Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik moet toegeven.... very nice!



    Ik vind je oplossing om rond het eikenhout te werken (mahonie insert, top + back) heel erg netjes en knoopt alles echt mooi samen. Eiken krijgt een negatief imago, onterecht imho.

    Ik vraag me af welke fruitboom groot genoeg is voor stukken hout zo breed, zonder spint, met vlam? maar maakt niet uit, het is een mooi topje!


    misschien heb ik het ergens gemist, maar wat worden de hals en toets?

  2. #12

    Standaard

    De hals is eentje die ik ooit heb gebruikt op mijn eerste zelfbouw (was ook eijken). Maar ooit een keer vervangen voor een ander. Maar deze (ooit) Chandler hals met V profiel full maple komt er op.

  3. #13

    Standaard Mooi geel is niet lelijk

    Helaas maar niet ernstig, liep het wieltje van de freeskop niet goed mee en werd hij heel heet, of zo, waardoor de template een beetje is weggesmolten en de freeslijnen niet 100% recht zijn geworden, maar de humbucker ringen bedekken de gaten gelukkig wel goed.

    (deze foto is gemaakt direct na het aanbrengen van de Clou waterbeits, er is nog niet gelakt)
    Laatst gewijzigd door robertmolema; 4 mei 2019 om 13:28
    Dunning Kruger Effect rulez!

  4. #14

    Standaard Dik in de lak

    Dik in de twee componenten-lak.


  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robertmolema Bekijk bericht
    Dik in de twee componenten-lak.

    Ik krijg honger.....!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    De pickup ringen bedekken inderdaad een hoop, maar kan het niet zijn dat je een freesbitje gebruikt met een verloopbusje, om zo een 6.35mm bit in een 8mm spantang te kunnen gebruiken? Ik heb dat namelijk ook gedaan en merkte dat het busje op een gegeven moment niet meer werkt zoals het moet; het bitje gaat dan in de spantang trillen (maakt niet uit hoe strak ik 'm aandraai). Door die trilling trilt ie met de lager tegen de mal, met smelten als gevolg. Ik heb daarom maar de knip getrokken en de juiste spantang gekocht voor mijn frees. Sindsdien draait de frees veel smoother. Ik zie namelijk in de control cavity bij jou ook een streepjespatroon dat ik herken van de tijd voor ik de juiste spantang had. Vandaar

  7. #17

    Standaard

    Hmmm, dat snijdt wel hout :-) Orpheo, Dank je voor de tip.
    Dunning Kruger Effect rulez!

  8. #18

    Standaard Tele #7 is klaar!

    Ik had geen zin meer om wachtend op goed weer, alle gereedschap weer van stal te halen naar buiten (ik heb geen kluszolder o.i.d. hier thuis).
    Dus gisteren heb ik hem afgemaakt ('t was mooi weer). De afwerking is niet subliem (verre van) maar de speelbaarheid en afstelling, en zo, zijn wel in orde en daar gaat het om. Goed speelbaar met een goede strakke '70 Rock klanken.

    In de hals positie een Humbucker van Gibson, een 496R dacht ik, in de brug positie een Raw Vintage RV5760,

    De drie standen schakelaar is zo aangesloten dat de midden positie de brug humbucker als Single Coil laat horen. Binnenkort zal ik er nog eens een extra knopje in bouwen om ook een 'klassieke middenstand' mogelijk te maken.

    De body is gemaakt van 6 massief eiken blokken en een mahonie stuk erin van de brug waarop de hals ook is bevestigd met een 11mm top van een of ander fruitboom, afkomst onbekend. Bottom van 4 mm Esdoorn.
    Vaste brug, String Through, Gotoh tuners.

    Misschien in de toekomst nog een slagplaat er op die ik heb liggen. Een zwarte Pearl Tele slagplaat.

    Mijn geduld was helaas gewoon op (en die is gewoon erg nodig bij het gitaarbouwen), ik had net een andere project af gemaakt (Tele #6: Les Tele), en nu deze er (te) snel achter aan. Het is weer tijd om veel te spelen.

    Filmpje met geluid komt er snel aan.
    Dunning Kruger Effect rulez!

  9. #19

    Standaard Alle 7 op een rij

    VLNR
    nr. 1: Bouwjaar 1997, eiken body, Wide Range Fender Reissue Classic '72 humbuckers
    nr. 2: Bouwjaar 2019, mahonie body, maple top, mahonie hals met palisander toets, Gibson mensuur, Seymour Duncan Seth Lover Humbuckers, Schaller T-O-M brug en dito Stop Bar
    nr. 3: Bouwjaar 2012 of zo. Mahonie body + mahonie top, Seymour Duncan stacked P90 bij de hals, Seymour Duncan Pearly Gates bij de Hipshot brug met FerraGlide zadels.
    nr. 4: Bouwjaar 2019, eiken body, fruitboom top,Gibson 496R bij de hals, Raw Vintage RV5790 bij de vaste brug.
    nr. 5: Bouwjaar 2009, Limba body met maple top. Seymour Duncan Singlecoils+Gibson 500T, Bigsby tremolo
    nr. 6: Bouwjaar 2011, Essen body, Seymour Duncan Tele in de neck pos, Stacke Humbucker in Wilkenson Neck posotie.
    nr. 7: Bouwjaar 2011, Essen Body, DiMarzio 36th anniversari in neck positie, Kent Armstrong PAF in Gotoh brug

    Allen met Gotoh tuners en allen met 'zelf gekochte' halzen.

    Dit zijn alle 7 zelfbouw Tele's die ik nu heb. Ben ik best trots op, bespeel ze allemaal regelmatig. Ze hebben allen een net even iets andere klank. Maar allemaal redelijk 'vintage' achtig. Whatever that might be.
    Dunning Kruger Effect rulez!

  10. #20

    Standaard Gewoon een jammetje :-)

    Dunning Kruger Effect rulez!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top