Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 november 2004
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    192

    Standaard

    Of je bedoelt dat je niet op het juiste moment begint met de solo. Ja, toch storend want ik dacht al steeds... er is iets.

  2. #12

    Standaard

    Nee, is het ook niet. Wel storend, maar dat was dat specifieke rondje. Dat was dan voor de rest weer de beste ronde so far....

    Er is idd. nog iets anders... Ben inmiddels redelijk tot de conclusie gekomen dat ik me daar voor een tutorial niet druk over ga maken. Als het echt opviel en storend was, was het al lang genoemd.

    Hint: Volkswagen

    Overigens zoekfunctie op youtube is ook maar zozo... uitgebreid gezocht op Akkerman, Brainbox, Summertime, en tutorial. Komt er een week later ineens een filmpje van een jaar of 5 oud naar boven van iemand die de solo van Summertime speelt. Denk je dat je de eerste ben ... Alhoewel, qua note for note wint mijn versie. Maar die is dan weer niet live. Zou ik eerst weer een bluesbandje moeten hebben.

    Oh well, met Country Poem van Pat Metheny was ik dat iig wel, tenminste, een enigzins kloppende versie. Valt nog vies tegen, om iets te vinden waarmee dat nog kan op youtube.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Jan Akkerman heeft vaak een pinnige sound. Een telecaster is dus zo gek nog niet.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 november 2004
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    192

    Standaard

    Laatste poging (VW=sjoemel): Fractie langzamer dan het origineel? Omdat je aan je topsnelheid zit? (is niet storend). Oh en dank voor de live versie van Streetwalker. Erg leuk. Zijn maar weinig mensen die Akkerman naspelen.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Daarbij heeft Akkerman hem één keer zo gespeeld op de plaat en vervolgens nooit meer zo. Live ook elke keer anders

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 november 2004
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Daarbij heeft Akkerman hem één keer zo gespeeld op de plaat en vervolgens nooit meer zo. Live ook elke keer anders
    Gelukkig wel. Hij speelt voor dat ene moment (zoals gezegd in een docu). Soms is het er. Vaak niet. Maar als het er is..... Unieke gitarist

  7. #17

    Standaard

    Yep. Vind ik ook als publiek leuker. Als de plaat letterlijk wordt nagespeeld luister ik thuis wel de plaat. Wat dat betreft weinig interresse om Steely Dan live te zien bv. Hoe goed ik veel van hun muziek ook vind.

    Maar het uitpluizen van zo'n solo of speelstijl is ook niet zozeer om die specifieke solo voortaan live zo te spelen (moet ik sowieso eerst weer eens een bluesbandje hebben) maar om hier en daar leuke ideeën te jatten, en te ontdekken wat de methode in de gekheid is. Tegenwoordig kan ik daadwerkelijk redelijk dicht bij het origineel komen. Vroeger lukte dat niet, al was het maar omdat je simpelweg niet kon vertragen, en ook niet kon loopen.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stratokai Bekijk bericht
    Laatste poging (VW=sjoemel): Fractie langzamer dan het origineel? Omdat je aan je topsnelheid zit? (is niet storend). Oh en dank voor de live versie van Streetwalker. Erg leuk. Zijn maar weinig mensen die Akkerman naspelen.
    Re Streetwalker, you're welcome, heerlijk nummer om te spelen. Hoef je eens niet over tig modulaties na te denken.

    En ja, dat is het, hint goed begrepen De opname is op 90 of 95 % van de snelheid van het origineel. Als ik die solo op de originele snelheid helemaal door moet komen duurt het nog wel even voordat ik een tutorial kan opnemen. Maar blijkbaar valt het nauwelijks op.

    Op zich is 16e noten bij een metronoomsnelheid van 178* misschien naar huidige maatstaven niet extreem snel. Maar dan moet je wel iets spelen wat voor jouw vingers makkelijk ligt. Op het moment dat je een willekeurige frase op die snelheid moet spelen die niet binnen je comfortzone ligt wordt het al wat anders.

    Bovendien ben ik van nature geen snelheidsmonster. Heb alleen een paar dingetjes die ik wel heel makkelijk vlot kan laten klinken. Net genoeg om de illusie te wekken dat ik snel kan spelen eigenlijk.

    * strictly speaking 32ste noten bij 89

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top