Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24

Discussie: Telefoon oplader?

  1. #21

    Standaard

    Dat zal per pedaal verschillen. Meestal is er wel wat tolerantie voor hogere spanningen. Zoals je weet doen sommige pedalen zelfs niet moeilijk over 18v, ook al wordt het niet altijd vermeld in de handleiding.

    Dat moet ook wel want batterijen zijn ook nooit precies wat erop staat. Een nieuwe 9v batterij kan best een hogere spanning hebben. Dat kan oplopen tot zo'n 10v.

    Dus ik verwacht dat dit geen probleem oplevert, maar hou me niet verantwoordelijk mocht het toch misgaan.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Doorgaans (!) is extra spanning geen probleem, zelfs niet voor digitale apparatuur. (zie edit!)

    - Ik heb gisteren een MIDI master keyboard zonder problemen gevoed met een schakelende voeding 12V.DC/1500 mA, terwijl het keyboard 9V.DC/500mA nodig heeft.
    - Een ander vergelijkbaar MIDI-masterkeyboard dat 9V.DC/300mA wil hebben voedt ik ook al jaren met een niet-schakelende voeding 12V.DC/700mA

    Beide hebben center-positive voedingsaansluiting, dus andersom dan de meeste effectpedaaltjes.

    Die polariteit is echt iets wat je in de gaten moet houden.

    EDIT: oudere digitale apparatuur is vaak kritischer, mijn ouwe Alesis Quadraverb bijvoorbeeld.
    Laatst gewijzigd door piezo; 2 mei 2020 om 15:51
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Is het een gestabiliseerde voeding?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Is het een gestabiliseerde voeding?
    Tokkingtoemie? Ik weet niet. Het is de Electro Harmonix EU9.6DC-200

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top