Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard tips eerste aanschaf

    Hoi , ik ben specifiek op zoek naar een elektrische gitaar, budget tss de 200 en 450€, als beginner, met specifiek een merk/type waar ik als persoon met wel kleine handen en korte vingers makkelijk mijn akkoorden op kan spelen.
    Genre dat ik wil gaan studeren is rock/pop.
    Wie kan me een bepaald gitaar aanraden?
    Alle tips welkom.
    NB: ik kan wegens mijn beperking niet makkelijk naar een winkel om te gaan uitproberen en zal ik bijna genoodzaakt zijn online deze gitaar te moeten bestellen.

  2. #2

    Standaard

    Hoi,

    In het kader van ‘ik probeer mee te denken’, is een elektrische ukelele misschien een alternatief. Niet bepaald rock and roll, wellicht maar wel erg geschikt voor kleine handen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Hopelijk neem je muj deze vraag niet kwalijk maar moeten we klein Als je echt kleine handen zegt ( in combinatie met een " beperking"), dan denk ik aan een short scale gitaar. Dit is een gitaar met een korte hals waardoor de afstand tussen de fretten wat kleiner is. Ik denk dan vb aan een squier jaguar .

    Een ukulele kan trouwens wel behoorlijk rock en roll zijn!
    Er bestaan ook "gitaarleles"

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Vorige post werd te snel verzonden en ik kan hem niet verwijderen :

    Hopelijk neem je mij deze vraag niet kwalijk maar moeten we klein echt lezen in combinatie met je beperking ?
    Er zijn echt wel gitaristen met kleinere handen die zonder hinder op de meeste gitaren kunnen spelen.

    Als je echt kleine handen zegt dan denk ik eventueel aan een short scale gitaar. Dit is een gitaar met een korte hals waardoor de afstand tussen de fretten wat kleiner is. Ik denk dan vb aan een squier jaguar of squier mustang.

    Een ukulele ( 4 snaren) kan trouwens wel behoorlijk rock en roll zijn!
    Er bestaan ook "gitaarleles" dit zijn ukuleles met 6 snaren die je dus in principe als gitaar kan bespelen maar de toonaard zal wel anders zijn. Een greep die op een gewone gitaar vb een C akkoord vormt zal op een gitaarlele vb een A (?) akkoord vormen.

  5. #5

    Standaard

    Toen mijn jongste 3 jaar was, wilde hij viool spelen.
    En wij hebben voor hem een kleinste, technisch volmaakte viool gehaald. Weet niet meer of het een achtste of een zestiende was. Een echte. Dus er was echt op te spelen.

    Dit is ook mogelijk met gitaren. Ik ga vorige sprekers niet tegenspreken, maar laten we vasts tellen dat een Uke (hoofdletter bedoeld en expres) een compleet andere tak van sport is.
    Als iemand piano wil leren, geef je hem geen accordeon, alleen omdat er soms toetsen opzitten. Dus dat doe je ook niet met gitaren.

    Ik stel voor dat TS (dat is dus diegene die de vraag stelde - ja, jij dus), mij een PM stuurt. Don’t be shy. Ik heb ook beperkingen. Gelukkig wel.
    Ik heb een octaaf gitaartje liggen. Helemaal niks anders dan een gitaar, maar dan een octaaf hoger. Soms is zo’n naam veelzeggend. Niks voor jou, maar om aan te geven dat de wereld niet stopt bij short scale.

    Je vertelt niet wat je zoekt, en het soort beperkingen kan divers zijn.
    En dus is het soms wat puzzelen voordat we weten waarmee je het best bediend bent.
    Maar ik verzeker je dat ik dat soort dingen vaker heb uitgezocht.

    Welkom hier. Een warm bad dit forum?
    Ja, soms zeker.
    Of zoiets.
    Als je van avontuurlijk zoekwerk houdt, hoor ik van je. En ik ben al getrouwd.
    Ik vermeld het maar even....
    Vriendelijke groet, Gus

    Een PM?
    Dan log je in en zie je in de bovenste balk ‘meldingen’.
    Die klik je aan.
    Dan nieuwe dingest aan duhsjaak. Dat ben ik dus. En dan krijg ik bericht dat je een boodschap hebt gezonden. Nice huh?

    Ok?
    In Tartiflette we trust…..

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik zou een gitaar nemen met een kortere 24'' mensuur. Van Fender en hun budget merk Squier heb je een paar modellen met een 24'' inch mensuur. Dat zijn momenteel de Duo Sonic, Mustang en Jaguar. Ik persoonlijk ben niet zo gecharmeerd van de originele uitvoeringen van de Mustang en Jaguar vanwege het tremolo systeem wat vaak tot stemmingsproblemen leidt.

    Maar er zijn ook modellen verkrijgbaar met een vaste brug zonder tremolo arm. Zowel Fender als Squier heeft een Mustang met een vaste brug momenteel. In de goedkoopste prijsklasse moet je het overigens wel echt treffen met deze modellen. De kwaliteit van de verschillende exemplaren verschilt nogal.

    Edit: Ik zie nu dat Dennis.Hermans je ook al ongeveer dit advies heeft gegeven.
    Laatst gewijzigd door Brad; 16 maart 2019 om 21:01

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top