Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 33
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arcane Bekijk bericht
    ik zou eerst maar eens benoemen om welke versterker het gaat, vaak kun je namelijk 2 cabs aansluiten zonder problemen, en zonder schakelaar in te bouwen.
    Bovendien staat er vaak ook een kleine beschrijving bij.
    Het gaat om een Two-Rock versterker en cabs. Ik heb sowieso geen zin om een schakelaar te installeren in de versterker of een parallel input op een van de twee cabs.

    Een Y-kabel lijkt het handigst in mijn ogen, maar waar vind ik die...

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik zou het sowieso andersom doen. Je top op de twee cabs. Andersom... Ik weet niet of dat wel zo goed is voor je versterker en tenzij je liggende speelt, het lijkt me ook niet praktisch.

    Maar serieus, je kunt geen Y-kabel vinden??

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Jack? Moet je wel een splitterkabel hebben waar vermogen door kan.
    Of je neemt zoiets met 2 gewone speakerkabels?

    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Wat ik me afvraag, die Two-Rock versterkers hebben niet twee speaker uitgangen? Gezien veel moderne versterkers dat gewoon standaard hebben. Speakerkabel in de ene, speakerkabel in de andere. Dan heb je geen y-kabel nodig. Als er niet twee speaker uitgangen op zit, dan heb ik uiteraard niks gezegd. Om welke Two-Rock versterker gaat het? Als er geen schakelaar voor de impedantie op zit, dan zou ik ook zeggen dat er maar één speakeruitgang op zit, maar puur voor de duidelijkheid.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik zou het sowieso andersom doen. Je top op de twee cabs. Andersom... Ik weet niet of dat wel zo goed is voor je versterker en tenzij je liggende speelt, het lijkt me ook niet praktisch.

    Maar serieus, je kunt geen Y-kabel vinden??
    Nope ik kan niets vinden. Vandaar dat ik me afvraag of de zoekterm wel goed is

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Jack? Moet je wel een splitterkabel hebben waar vermogen door kan.
    Of je neemt zoiets met 2 gewone speakerkabels?

    Is dat ding op de afbeelding wel speciaal om speakers op aan te sluiten?

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Wat ik me afvraag, die Two-Rock versterkers hebben niet twee speaker uitgangen? Gezien veel moderne versterkers dat gewoon standaard hebben. Speakerkabel in de ene, speakerkabel in de andere. Dan heb je geen y-kabel nodig. Als er niet twee speaker uitgangen op zit, dan heb ik uiteraard niks gezegd. Om welke Two-Rock versterker gaat het? Als er geen schakelaar voor de impedantie op zit, dan zou ik ook zeggen dat er maar één speakeruitgang op zit, maar puur voor de duidelijkheid.
    Het gaat om een studio pro 22. Er zitten 3 outputs op. Een output voor 4 ohm, 8 ohm en 16 ohm.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Is dat ding op de afbeelding wel speciaal om speakers op aan te sluiten?
    NEE! niet doen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Het gaat om een studio pro 22. Er zitten 3 outputs op. Een output voor 4 ohm, 8 ohm en 16 ohm.
    Ik heb de manual net doorgelezen, wel erg summier. Maar is in principe wel gemaakt voor één cabinet inderdaad. Maar is het niet gewoon veel handiger om er een 2x12 cabinet op aan te sluiten? Scheelt je ombouwen, of gedoe met andere kabels.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik heb de manual net doorgelezen, wel erg summier. Maar is in principe wel gemaakt voor één cabinet inderdaad. Maar is het niet gewoon veel handiger om er een 2x12 cabinet op aan te sluiten? Scheelt je ombouwen, of gedoe met andere kabels.
    Dat zou handiger zijn, maar die zijn loodzwaar en dat zie ik niet zitten. Daarnaast zou ik graag de twee 1x12 cabs op enige afstand van elkaar in de kamer willen plaatsen om het geluid van 2 kanten te laten komen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top