Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 97
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Mijn voorkeur is idd een vaste brug, alleen om eventuele problemen te voorkomen betreft het ontstemmen. Maar als ik iets met een vaste brug wil, wat zijn dan de keuzes en is een pacifica niet met vaste brug te krijgen?

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superjohn Bekijk bericht
    Teveel....
    Deze dan... pookje er uit en gaan.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superjohn Bekijk bericht
    Mijn voorkeur is idd een vaste brug, alleen om eventuele problemen te voorkomen betreft het ontstemmen. Maar als ik iets met een vaste brug wil, wat zijn dan de keuzes en is een pacifica niet met vaste brug te krijgen?
    Laat je niet afschrikken. Ik durf bijna te wedden dat een goede afgestelde Pacifica met trem minder ontstemt dan bijv. een Epiphone LP, waarop de G doorgaans de kritische snaar is. Zolang je geen duikvluchten maakt, blijft een Pac redelijk in tune.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Ik ben er bijna voor 100 % uit, gezien alle reacties gaat het definitief een Yamaha Pacifica worden, moet nu verder uitvogelen wat de verschillen zijn. Versterker gaat een Yamaha THR10 worden, gezien de reviews en opmerking hier in dit draadje is dat eigenlijk precies wat ik zoek.
    Ik denk ook als ik dit aanschaf dat het vrij vlot te verkopen is mocht ik weer depressief worden van mijn gitaarspel en ervan af willen. Geef dat wel iets meer uit dan ik voor ogen had maar ik ben er van overtuigt dat goedkoop duurkoop is. Ik denk dat ik met deze set iets boven het laagste segment zit als ik zo de verhalen lees en dat is voor mij een instap die mij past.

    Dus nu gericht op zoek en parallel naast mijn zoektocht mij een beetje verder verdiepen in de gitaar wereld, in dit draadje staan al twee linkjes die mij genoeg lees en kijkvoer geven voor de komende weken/maanden.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Nu mij keuze op de Pacifica is gevallen kan ik wat gerichter zoeken maar kom nu allerlei series tegen. Ik probeer uit te zoeken wat de verschillen zijn maar levert mij nog niet veel duidelijkheid op.
    112V, 112J, 611 FHM, 311H, 120H, 012BL, dit zijn series die tegen kwam. Nu zie ik wel prijsverschillen, de 012 serie is volgens mij een van goedkoopste.
    Maar wat is nu zinvol te doen, de eerste de beste Pacifica die ik mooi vind nemen of moet ik bij bepaalde series vandaan blijven. Ik ben op zoek in de prijsklasse 125/150 euro 2e hands maar zie dat bij veel advertenties geen serie nummer vermeld staan. Ook merk ik dat als ik om leeftijd vraag van de gitaar dat er Paifica's van meer dan 20 jaar oud worden aangeboden. Kan ik op een of andere wijze iets van series nummers achterhalen en is er enige logica uit de serienummers te halen, bijv. leeftijd?

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Ik zou mezelf er allemaal niet teveel zorgen over maken als beginner en met dat budget.
    Vermoed dat dit gewoon een mooi aanbod is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Deze dan... pookje er uit en gaan.
    Desnoods die kennis van je meevragen, iemand die langer speelt heeft zo door of er iets hapert.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    De 112V en 112J zijn prima instapmodellen. Tweedehands moet je die wel voor je richtbedrag te pakken kunnen krijgen. Een kennis meenemen die er (wat) verstand van heeft zoals Tupelo adviseert, is altijd goed.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Jammer dat deze te ver weg staat: LINK

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVGM-music Bekijk bericht
    Die Pacifica ga ik in mee....maar qua versterker zou ik een Yamaha THR10 doen....kun je op fluisterniveau mee raggen alsof je in een stadion staat te spelen.En niemand heeft er last van.
    Een van de tips heb ik uitgevoerd, waarschijnlijk volg ik de verkeerde weg maar ik heb al een 2e hands THR10 aangeschaft. Was erg onder de indruk van de goede reviews en heb die kleine rakker nu ook gehoord. Mooi formaat, veel verschillende sounds en volume is goed te doseren. Nu nog een gitaar....

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superjohn Bekijk bericht
    Een van de tips heb ik uitgevoerd, waarschijnlijk volg ik de verkeerde weg maar ik heb al een 2e hands THR10 aangeschaft. Was erg onder de indruk van de goede reviews en heb die kleine rakker nu ook gehoord. Mooi formaat, veel verschillende sounds en volume is goed te doseren. Nu nog een gitaar....
    Nou dat is een goed begin, want zo'n THR10 is voor thuis een prachtig ampje.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top