Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 86

Discussie: Fuzz

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Ja cool die Sunface! Alleen net iets te vintage naar mijn smaak denk ik. Het moet wel een beetje pedalboard friendly zijn. Ik neig erg naar die MXR classic fuzz merk ik. Klinkt heel goed en is met die buffer switch ook goed te gebruiken. Die mythos fuzzen lijken me ook wel interessant. Die golden fleece bijvoorbeeld.
    Bedoel je dat de Sunface niet pedalboard friendly is? Want die is juist enorm pedalboard friendly. De Fuzz Face niet, dat is een ramp. Maar daarom noemde ik ook de Dunlop JHM5.
    Maar goed, eigenlijk moet ik me helemaal niet met dit topic bemoeien, want ik en fuzz......, ik heb er niet veel mee, hoewel ik het heel soms wel bijzonder gaaf vind. Maar dan vooral de octofuzz-achtige pedalen, wat toch weer een ding apart is.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Jaaa I love ook Octafuzz. Al sinds de band of gypsys . Maar goed. Die Dunlop fuzz face mini heb ik gehad. Die rooie. Maar die was alleen vet als ie helemaal voluit stond. Een bekend Fuzzface euvel. Ik heb het gevoel dat dat met die sunface ook een beetje zo is... En die MXR niet. Haha ik vraag me bijna af waarom ik dit topic heb gestart omdat ik toch wel voor die MXR ga.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik ook wel ongeveer zo denk ik, het moet van clean helder naar imploding amp gaan door enkel aan je gitaarvolume knopje te pielen.
    Tonebenders en Range Masters kunnen dat ook. Fijne eigenschap.

    Fulltone heeft er ook een paar en met namen als '69 en '70's zou je zeggen, Starsky & Hutch, Shaft... laat maar doorkomen hoor.. maar ik ken ze eigenlijk enkel van YT want niemand heeft ze.
    Ja, die '69 heb ik ooit gehad, maar ik weet niet.. Ik was daar blijkbaar niet kapot van want weer weggedaan. Nu ik erover nadenk vind ik weinig Fulltone spul tof. OCD? Getver. Fulldrive? Tubescreamer dus "nee dankuwel". Die fuzz dus ook niet. En daar ga je al.

    Nu is die Octafuzz van hun wel tof eigenlijk hoor. En die supatrem.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  4. #24

    Standaard



    Ik heb deze sinds een halfjaar op m'n bord staan en het is de eerste fuzz waarmee ik goed uit de voeten kan. En dat komt eigenlijk vooral door die texture knop.

    Heb geen idee waar je ze nieuw in NL kunt kopen. Ze komen nu en dan nog wel eens op MP/Reverb langs. Kwam de mijne via een FB markplaats tegen.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Jaaa I love ook Octafuzz. Al sinds de band of gypsys . Maar goed. Die Dunlop fuzz face mini heb ik gehad. Die rooie. Maar die was alleen vet als ie helemaal voluit stond. Een bekend Fuzzface euvel. Ik heb het gevoel dat dat met die sunface ook een beetje zo is... En die MXR niet. Haha ik vraag me bijna af waarom ik dit topic heb gestart omdat ik toch wel voor die MXR ga.
    Nee nee, zo gemakkelijk kom je niet van ons af! Ben je gek? Ik zoek al meer dan 90 posts naar de juiste drive voor erbij en jij denkt dat je er met 23 posts van af bent? NO WAY!!!

    Luister hier even naar. Niet al te duur pedaaltje, wel retegeil. De les op zich is absoluut niet belangrijk, maar het geluid maakt het waard om het hele filmpje te bekijken/beluisteren. Wel doen dan, he?



    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Ja, geil. Aandacht trekkertje.
    Nou nog een band vinden waar het ding los mag lopen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ja, geil. Aandacht trekkertje.
    Nou nog een band vinden waar het ding los mag lopen.
    Dat is het he? Ik zou 'm meteen kopen, maar als ik tijdens een repetitie op die knop stap, dan kan ik een puntig voorwerp in mijn reet verwachten. En ik kan niet weg he? Ik zit er volledig vast met die ene poot van me.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Nu speelde ik ooit in een orkest genaamd Grenadeers waarin ik nogal eens octafuzz deed aantrappen. Staat wel het eea op Spotify als bewijs.

    Jamaar Vulv. Jij hebt toch ook stiekem allang bepaald wat je gaat kopen? Zo gaat dat... Je zoekt hier alleen maar naar mensen die zeggen “Ja gaaf. Doe maar kopen!”
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik zat al snel op het juiste spoor, maar daar had ik toch even Pepe voor nodig. Ik zat oorspronkelijk op de Wampler Plexi Deluxe.
    Zie Leon? Zo kan dat gaan.

    En ik vind het een goed excuus om eens lekker door te bomen over fuzz pedalen.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Nee nee, zo gemakkelijk kom je niet van ons af! Ben je gek? Ik zoek al meer dan 90 posts naar de juiste drive voor erbij en jij denkt dat je er met 23 posts van af bent? NO WAY!!!

    Luister hier even naar. Niet al te duur pedaaltje, wel retegeil. De les op zich is absoluut niet belangrijk, maar het geluid maakt het waard om het hele filmpje te bekijken/beluisteren. Wel doen dan, he?



    Die heb ik ook, mooi ding.

    Octavio geluid (los van merk, type) vind ik te gek bij bijvoorbeeld Blue on Black van Kenny Wayne Shepherd.
    Laatst gewijzigd door fuchs; 7 maart 2019 om 16:51

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top