Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 86

Discussie: Fuzz

  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Dat filpmje isecht een ok demonstratie, zo komt het er bij mij thuis ook uit (wel op een Laney cub 10, die er erg van houd overigens...) Voor een kampvuur kluns als ik de bomb. Wat ik er fijn aan vind is dat je van een beetje hysterisch naar volledig uit je pan kan gaan in een pendaal.
    Mwa...

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ik heb via MP een mxr fuzz op de kop getikt! Ben erg benieuwd! I’ll report back
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Grappig. Met de tone aan geeft het ding precies dat geluid waar ik nou net zo'n teringhekel aan heb, maar met de tone uit klinkt ie meteen als iets wat ik best op mijn bordje zie staan.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Ik heb via MP een mxr fuzz op de kop getikt! Ben erg benieuwd! I’ll report back
    Ik ben zeer benieuwd wat je ervan vindt. Waarschijnlijk ok, want dit ding had je vanaf het begin al in je hoofd. Ik had het wel gewaardeerd als je even gewacht had met dit bericht, want nu is mijn laatste bericht feitelijk totaal overbodig (dat was ie eigenlijk sowieso al, maar dat ga ik uiteraard nooit toegeven).
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard



    Hij is binnen!! Heel vet en dik geluid. Fijn!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht


    Hij is binnen!! Heel vet en dik geluid. Fijn!
    Mooi bordje ook! Wel een klont, die MXR naast zo'n Boss-je.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Mooi bordje ook! Wel een klont, die MXR naast zo'n Boss-je.
    Flink ding ja!!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik ben blij voor je, Leon. Uiteindelijk boeit het natuurlijk geen kont wat 'men' vindt, als dit jouw ideale fuzz is, dan heb je daarmee meteen de beste die je kunt hebben. En daar gaat het om.

    Maar om nog 1x als een soort spuit elf te fungeren, niet om jou nog op andere gedachten te brengen, maar enkel en alleen maar omdat ik er zelf zo gelukkig van werd toen ik er gisternacht voor het eerst een luistersessie aan waagde, wil ik je graag even meenemen naar de Greer Amps Hammer.
    Ja, ik weet het, alwéér Greer Amps. Komt omdat ik ze nog maar zo kort ken en dat ze me keer op keer verrassen. De Hammer. Lieve vrede, wat is dát nou weer voor geniaal ontworpen pedaal! Stel je voor, 3 knoppies, waaronder 'volume'. Niks geks aan. Maar die andere twee.... Ik vind het briljant. Ik ken niet veel pedalen die zo werken. Sterker, ik ken er verder geen een. Kijk, je hebt geen toonregeling, dus dat maakt 'm 'transparant', wat zeker in dit geval een aparte term is. Eén knoppie heet 'gain' en moet je zien als een driveknoppie van overdrive naar distortion. En het laatste knoppie heet 'grunt' en dat is feitelijk een fuzz.
    Wat ik zo geweldig vind aan dit pedaal en de manier waarop ze dit werkbaar hebben gemaakt, is dat het supereenvoudig is, maar vooral dat je er zo goed als iedere vorm van drive uit kan toveren, door de manier waarop je de twee knoppies ten opzichte van elkaar instelt. Van lichte overdrive naar ruige overdrive, van ruige overdrive naar vette distortion, van romig naar ronduit smerig, van big muff-achtig werk naar germanium-achtige fuzz face type spul en door naar 8 bit fuzz hysterie! Sommige combinaties zorgen voor een waanzinnig vet en redelijk normaal superbruikbaar geluid, maar andere combinaties zorgen voor een uniek geluid (grunt op 12 uur en gain voluit), eindeloze sustain en zeer nasaal, maar heel erg prettig. Alleen voor dát geluid al zou ik 'm willen hebben!

    Leon en iedereen die dit leest, zoek op YouTube even op de combinatie 'Mike Hermans' en 'Greer amps Hammer' en beloof me dat je dit gaat luisteren.

    Ik weet niet hoe die twee van Greer Amps het voor elkaar krijgen, maar dit is al de vierde keer in ongeveer twee maanden tijd dat ik letterlijk geëmotioneerd raakte van wat ik ervaar als het perfecte auditieve genot. Jullie vinden me waarschijnlijk een aansteller, maar ik raak hier serieus door ontroerd. En voor alle duidelijkheid, dat heeft geen enkel pedaaltje ooit eerder voor elkaar gekregen. Dit is bizar!

    Dus Greer Amps Hammer, demo van Mike Hermans.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard Fuzz

    ik had laatst een stroomstoring gehad waarin oa mn fuzz gesneuveld was. het was een zelfbouw en ik had eigenlijk geen tijd en of zin om hem te fixen, vandaar dat ik op zoek was naar een nieuwe fuzz. gister stuk of 6 fuzzen geprobeerd bij max guitar, vond ze allemaal net niet.. en helaas was de kingtone fuzz nog steeds niet binnen.
    Dus ben gisteravond toch maar even gaan kutten met een audioprobe en multimeter, wat bleek nou, de ic was gewoon kapot. mooi dat ik er nog een had liggen.

    Ben eigenlijk best wel blij met mn eigen fuzz nu.. twijfels of ik nog iets anders wil zoals die kingtone of plasmapedal voor erbij.
    voor de geinteresseerden, ik heb met eigen onderdelen van musikding en newtone oa. deze fuzzface gemaakt: https://aionelectronics.com/project/solaris-fuzz-face/
    en dan met de body control en mids control erbij, met nog gain en bias trimpots aan de binnenkant.
    Oh en ohja kijk hoe ie eruit ziet😬

    Laatst gewijzigd door rozh; 16 maart 2019 om 13:41
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  10. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Flink ding ja!!
    Ach, mocht dat in de toekomst tot ruimtegebrek leiden dan is er altijd nog de mini versie.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top