Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard Koopadvies kleiner model gitaar gezocht

    Bij het voorstellen, heb ik het al aangegeven;
    Ik heb momenteel een dreadnought en deze speelt vanwege zijn grootte niet echt comfortabel.
    Na een tijd spelen, kan ik ook voelen dat mijn arm wat gevoelloos wordt, doordat bloedvaten worden afgekneld op de rand van de kast waar mijn arm rust.

    Dus ik ben aan het rondkijken voor een kleiner model.
    Daarbij zit ik allereerst in tweestrijd wat betreft een nieuwe of een gebruikte.
    Nieuw heeft zijn voordelen, maar gebruikt ook, omdat je dan vaak wat hoger in klasse kan aankopen.
    Ik ben benieuwd naar jullie voorkeur en het waarom.

    Voornamelijk zal ik de gitaar gaan gebruiken voor finger picking.
    Ik ben als eerste terecht gekomen op Taylor vanwege de kleinere beschikbare modellen.
    Met wat verder spitten lees ik her en der, dat de betere modellen daarvan in de 400 en hogere series te vinden zijn. Ik lees echter ook veel goede dingen over de Baby's en Mini GS.
    En dan krijg je nog merken zoals Martin, die kleinere modellen hebben.

    Ik wil max zo rond de 1200 euro uitgeven en ik heb me al voorgenomen, proef te gaan spelen op de Taylor Mini GS, een GA en een GC. Hebben jullie nog aanbevelers, waarvan je zegt, die zou je beslist eens proef moeten spelen, want dat zijn goed kanshebbers?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Zoals ik eerder al aangaf zou ik bij Souman of TFOA in Dedemsvaart gaan kijken als je veel keus wilt hebben.
    Souman heeft veel Taylors en is premium Taylor dealer.
    Bedenk wel dat de taylors onder de 2000 euro alleen een massief bovenblad hebben en een gelamineerde zij -en achterkant. Klinkt wat minder vind ik zelf, veel minder volume en projectie dan een compleet massieve gitaar.
    Wil je compleet massief: test dan eens iets van Cort, Eastman of Ibanez, die vol massieve gitaren voor rond en onder je maximum budget hebben.
    Ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze!

  3. #3

    Standaard

    Ik besef dat voor dat bedrag ik beperking heb in het nieuwe segment.
    Vandaar dan ook dat ik het aanschaffen van een gebruikt exemplaar in overweging neem.

  4. #4

    Standaard

    Je kunt al voor veel minder een goede steelstring hebben, maar geen Martin misschien.
    Goedkoop maar voor het weinige geld toch behoorlijk goed is bijvoorbeeld Tanglewood.
    Sigma (de Aziatische lijn van Martin) zijn (of waren?) een tot enkele klassen beter en soms uitzonderlijk goed. Hebben ook de kleinere 00 en 000 modellen van Martin.
    Verder, wellicht weet je al dat een bovenblad bij voorkeur massief (niet gelamineerd) moet zijn, zijkanten en achterkant zijn wat dat betreft minder belangrijk.
    Ik las in je voorsteltopic dat je omgeving Rotterdam woont. Keymusic heeft voldoende modellen om even te proberen welk model fijn voelt.
    Systeembericht
    Sorry, er zijn geen posts om te bekijken.

  5. #5

    Standaard

    Misschien dat een kleinere gitaar het probleem van afknellende bloedvaten oplost, maar zekerheid heb je niet.
    Wat je eigenlijk nodig hebt is een gitaar met een armsteun. Zoiets dus...



    Deze zie je vooral bij duurdere gitaren, maar er zijn ook losse armsteunen die je zelf kan monteren. Alleen vraag ik me bij die laatste categorie af of dat een nadelig effect heeft op de toon van je gitaar.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor je reactie alias.
    Het was inderdaad de bedoeling bij Keymusic te kijken, ik heb er al twee gitaren gekocht.
    Nadeel is dat zij niet een hele grote Martin en Taylor collectie hebben, slechts enkele modellen.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Wat je eigenlijk nodig hebt is een gitaar met een armsteun. Zoiets dus...
    Ik vond dat zelf ook wel wat hebben.
    Echter heeft Taylor het alleen op zijn Academy series in de lage prijsklasse en vervolgens gaan je daarna naar modellen die vele duizenden euro's kosten. Ik vind het een gemis, dat er niets in de klasse er tussen te krijgen is met zo'n armsteun.

  8. #8

    Standaard

    Ik had altijd hetzelfde probleem en speel nu met zeer veel plezier op een Taylor GS Mini KOA. Goed, die had je al op de radar.
    Houd er wel rekening mee dat je vanwege de scalelength waarschijnlijk naar dunnere snaren wilt i.v.m. de spanning. Althans dat was bij het geval. Hangt ook wel wat van je speelstijl af maar het is in ieder geval goed om in overweging mee te nemen.

    Succes met je keuze.

  9. #9

    Standaard

    Dank je Paul.

    Hoe bevalt de Koa je qua geluid en klopt het dat het geluid voller wordt na verloop van tijd?
    De E versie van dat model trekt me heel erg, het is een zeer fraaie gitaar om te zien.
    Ik wil echter wel voornamelijk op geluid en speelbaarheid kiezen en me niet teveel laten verleiden door uiterlijk.
    Naar het schijnt heeft Koa een beter midden gebied wat tonen betreft en dat mis ik bij de gitaren die ik nu heb.
    Proefspelen zal me in de keuze helpen, maar indien een bepaalde houtsoort de tijd nodig heeft zich te "openen", dan maakt het de keuze best lastig.

  10. #10

    Standaard

    Hoi Frans, qua geluid vindt ik het lastig om er iets refererends over te zeggen aangezien ik daarvoor gewoon te weinig vergelijksmateriaal heb. Zelf ben ik tevreden met wat ik hoor :-). Ik heb er een setje .11 opgezet en hij speelt erg fijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top