Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 86

Discussie: Fuzz

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik ben ook geen fuzzfanaat, maar ik vind de Crazy Tube Starlight Fuzz wel een fraai pedaal omdat ie ook een goede drive heeft. Leendert Haaksma gebruikt hem regelmatig (wil niet alles zeggen, maar wel iets).
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Oh, dat zegt me wel wat, was dat niet een soort Sam Ash (Bolin) fuzz?
    Die hadden ze ook maar ik heb gewoon de Vintage Germanium, deze dus:


  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwispelhond Bekijk bericht
    Een nieuwe via Analogman kost vanaf US$ 185,-, daar komt dan nog wel BTW + inklaring bij maar 400,00 lijkt me dan toch redelijk overdreven.
    Ik zocht snel even op Google. De bedragen die ik noemde waren de bedragen die ik meteen in de voorbeeldjes tegenkwam. Allemaal EBay-gedoe. Liepen uiteen van €307,- tot €450,- Maar ik geloof je meteen dat je ze direct bij Analogman kunt kopen, al zal daar inderdaad nog wel het een en ander bijkomen. Prijs valt me dan alleszins mee trouwens. Ik geloof wel dat de wachtlijst behoorlijk is.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    kijk ook eens hier naar!
    https://www.kingtoneguitar.com/produ...A2z%E2%80%A2z/
    wil zelf ook zo een gaan halen
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard Fuzz

    Ja cool die Sunface! Alleen net iets te vintage naar mijn smaak denk ik. Het moet wel een beetje pedalboard friendly zijn. Ik neig erg naar die MXR classic fuzz merk ik. Klinkt heel goed en is met die buffer switch ook goed te gebruiken. Die mythos fuzzen lijken me ook wel interessant. Die golden fleece bijvoorbeeld.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Jam Pedals fuzz phrase?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Mijn favoriete fuzz is de Clusterfuzz van Function f(x). Heb je vijf clipping opties, twee filter opties en een 8bit knop voor gated achtige geluiden. Zéér veelzijdige fuzz. Heeft al mijn fuzzen vervangen.

  8. #18

    Standaard

    Heb een tijd terug de Boss fZ-5 aangeschaft om eens te proberen wat fuzz voor mij kan doen, er zitten namelijk drie fuzzen op die totaal verschillend zijn. En hij is gebufferd (en digitaal), ik hoor regelmatig dat een fuzz voor aan in je keten moet omdat je anders problemen krijgt.
    Ik moet eerlijk zeggen dat het ding regelmatig op mijn pedalboard staat en er net zo regelmatig weer af gaat.
    Maar zeker leerzame experimentjes mee gehad zowel voor als na mijn OD.
    Overigens staan er best leuke dingen op MP nu..(Fender Blender, Tonebender ..)

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Ja maar dat vooraan in de keten is vooral om het meeste uit de clean-up van de originele fuzzen te halen, zo'n digitale FZ-5 werkt heel anders dus gelden ook andere regels voor.

    Om even terug te komen op de vraag van TS, ik ken die MXR Classic's eigenlijk helemaal niet en heb er eens naar geluisterd. Ik kan nu al zeggen dat deze niet voor mij is maar da's natuurlijk mijn smaak en wensen. Het is belangrijk te weten wat je zoekt in zo'n ding en voor mij is dat een milde en romige sound met die karakteristieke "liquid sound" in de clean-up met je volume-knop, voor mijn smaak is die MXR veel te bright en fel en de clean-up nauwelijks aanwezig. In deze prijsklasse heb je bv. ook de Dunlop Fuzz Face mini's en dan vergelijkt deze met de FFM1 en mijn smaak is meer de FFM3 alhoewel de meeste hierboven genoemde fuzzen daar ook gehakt van maken maar die kosten ook minstens het dubbele.

    Al met al, wat heb je in je hoofd zitten qua sound en luister eens naar die Fuzz Face mini's naast elkaar om het verschil eens te horen.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ik ook wel ongeveer zo denk ik, het moet van clean helder naar imploding amp gaan door enkel aan je gitaarvolume knopje te pielen.
    Tonebenders en Range Masters kunnen dat ook. Fijne eigenschap.

    Fulltone heeft er ook een paar en met namen als '69 en '70's zou je zeggen, Starsky & Hutch, Shaft... laat maar doorkomen hoor.. maar ik ken ze eigenlijk enkel van YT want niemand heeft ze.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top