Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 86

Discussie: Fuzz

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard Fuzz

    Wat is een coole fuzz? Ik neig naar die MXR Classic fuzz, maar zijn er nog vettere opties voor rond dat budget?
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Schattebout, wat voor type fuzz zoek je? Ik ben zelf niet zo van de fuzz, maar overal waar je komt wordt je er mee doodgegooid, dus ik weet er iig dan toch een heel klein beetje van. Je kunt fuzz onderverdelen in enkele categorieën. De fuzz face-achtige (denk aan Jimi), de Big Muff-achtigen (veel romiger. Denk aan de eindeloze sustain van Gilmour, maar ook aan de vunzigheid van bands waarvan ik nu even niet op de naam kan komen ) en je hebt een nieuwe generatie fuzz-achtigen, de bit crushers (gaaf effect, denk aan een radio die het begeeft, maar dan heel anders - ooooow fuzz liefhebbers, vul me aan, ik red het niet in mijn eentje!). En dan heb je uiteraard ook nog de octa fuzz pedalen (need I say more?).

    Als je een Big Muff-achtige zoekt, dan is het simpel, want zo duur zijn die niet. Overigens is de ene Muff de andere niet. Er zit ook een Muff tussen die een beetje het midden houdt tussen de gewone Big Muff en een Fuzz Face.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ja het liefst wel iets fuzzface achtigs! Big muffs hebben mijn goesting nooit zo gehad... Bedankt voor de heldere uiteenzetting, Mario!
    Ik zoek gewoon iets dat qua prijs/kwaliteit gewoon heel goed is. Niet te duur maar niet te goedkoop. En dan goed (vies).
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Iets fuzz face-achtigs is net zo duur of goedkoop als die MXR. Bijvoorbeeld de Dunlop FFM3, of de Dunlop FFM1, of de Dunlop JHM5 (3x raden waar de JH voor staat).
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet naar geluisterd heb, maar als ruimte voor je plankie een ding is zou ik eerst eens naar die laatste kijken.
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 7 maart 2019 om 00:12
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    De beste (discutabel) en coolste (niet onderhandelbaar) is de Analogman Sun Face.
    Is inderdaad type Fuzzface maar met een zweem van overdrive.
    Er was een tijd dat ik enorm in de germanium/sillicon familie ben gedoken maar toen was ik jong & wild.
    Maar ik weet wel, de Sun face is tha shit (maar zijn productie hangt sterk samen met de transistors die hij kan vinden)

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    En niet te goedkoop.

    Mijn favoriet (ook niet goedkoop), de Greer Amps Super Hornet Octave Fuzz. Heel ander beestje, maar eigenlijk heb ik ook een hekel aan fuzz, dus ik tel niet echt mee.
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 7 maart 2019 om 00:26
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Wat kosten ze tegenwoordig?
    20 jaar geleden (ok) iets van 220 gulden. Maar toen kon je een Klon of originele ts9 ook voor dat bedrag krijgen.
    Ik heb al helemaal geen idee of Analogman uberhaupt nog leeft
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Tweedehands beginnen ze rond de €400,-
    O, en hij leeft!

    Je zal ze vast ook wel goedkoper kunnen scoren, hoor, maar dit waren de bedragen die ik tegenkwam.
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 7 maart 2019 om 01:11
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Een nieuwe via Analogman kost vanaf US$ 185,-, daar komt dan nog wel BTW + inklaring bij maar 400,00 lijkt me dan toch redelijk overdreven.

    Ik heb zelf een Hartman Classic Germanium, was zeer goed maar begon ineens raar te doen en klinkt nu na de reparatie niet echt (of echt niet) lekker, moet ik nog eens wat mee doen want ik ben er dol op en het zou me niets verbazen als het alleen instelling is wat er nodig is.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Oh, dat zegt me wel wat, was dat niet een soort Sam Ash (Bolin) fuzz?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top