Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1

    Standaard Variax in a box - hulp gezocht

    Ik heb de ingewanden van een Variax 600 gescoord en ben van plan om die in een externe doos te installeren zodat ik meerdere gitaren met Piëzo dezelfde elektronica kan laten aansturen. Ik ben wel van het principe 'dream big' dus hier het totale plan:

    -De piëzo brug van de 600 gaat op mijn zelfbouwstrat. Die brug heeft een printplaatje en de 8 lijntjes die daar vanaf komen wil ik samen met de normale signaal en aarde draad van de magnetische elementen via één kabel naar de Variax-doos sturen. Ik wil ook de normale output intact laten zodat ik hem gewoon in elke normale setup kan blijven gebruiken.
    -In mijn Ibanez RG1620X zit een prima werkende piëzo preamp van LR Baggs en aangezien de zadeltjes identiek lijken te zijn aan die van de 600 wil die preamp uit de RG halen en in de doos zetten en zo'n printplaat op de tremolo van de RG zetten met dezelfde extra output als hierboven beschreven.
    -Indien mogelijk wil ik die piëzo signalen ook omzetten tot MIDI zodat ik later ook gitaarsynth systemen (o.a. Roland) of wellicht externe synthesizers kan aansturen. Misschien zelfs via USB! Dromen zat!

    Er zijn een aantal essentiële vraagstukken waar ik tot nu toe op stuit:

    1) Dit is het printplaatje op de brug: http://sales.wolfmediagroup.com/line-6-50-02-0049.html
    Hoe heten die 8-polige connectoren en waar kan ik die én de metalen clipjes op de kabeltjes los verkrijgen?
    2) Welke pluggen moet ik van gitaar naar de Variax-doos gebruiken? Variax gebruikt zelf een Cat-5 ethernet kabel, maar die zijn 8-polig. Latere JTV modellen gebruiken dezelfde kabel maar daar kan ook de magnetische output gescheiden worden van de Variax geluiden! Hoe dan?!? Het liefst gebruik ik ook Cat-5, maar misschien toch logischer om een 13-pin kabel te pakken zodat ik hoe dan ook alles fatsoenlijk door kan lussen?
    3) Moet ik nog op speciale wijze de 'normale' output scheiden van de magnetische output die ik naar de extra output wil sturen? Of kan ik gewoon een extra kabeltje vanaf de output van de volume pot doorlussen naar de nieuwe kabel?

    Alle suggesties en tips zijn van harte welkom!

    Gegroet!
    Sebas.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Hoi Sebas,

    Ik denk dat je sneller antwoord krijgt op je vraag als je 'm hier post:
    http://www.gitaarnet.nl/forum/forumd...s-cases-overig

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top