu in de war is en steeds schakelt tussen 2 standen ( klik-klik-klik etc.) en verder niks doet.
    Klepje wil niet meer open. Andere knopjes indrukken biedt geen soelaas, combi's van knopjes niet, power off en on ook niet.
    Iemand enig idee voor een oplossing? Resetten, maar hoe? Openmaken en de schakellogica kortsluiten misschien?
    En eventueel: waar zou ik anders die vraag kunnen stellen?
    Laatst gewijzigd door piezo; 21 maart 2019 om 21:57
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Kan zijn dat hij in een cyclus is blijven hangen. Als je er intern bij kunt, kan je met de hand het vliegwieltje draaien zodat deze afgemaakt wordt. Heb je geen foutcode?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Goede tips. Ik ga morgen zoeken naar foutcode en hoe, anders even uit het rack en openmaken voor dat vliegwieltje.
    Met foutcode bedoel je aanzetten met knopjescombi ingedrukt, zoals bij digitale spullen, neem ik aan?
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ja ik ga er vanuit dat zo'n apparaat ook wel foutcodes toont. Mocht het niet lukken, ik heb even gekeken, maar voor 65 eur staan ze al te koop.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    O ja, altijd voltooien waar ik aan begin. Het ongemak verhelpen bleek gemakkelijker dan ik verwachtte. Relais bleef dus heen en weer klikken. Even goed aangedrukt gehouden met opsarten bleek voldoende.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top