Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard Trekontlasting contraplug (female) jack

    Iemand heeft me gevraagd om een 1/4 inch jack contraplug (TS) aan een stuk gitaarkabel te solderen. Ik heb nog wel een TRS contraplug die ik daarvoor kan gebruiken, maar die heeft geen echte trekontlasting.
    Ik weet niet waar ik een goede zou kunnen kopen, want elektronicawinkels zijn hier in het Rotterdamse uitgestorven (bijna overal wel denk ik). Als iemand er hier nog eentje een weet, graag.

    Anders wordt het bestellen bij een webshop en dan wil ik graag weten wat een goede contraplug is.

    Alternatief: zelf een trekontlasting fabrieken lukt me vast ook wel, maar misschien heeft iemand daar al een goede truuk voor bedacht. NB, ik heb maar weinig ruimte in de huls; als ik het huidige "knijpklemmetje" wegknip 7 mm, in de lengterichting gerekend. En liefst een verwijderbaar iets natuurlijk, anders zou ik de huls gewoon vol spuiten met epoxy of zo.

    Zoiets is het nu, niet goed genoeg dus.
    Laatst gewijzigd door piezo; 16 maart 2019 om 20:24
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Heb je ruimte voor een tie-wrap?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Had ik zelf aan gedacht, kan qua binnenomtrek van de huls wel, maar niet qua kabelomtrek, dus toch te weinig ruimte.
    Deze zou goed zijn behalve dan dat de besteller liever geen zwart aan zijn Fender tweed kabel wil.

    g[/IMG]
    Laatst gewijzigd door piezo; 16 maart 2019 om 15:08
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  4. #4
    Junior Member
    Geregistreerd
    28 mei 2011
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    13

    Standaard

    Ik zou m gewoon volkitten. Bij reparatie knip je m gewoon af. Fender pluggen zijn trouwens lang niet zo degelijk als (alles van) neutrik...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassmac Bekijk bericht
    Fender pluggen zijn trouwens lang niet zo degelijk als (alles van) neutrik...
    Nogal juist. De Fenderplug bleek bij nadere inspectie geen haar beter dan de goedkope stereoverlengplug die ik er aan gesoldeerd heb. De tweed zat er zo los omheen dat die meteen terugtrok en rafelde na het doorknippen. Volgens e.o.a. webwinkel bleek de Fenderplug ook voorzien van 7 mm PVC "tegen ruis". Heel belangrijk. JajaBlabla.
    Ik ga nu op verzoek van de besteller toch maar 4 neutriks bestellen, al kost hem dat al €45,- aan materiaal voor een mooi maar matig kabeltje wat nieuw met pluggen €15,- kostte.
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    28 mei 2011
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    13

    Standaard

    oud nieuws, maar ik moest mn inlog vernieuwen en zag dit weer. Mijn Fender tweed kabels heb ik allemaal voorzien van Neutrik en die zijn al sinds 2019 prima. Dat dan weer wel ...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top