Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Boss GT-8

  1. #1

    Standaard Boss GT-8

    Hallo gitaarvrienden,

    Onlangs heb ik een 2e hands effectenpedaal van Boss op de kop getikt, nl de GT-8.
    Echt een geweldig ding. Er zat echter geen handleiding bij. Deze heb ik inmiddels wel gedownload. helaas in het Engels en best ingewikkeld (voor mij).
    Ook op Utube het e.e.a. bekeken. Al met al heb ik zelf al heel wat effecten zelf kunnen maken en vast leggen.
    Ik heb echter het idee dat er veel meer mogelijk is dan ik nu weet.
    Kun je bijv het volume van alle patches met één basic instelling gelijk krijgen, of moet ik dat voor iedere Patch afzonderlijk regelen?
    Alle tips zijn welkom.

    Met vriendelijke groet,

    Han

  2. #2

    Standaard

    Als je net zo handig ermee bent als met forum posts dan gaat het wel ff duren haha.
    Wat je vraagt kan niet. Alleen de amps kun je door alle patches heen integraal veranderen, mits je een system mode kiest in je system settings en je patch ook op system mode zet.

  3. #3

    Standaard

    Hallo Max,
    Gelukkig zijn ook nog slimme mensen op dit forum om digibeten als ik e.e.a. te leren.
    Bedankt voor je antwoord. Ben toch weer iets wijzer geworden.

  4. #4

    Standaard

    Heeft niks met slim zijn te maken hoor, gewoon veel inlezen/Utuben, vragen stellen en proberen!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Ik weet dat de gt-8 wel ergens een output db-meter heeft. Kan me alleen niet meer herinneren waar die precies zit. Handig om de volumes van de verschillende patches iets of wat te matchen... ik meen ergens onder de system knop en dan naar één van de laatste items gaan.
    Kris

  6. #6

    Standaard

    In de master section zit een patch level/eq instelling ja, per patch in te stellen dus. Niet voor allemaal tegelijk dus.
    Maar daar heb je gewoon de output potmeter op de achterzijde voor.
    Dat is niet wat Han vraagt, maar misschien wel wat ie bedoelt...

  7. #7

    Standaard

    Het klopt i.d.d. Ik heb de output db meter afgestel en je kunt het volume regelen met de potmeter achterzijde.
    Maar het valt me op dat er zoveel verschil in volume zit bij, met name de voorgeprogrammeerde Patches.
    Bij de overige, zelf gemaakte patches, heb ik het volume apart ingesteld.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Als je net zo handig ermee bent als met forum posts dan gaat het wel ff duren haha.
    Wat je vraagt kan niet. Alleen de amps kun je door alle patches heen integraal veranderen, mits je een system mode kiest in je system settings en je patch ook op system mode zet.
    Ik heb geen GT-8, weet er dus niets van, daarom een domme vraag: als je in iedere patch dezelfde amp opneemt, heb je dan geen master patch volume control gemaakt?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #9

    Standaard

    De GT-8 is echt een heel goed apparaat dat heul veul kan.
    Ik heb er jaren een gehad en kan best aardig helpen. Maar op sommige punten zal ik dan ook de manual moeten bestuderen.

    De eerste vraag die je jezelf moet stellen is hoe je de GT-8 wil gebruiken. Grofweg twee mogelijkheden:
    - als een uitgebreide pedalenplank waarbij je individueel effecten aan en uit kunt zetten
    - als een bak met patches die je met een klik met je voet kunt schakelen

    Tussenvormen zijn ook mogelijk maar dit vereist meer kennis en meer nadenken.

  10. #10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top