Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Welke splitter is het precies?
    tis de Lehle Little Dual

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    tis de Lehle Little Dual
    The signal from a passive pickup cannot be split
    to an amp or mixer without negative effects on
    your sound, since balanced inputs are usually low
    impedance.
    Lehle zegt zelf al dat je je (passieve) signaal moet bufferen voordat je 'm split.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Lehle zegt zelf al dat je je (passieve) signaal moet bufferen voordat je 'm split.
    aha, ok, maar als ik er dus een boost pedaal voor (de splitter) zet en dat (altijd) inschakel dan is het signaal automatisch gebufferd (neem ik aan), dus dan zou dat probleem in ieder geval opgelost zijn.

    overigens heb ik geen last van negatieve effecten op mijn geluid als ik de splitter gebruik trouwens ...

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    dacht meer aan een simpele Boss
    Die EHX is verder ook heel simpel hoor, en bovendien niet duur. Gezien je oorspronkelijke vraag leek het me wel handig.

    Het klopt dat na een buffer zowel passieve hoge als lage impedantie gaat werken. Je zou dan kunnen concluderen dat het beter is om een hoog impedantie pedaal aan te schaffen omdat dat breder inzetbaar is, maar dat kan na die buffer toch een nadelige invloed hebben. Namelijk op de tapering, de gradient waarmee het volume toeneemt.
    Zo heb ik bijvoorbeeld een passieve Dunlop DVP4 met hoge impedantie ergens achteraan in de keten staan. Trap ik die tot 2/3 in dan neemt het volume nog nauwelijks hoorbaar toe. Pas op het laatst schiet hij vrij snel naar het maximum. Met een laag impedantie pedaal zou dat meer geleidelijk moeten gaan (uiteraard ook weer afhankelijk van merk en type).
    Het is op zich geen groot probleem en je kunt het gewoon voor lief nemen maar ik dacht, ik noem het even.
    Laatst gewijzigd door mountainman; 13 maart 2019 om 17:35
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Het is op zich geen groot probleem en je kunt het gewoon voor lief nemen maar ik dacht, ik noem het even.
    Dankjewel, het is goed dat je t zegt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top