Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: Boss GT-8

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Ik weet dat de gt-8 wel ergens een output db-meter heeft. Kan me alleen niet meer herinneren waar die precies zit. Handig om de volumes van de verschillende patches iets of wat te matchen... ik meen ergens onder de system knop en dan naar één van de laatste items gaan.
    Domste wat je kan doen is volumes matchen op basis van wat je ziet. Dus niet afgaan op wat een db-meter aangeeft en ook niet afgaan op een vaste waarde ("Ik heb al mijn patchvolumes op 100 gezet maar toch klinken ze niet allemaal even hard").
    Dus helaas, je zal alle door jou gebruikte patches langs moeten en op gehoor (liefst op optreedvolume) gelijk trekken.

  2. #12

    Standaard

    Bedank rory.
    Heel blij met de Nederlandse handleiding. Super
    Laatst gewijzigd door Han55; 16 maart 2019 om 23:58 Reden: typ

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Domste wat je kan doen is volumes matchen op basis van wat je ziet. Dus niet afgaan op wat een db-meter aangeeft en ook niet afgaan op een vaste waarde ("Ik heb al mijn patchvolumes op 100 gezet maar toch klinken ze niet allemaal even hard").
    Dus helaas, je zal alle door jou gebruikte patches langs moeten en op gehoor (liefst op optreedvolume) gelijk trekken.
    Klopt ja. Ben daar inmiddels ook achter. Bedankt voor je reactie.
    Heb je misschien nog wat advies m.b.t. overall basis instellingen. Ik gebruik hem eigenlijk alleen voor thuis. Treed niet op.
    Laatst gewijzigd door Han55; 16 maart 2019 om 23:59 Reden: foutje

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Domste wat je kan doen is volumes matchen op basis van wat je ziet. Dus niet afgaan op wat een db-meter aangeeft en ook niet afgaan op een vaste waarde ("Ik heb al mijn patchvolumes op 100 gezet maar toch klinken ze niet allemaal even hard").
    Dus helaas, je zal alle door jou gebruikte patches langs moeten en op gehoor (liefst op optreedvolume) gelijk trekken.
    Klopt helemaal, maar ‘t kan een uitgangspunt zijn. Matchen op gehoor en optreedvolume werkt voor mij goed voor 3 nummers. En dan is de oorvermoeidheid daar al. Dat systeem werkt dus voor mij ook niet.
    Kris

  5. #15

    Standaard

    Ik heb alle patches op 100 staan, als het niet goed is is regel ik de potmeter bij.
    Sommige effecten klinken standaard al wat harder als je ze aanzet, dat is in de settings(FX volume) bij te stellen, zelfs het volume van je oorspronkelijke signaal er doorheen, blending dus. Het lastigst vind ik de clean/distorted verhouding, je moet erg op je aanslag volume letten als je clean speelt dan(want dat is veel dynamischer dan het wat gecomprimeerde distortion geluid. een compressor kan hier wat helpen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top