Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 10 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 97
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    [QUOTE=raabje;3415733]Ik zie de Pacifica 112V nieuw voor 250,-. De V heeft Alnico pickups. De hals zal voor mij te smal zijn. De 311H voor 316 is ook een mooie gitaar, met een P90 en humbucker, en hardtail (geen tremelo). Als je nieuw koopt is de afstelling vaak een heel eind in de goede richting, en je hebt garantie als je het toch niks vindt.

    Ik snap niet helemaal wat je met "garantie" bedoelt .

    Ik ben ook aan het overwegen om misschien een nieuwe te kopen maar al je een gitaar bij een van de online winkels koop dan denk ik dat er een " fabrieks" afstelling op staat. Ik overweeg daarom de komende week wat meer fysieke winkels te bezoeken om te kijken wat die aanbieden. Ik ben echt wel bereid om iets meer uit geven zodat ik iets meer zekerheid heb dat ik een gitaar heb waarmee ik vanad het begin mee overweg kan.

    Wel weer een hoop goede tips gelezen en begin nu ook iets meer te begrijpen wat de verschillen in type's zijn.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb verschillende Harley Benton gitaren gekocht en die zijn prima. 3 jaar garantie en binnen 30 dagen terug te sturen.

    https://www.thomann.de/nl/harley_benton_e-gitaren.html

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Volgens mij is er niks mis met de fabrieksafstelling. Gitaar moet vooral zuiver zijn (zover als het kan, gitaar is nooit overal 100% zuiver) en goed aanvoelen.

    Als dat gelukt is, dan wil je geen fret buzz, en niet al te hoge actie. Dat is een combinatie of wisswelwerking van de holling van de hals, en de hoogte van de zadels op de brug, en bij sommige gitaren met geschoefde hals de stand van de hals in de neck pocket.

    Als je beginner bent is lage actie waarschijnlijk wel fijn, maar genoeg gitaristen hebben liever hoge actie. Als je eenmaal een bepaalde stijl hebt gevonden voor jezelf, en een manier van spelen (licht of hard aanslaan), dan pas je daar je snaarhoogte op aan. Kampvuurliedjes met open akkoorden is anders dan high gain shredden, jazz zonder benden is weer anders dan blues met veel benden.

    Ik heb ooit eens een pdf gedownload bij Haze Guitars, en die Gerry stuurt regelmatig emails met tips over afstellen. Aanrader wat mij betreft.

    https://hazeguitars.com/blog/how-to-set-intonation
    Laatst gewijzigd door raabje; 25 maart 2019 om 19:48

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Volgens mij is er niks mis met de fabrieksafstelling. Gitaar moet vooral zuiver zijn (zover als het kan, gitaar is nooit overal 100% zuiver) en goed aanvoelen.
    Dit zijn nu de zaken die mij als beginner het bos een beetje insturen, de een zegt : afstelling vanuit de fabriek is prima terwijl als ik in een winkel kom dan verteld men dat een fabrieksafstelling niet voldoende is. Nu snap ik ook dat een winkelier zijn handel wil verkopen maar deze tegenstrijdige verhalen brengen voor mij geen echte duidelijkheid.
    Ik heb mij al voorgenomen om het hele afstel stuk maar naast mij neer te leggen en zoek verder naar een gitaar die mij financieel en ook in enige mate cosmetisch past en zie dan wel.

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Je moet er rekening mee houden dat een gitaar uit hout gemaakt is. Hout werkt onder invloed van weersomstandigheden. Als " de fabriek in China" een gitaar afstelt, gebeurt dit in een ander klimaat dan Nederland en hierdoor kan ern afstelling opnieuw nodig zijn . Je kunt met je gitaar natuurlijk naar een onafhankelijle luthier gaan als je twijfelt over de goede afstelling.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superjohn Bekijk bericht
    en zoek verder naar een gitaar die mij financieel en ook in enige mate cosmetisch past en zie dan wel.
    Ga wel naar een winkel met een spiegel. Die gitaar moet wel bij je staan, wel zo leuk voor je partner want die kijkt er tegenaan.
    Toen ik op zoek ging, een klein jaartje geleden, heb ik gekeken naar de opbouw van de gitaar (ik wil metal, dus humbuckers) en uit dat aanbod eerst op prijs geselecteerd (ik wilde een gitaar tot max 400) en dan toch echt op uitstraling. Ik had de gitaar op een standaard naast de bank staan, dus ik vond dat hij er wel leuk uit moest zijn. Ik twijfelde nog tussen een naturel houten of met blauwtinten, maar toen gaf TOTMBO (The One That Must Be Obeyed, ook wel vriendin genoemd) de doorslag: naturel hout.

    Nou kon ik nog net een paar powerchords aanslaan, maar daar was het eigenlijk wel mee gezegd. Nog wat andere modellen geprobeerd (vriendinlief was er toch niet bij) maar die speelden minder lekker. Daar moet ik wel bijzeggen dat ik in dezelfde prijsrange bleef kijken. Als het niet leuk zou zijn, vond ik 400 voor een gitaar wel de max.

    Later, toen ik meer dan een paar powerchords kon aanslaan, wel gespeeld op wat hogere segmentgitaren en dus ook wat prijziger. Sommigen speelden als bagger en sommigen speelden zoveel soepeler. En met beter klinkende hardware. Dus de keuze was snel gemaakt, er moest toch een wat beter bespeelbare gitaar komen. Klein beetje spijt dat ik niet vanaf het begin wat hoger had ingezet, maar ach, nu heb ik mijn 'oude' gitaar gewoon een halfje lager gestemd dus die pak ik er ook nog wel bij. En die gaat ook mee op vakanties of naar m'n vriendin.

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Als je een gitaar in een winkel koopt dan moet ie goed worden of zijn afgesteld. Zo niet dan hard weglopen.

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Heb een tijdje geleden een gitaar uit een niet nader te noemen toko uit den haag meegenomen die volgens de praatjemaker c.q. eigenaar professioneel was afgesteld. Nee dus, de actie was gruwelijk hoog en de hals stond zelfs wat bol. En dat was er een die voornamelijk in het hogere segment verkoopt (de mijne was dat niet) dus dat is blijkbaar ook geen garantie.

  9. #59

    Standaard

    Een ibanezje dan maar?Kun je ook best leuk aan komen voor weinig .

    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Was gisteren in de buurt van Amsterdam en realiseerde mij dat er een grote bekende winkel in de buurt was en ben daar naar binnen gestapt. Op de website staat altijd een groot aanbod met verschillende gitaren en was dus benieuwd of ik verschillende gitaren even kon " voelen" Helaas er hingen voornamelijk Squier, Fazley, Fenders en een paar goedkope merken in de rekken.
    Na een kwartier rondgelopen te hebben heb ik zelf maar een paar gitaren van de wand gepakt want de winkelmedewerkers waren " te druk" met lekker ouwehoeren , volgens mij, met een paar vaste klanten. Heb een poging gedaan om iemand aan te spreken om mij te helpen maar helaas blijkbaar te druk met andere zaken.
    Ik heb stratocasters en LP modellen in mijn handen gehad en ben er wel uit dat het een stratocaster gaat worden. Kon eerlijk gezegd geen echte verschillen voelen in de hals tussen een squier en Fazley helaas hing er geen enkele Pacifica.
    Na een klein half uurtje teleurgesteld weer de winkel uit gelopen, zal in deze winkel niet zo snel een nieuwe gitaar kopen vermoed ik.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top