Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: Venefix

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard Venefix

    Ik kwam op de Noorder Gitaar Dag o.a. dit pedaal tegen van Venefix en moet zeggen dat ik erg erg blij mee ben. Vorig jaar waren ze er ook, maar heb toen geen tijd gehad om ze goed te proberen. Ik liep er afgelopen zaterdag weer langs en hoorde een andere gitarist er mee spelen en dat beviel me wel.
    Gaat van een klein randje tot een behoorlijke stevige sound
    Een fuzz die op zich meer naar een overdrive neigt, maar toch met "fuzzy" randje. Iets waar ik al een tijdje naar op zoek was. Als bonus nog een lekker analoog klinkende delay, die niet super regelbaar, maar zeer bruikbaar is!


    Laatst gewijzigd door guitarkid; 14 maart 2019 om 15:33
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Van harte gefeliciteerd! Ik ken het niet, maar ik zal er zeker even naar luisteren zodra ik iets vind.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Van harte gefeliciteerd! Ik ken het niet, maar ik zal er zeker even naar luisteren zodra ik iets vind.
    Ik heb gisteren nog uitgebreid contact gehad met de bouwer.
    Wat hij dus blijkt te doen is heel intuïtief een pedaal maken en kijken hoe dingen uitpakken. Nogal verrassend...
    Hij noteert ook zelden schema's dus als je een pedaal wilt als bijv. de mijne zou hij eigenlijke deze even weer moeten hebben om hem te kopiëren. Soms zitten er ook onderdelen in waar hij er nog maar één van had.
    Dus in principe is elk pedaal "one of a kind".
    Hij vertelde me dat hij misschien wel wat schema's gaat gebruiken nu, maar hij heeft absoluut geen zin om tig gelijke pedalen te maken
    Ik vind het wel wat hebben.....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  4. #4

    Standaard

    Ik vind het een prachtig kletsverhaal van iemand die maar wat aanklooit maar niet wil toegeven dat hij eigenlijk geen schema's kan lezen/tekenen.

    Vrij soortgelijk als de volksstammen gitaristen die je vertellen dat het beheersen van muziektheorie je creativiteit in de weg zit.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ik vind het een prachtig kletsverhaal van iemand die maar wat aanklooit maar niet wil toegeven dat hij eigenlijk geen schema's kan lezen/tekenen.

    Vrij soortgelijk als de volksstammen gitaristen die je vertellen dat het beheersen van muziektheorie je creativiteit in de weg zit.
    met alle respect voor je, maar dit is wel erg kort door de bocht... En dat alleen gebaseerd op wat ik zeg na één ontmoeting en een telefoongesprek met hem omdat ik de hele week enthousiaste gitaristen in de studio had nadat ze het pedaal hadden gehoord en bespeeld. En die er ook wel één willen. En dus belde ik hem.
    Het is gewoon iemand die het leuk vindt om te bouwen, maar geen series wil maken. Ik zelf ben een totale leek, maar deze bouwer weet donders goed wat hij doet. Hij gaat er alleen anders mee om dan jij. En lees dan even de laatste regels in mijn uitleg....
    Ik weet middels dit forum dat jij veel verstand hebt van pedalen, maar er zijn méér mensen die verstand hebben van het bouwen van pedalen....
    Tot slot: ook al zou het zo zijn als jij zegt. Wat dan nog? En je maakt de vergelijking met muzikanten. Ik denk dat er érg veel voorbeelden zijn van muzikanten die de ballen verstand hebben van muziektheorie, maar wel songs hebben geschreven waar we soms al 50 jaar naar luisteren....

    Groeten, Coos
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    * zet bier koud en flipt de friteuse aan *


    Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #7

    Standaard

    Sorry dat ik je lange tenen heb geraakt. Ik ben dit verhaal echter zoo vaak tegengekomen. Je bent zelf een leek maar de persoon in kwestie weet waar hij het over heeft. Jep. Da's iets met een land der blinden en een zekere eenoog die koning is.

    Post eens een foto van de binnenkant van je pedaal. Als we daar een zorgvuldig gebouwd apparaat zien neem ik wellicht wat terug.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #8

    Standaard

    Maar ik denk het niet. Klassiek mojo-knutselwerk
    https://www.facebook.com/venefix/pho...type=3&theater
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #9

    Standaard

    En standaard "het is klein dus nou is set moeilijk" geklets als het om SMD gaat.
    https://www.facebook.com/venefix/pho...type=3&theater

    Nope. Hij weet niet waar over hij praat. Dit is geen electronicus maar een blije klusser. Hij voert een trucje op. Klassiek geval van iemand die z'n eigen pedaal ging bouwen (vooral doen!! Leuke hobby), de smaak te pakken kreeg en thuis raakte in het mistige, wollige, en van indianenverhalen vergeven wereldje wat "boetiek" heet.
    En weldra was er weer een "bedrijfje" geboren.....
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    * geniet van bier en frikadellen terwijl hij de recente posts 4x overnieuw leest *


    Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top