Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 789
Weergegeven resultaten: 81 t/m 86 van 86

Discussie: Fuzz

  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Klinkt echt errug lekker!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Ik ben blij voor je, Leon. Uiteindelijk boeit het natuurlijk geen kont wat 'men' vindt, als dit jouw ideale fuzz is, dan heb je daarmee meteen de beste die je kunt hebben. En daar gaat het om.

    Maar om nog 1x als een soort spuit elf te fungeren, niet om jou nog op andere gedachten te brengen, maar enkel en alleen maar omdat ik er zelf zo gelukkig van werd toen ik er gisternacht voor het eerst een luistersessie aan waagde, wil ik je graag even meenemen naar de Greer Amps Hammer.
    Ja, ik weet het, alwéér Greer Amps. Komt omdat ik ze nog maar zo kort ken en dat ze me keer op keer verrassen. De Hammer. Lieve vrede, wat is dát nou weer voor geniaal ontworpen pedaal! Stel je voor, 3 knoppies, waaronder 'volume'. Niks geks aan. Maar die andere twee.... Ik vind het briljant. Ik ken niet veel pedalen die zo werken. Sterker, ik ken er verder geen een. Kijk, je hebt geen toonregeling, dus dat maakt 'm 'transparant', wat zeker in dit geval een aparte term is. Eén knoppie heet 'gain' en moet je zien als een driveknoppie van overdrive naar distortion. En het laatste knoppie heet 'grunt' en dat is feitelijk een fuzz.
    Wat ik zo geweldig vind aan dit pedaal en de manier waarop ze dit werkbaar hebben gemaakt, is dat het supereenvoudig is, maar vooral dat je er zo goed als iedere vorm van drive uit kan toveren, door de manier waarop je de twee knoppies ten opzichte van elkaar instelt. Van lichte overdrive naar ruige overdrive, van ruige overdrive naar vette distortion, van romig naar ronduit smerig, van big muff-achtig werk naar germanium-achtige fuzz face type spul en door naar 8 bit fuzz hysterie! Sommige combinaties zorgen voor een waanzinnig vet en redelijk normaal superbruikbaar geluid, maar andere combinaties zorgen voor een uniek geluid (grunt op 12 uur en gain voluit), eindeloze sustain en zeer nasaal, maar heel erg prettig. Alleen voor dát geluid al zou ik 'm willen hebben!

    Leon en iedereen die dit leest, zoek op YouTube even op de combinatie 'Mike Hermans' en 'Greer amps Hammer' en beloof me dat je dit gaat luisteren.

    Ik weet niet hoe die twee van Greer Amps het voor elkaar krijgen, maar dit is al de vierde keer in ongeveer twee maanden tijd dat ik letterlijk geëmotioneerd raakte van wat ik ervaar als het perfecte auditieve genot. Jullie vinden me waarschijnlijk een aansteller, maar ik raak hier serieus door ontroerd. En voor alle duidelijkheid, dat heeft geen enkel pedaaltje ooit eerder voor elkaar gekregen. Dit is bizar!

    Dus Greer Amps Hammer, demo van Mike Hermans.

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    dan maar 300 eu uitgeven aan een kingtone fuzz ?
    Misschien eerst mijn Hartman eens bij een reparateur zien te krijgen die dit soort pedalen wel begrijpt.....

    Ik heb er wel meer gezien die me echt bevallen maar als ik 300,- uit ga geven ga ik waarschijnlijk rustig wachten op een Analogman (in grote box, daar kan ik m'n voetjes tenminste goed op laten vallen zonder de knoppen te raken).
    Laatst gewijzigd door kwispelhond; 28 juni 2019 om 16:58

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwispelhond Bekijk bericht
    Het ding is binnen en het antwoord is: nee, een FuzzFace kloon voor dit geld kan duidelijk niet.



    Eerst het goede nieuws: het ding doet het, het geeft een fuzzy geluid en de hoeveelheid vervorming kan je regelen met de volume-knop op de gitaar. Verder ziet het ding er echt mooi uit en voelt ook prima en degelijk aan.

    Wat het ding niet doet is ook maar minimaal reageren op speel-techniek, er is echt geen leven in het geluid te krijgen en de "liquid sound" in de clean-up waar het bij dit soort pedalen om gaat mist ook volledig dus dit ding is voor mij verder volkomen onbruikbaar en dus weggegooid geld.
    Eerlijk gezegd verbaast me dat niet.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Nou ik had geen echte topper verwacht maar wel beter dan dit: ze hebben tenslotte de moeite genomen er 2 echte Germanium transistors in te stoppen en beweren dat het een analoog apparaat is. Dat zich niets aantrekken van wat er op de snaren gebeurt en gewoon doorgaan met het eigen geluidje doet mij echter sterk aan goedkope modeling denken, niets van die analoge belofte dus en daar voel ik me toch wel een beetje bekocht door.

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Transistoren (en ook buizen) op zich bepalen niet het geluid. Als het ontwerp van het circuit er omheen slecht is, klinkt alles rot.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #86
    Junior Member
    Geregistreerd
    28 mei 2011
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TW-Pieter Bekijk bericht


    Ik heb deze sinds een halfjaar op m'n bord staan en het is de eerste fuzz waarmee ik goed uit de voeten kan. En dat komt eigenlijk vooral door die texture knop.

    Heb geen idee waar je ze nieuw in NL kunt kopen. Ze komen nu en dan nog wel eens op MP/Reverb langs. Kwam de mijne via een FB markplaats tegen.
    Volgens mij kun je ze gewoon bij magnetic effects bestellen. Vet pedaal!


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top