Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Rock Ballad

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    578

    Standaard Rock Ballad

    Sinds een hele poos weer eens met Cubase in de weer geweest...ging lekker!

    Gitaar via Presonus iTwo naar Cubase, gitaar amp is Scuffham S-gear. Plugins oa MT Powerdums, Arturia Analog Lab en Air X-Pand.

    https://soundcloud.com/roger-arts/ba...-cm-maart-2019

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Leuk stukje muziek. Ik vind je gitaarspel aan het eind in het zachte deel het sterkst, want daar lijk je het vrijer in te vullen. In het hardere middendeel zou je timing wat meer laid back kunnen zijn, daar wordt het spannender van, denk ik. Just my 2 cents.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    578

    Standaard

    Dit was de eerste take...ik ben meer bezig geweest om de rest een beetje aan te kleden. Maar misschien moet ik hem nog eens overdoen, klink idd beetje geforceerd af en toe als ik goed terug luister...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roger Bekijk bericht
    Dit was de eerste take...ik ben meer bezig geweest om de rest een beetje aan te kleden. Maar misschien moet ik hem nog eens overdoen, klink idd beetje geforceerd af en toe als ik goed terug luister...
    Mijn opmerking is opbouwend bedoeld, ik weet hoe lastig opnemen is. Band loopt en dan moet je ineens het beste uit jezelf naar boven zien te halen. De ene dag zit je er relaxter in dan de andere. Enfin, het blijven momentopnames.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    578

    Standaard

    Ja idd...stond jaren geleden eens met mijn bandje in de studio om een demo op te nemen. Maar ik kreeg de solo er niet fatsoenlijk op...hoe meer takes hoe zenuwachtiger ik werd. Op een gegeven moment zei de technicus "stop maar, even koffie en een sigaret dan proberen we het straks nog een keer". Dus na een half uurtje weer de studio in...hij moest ff wat afstellen en vroeg of ik mee wilde spelen. Toen schudde ik de solo zo uit de mouw... Ik balen dat hij niet had opgenomen. Maar dat had hij stiekem toch gedaan, alleen de rode opname lamp niet aangezet...😂


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #6

    Standaard

    Klinkt inderdaad erg lekker. Alleen de snaardrum staat in verhouding tot de rest irritant hard in de mix.
    Verder lijkt het af en toe niet helemaal lekker in de maat te lopen. Bijvoorbeeld van 1:50 tot 2:07. Ik krijg het idee dat niet jouw solo maar de begeleiding daar wat achter de tel sleept. En dat hoor ik dan vooral weer bij die snaardrum.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  7. #7

    Standaard

    Leuk stukje muziek zoals dat heet. Met plezier beluisterd!
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top