Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Samick BA 25 klinkt zacht.

    Mijn basversterker Samick BA25 geeft maar weinig geluid. Ik moet volume en master vol openzetten om enigszins wat harder geluid te krijgen. Hoort dat bij deze versterker of is er een technisch probleem dat ik zelf op kan lossen. Nu heb ik niet echt veel verstand van elektronica maar kan wel solderen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Zacht en harder zijn behoorlijk vrije begrippen. Maar je zult niet al teveel mogen verwachten van een 25 watt basversterker qua volume. Gitaarsnoer gecheckt? Input schoon? Alle potmeters werken?

  3. #3

    Standaard

    Alles werkt verder goed. Ik vind alleen het geluid zacht en ik snap dat je van een 25 watt versterker niet extreem veel geluid kan verwachten maar wat deze aan geluid produceert lijk me wel erg weinig.

  4. #4

    Standaard

    Filmpje(met geluid duh) maken en plaatsen
    Is een beetje vaag zo

    https://www.sweetwater.com/insync/ho...amp-do-i-need/

  5. #5

    Standaard

    Een beetje onhandig van mij, ik heb meerdere versterkers staan en daar ook even de bas op geprobeerd. Resultaat is vergelijkbaar dus versterker zal wel goed zijn. Had alleen meer volume verwacht van deze versterker.

  6. #6

    Standaard

    Probeer dit eens: Draai op je eq de bas dicht (lage frequenties vreten vermogen) en draai de mids verder open (deze hoor je het beste).
    Daarbij is 25W voor een basversterker niet heel veel, maar thuis moet het zeker lukken om de glazen in de kast aan het rammelen te krijgen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top