Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik zit niet op de marketing afdeling van Marshall (en dat is misschien maar goed ook), maar ik, ouwe lul als ik ben, wil geen 20 watter. Slaat nergens op, weet ik. Ik heb nota bene een Vox AC15 waar ik meer dan tevreden mee ben, maar een Marshall moet voor mij minimaal 50 watt zijn en vol open kunnen. En geen master volume! Althans, ik maak uitzonderingen, maar liever niet. En ik zie mezelf als de archetypische Marshall liefhebber. Het liefst twee half stacks (of full stacks!!!) naast elkaar, niet al te netjes, dus gaarne een wat grotere, grijze 4x12 met vintage 30's erbij en een bruingekleurde JCM800 1960A, om de keurige zwarte reeks te doorbreken. En dan alles op vol vermogen natuurlijk. Moeten we ook niet al te moeilijk over doen, hè? Ik heb nog nooit een 50 watt Marshall gehoord die harder ging dan mijn ouwe Vox AC30 op 5 (ik lieg niet!).

    Eerlijk is eerlijk...., ik zal een nieuwe band nodig hebben en een persoonlijke roadie, want ik kan zelf nog maar net zo'n losse top sjouwen (met veel moeite). Mijn ouwe JCM800 1960A cabinet met bruin speakerdoek, waarvan ik er pas sinds vorig jaar achter ben dat het gewoon een verkleurde zwarte is (de verkoper verzekerde mij dat dit een gelimiteerde oplage was - ben ik blij dat ik die twee dikke Fender boeken nooit teruggegeven heb, de zak!) al 6 jaar niet meer gebruikt. Niemand in mijn huidige bandje vindt het de moeite waard om dat ding voor mij van de trap af te sjouwen, terwijl ik zeker weet dat dat heel best klinkt icm de AC15. Stom hè?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Ik zit niet op de marketing afdeling van Marshall (en dat is misschien maar goed ook), maar ik, ouwe lul als ik ben, wil geen 20 watter. Slaat nergens op, weet ik. Ik heb nota bene een Vox AC15 waar ik meer dan tevreden mee ben, maar een Marshall moet voor mij minimaal 50 watt zijn en vol open kunnen. En geen master volume! Althans, ik maak uitzonderingen, maar liever niet. En ik zie mezelf als de archetypische Marshall liefhebber. Het liefst twee half stacks (of full stacks!!!) naast elkaar, niet al te netjes, dus gaarne een wat grotere, grijze 4x12 met vintage 30's erbij en een bruingekleurde JCM800 1960A, om de keurige zwarte reeks te doorbreken. En dan alles op vol vermogen natuurlijk. Moeten we ook niet al te moeilijk over doen, hè? Ik heb nog nooit een 50 watt Marshall gehoord die harder ging dan mijn ouwe Vox AC30 op 5 (ik lieg niet!).

    Eerlijk is eerlijk...., ik zal een nieuwe band nodig hebben en een persoonlijke roadie, want ik kan zelf nog maar net zo'n losse top sjouwen (met veel moeite). Mijn ouwe JCM800 1960A cabinet met bruin speakerdoek, waarvan ik er pas sinds vorig jaar achter ben dat het gewoon een verkleurde zwarte is (de verkoper verzekerde mij dat dit een gelimiteerde oplage was - ben ik blij dat ik die twee dikke Fender boeken nooit teruggegeven heb, de zak!) al 6 jaar niet meer gebruikt. Niemand in mijn huidige bandje vindt het de moeite waard om dat ding voor mij van de trap af te sjouwen, terwijl ik zeker weet dat dat heel best klinkt icm de AC15. Stom hè?
    Ik snap dat je niet zit te wachten op een 20 watter. Voor rock 'n roll is dat te weinig. Ik heb ooit een Marshall 1974X gehad, maar die hoorde ik niet terug naast onze drummer. En je hebt ook nog een beetje headroom nodig. Nu geloof ik wel dat dit een ander verhaal is op een 4x12 cab met efficiënte speakers, maar toch. Een 50W amp is ook niet altijd even handig, maar soms heb je het wel nodig. Bij die Origin serie kun je de 50W head naar 10 en 5 watt schakelen geloof ik, dat lijkt me wel ideaal. Goede zet van Marshall (en hun marketingafdeling). Waar ze alleen mee moeten stoppen, is het gebruiken van een Celestion V-type, T75 of 70/80 (of hoe heet die speaker). Greenbacks, creambacks, V30's, H30's... Dat zijn fatsoenlijke speakers.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb een VM gehad, de 50 watt versie. Heb ik destijds een MM trafo en choke in laten zetten. Die choke vind ik wel echt een toevoeging in een VM. Ik snap ook niet zo goed waarom Marshall die achterwege heeft gelaten, maar oké. Anyway, dat was wel een fijne versterker hoor, mis 'm nog wel 's. Vond vooral het clean met een dikke rand erg fijn met deze versterker en gooide er voor de echte dikke scheur een Maxon OD808 en een Rat voor. Ja, dat wilde wel gaan en ik had twee perfecte basisgeluiden. Maar ook de gain open was een mooi geluid, met eventueel een booster a la tubescreamer er voor. Die versterker is ook veelzijdiger dan je zou denken. Daar kan eigenlijk geen JCM800 tegenop, waar ie nogal 's mee vergeleken wordt.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik heb een VM gehad, de 50 watt versie. Heb ik destijds een MM trafo en choke in laten zetten. Die choke vind ik wel echt een toevoeging in een VM. Ik snap ook niet zo goed waarom Marshall die achterwege heeft gelaten, maar oké. Anyway, dat was wel een fijne versterker hoor, mis 'm nog wel 's. Vond vooral het clean met een dikke rand erg fijn met deze versterker en gooide er voor de echte dikke scheur een Maxon OD808 en een Rat voor. Ja, dat wilde wel gaan en ik had twee perfecte basisgeluiden. Maar ook de gain open was een mooi geluid, met eventueel een booster a la tubescreamer er voor. Die versterker is ook veelzijdiger dan je zou denken. Daar kan eigenlijk geen JCM800 tegenop, waar ie nogal 's mee vergeleken wordt.
    Precies! Ik heb alle versies van dw JCM 800 gehad, maar de VintageModern klinkt echt stukken beter!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #25

    Standaard

    De marshall MG15FX is de beste !!
    Je moet um natuurlijk wel dyimen voor perfecte sound en voor de stadium gigs gebruik je er natuurlijk 2
    Imo

    Ik flauw ??
    Uuh
    Ja
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 9 maart 2019 om 10:04

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Precies! Ik heb alle versies van dw JCM 800 gehad, maar de VintageModern klinkt echt stukken beter!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ik vind een JCM 800 ook een toffe versterker hoor, maar wel veel meer een one-trick pony en zo moet je 'm ook benaderen. Veel meer keus heb je ook niet met een JCM 800. Geldt wat mij betreft voor zowel de 2203 als de 2210 (of de 50 watt versies wat mij betreft). Maar dat ene dingetje doet een JCM 800 dan wel erg goed.

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik vind een JCM 800 ook een toffe versterker hoor, maar wel veel meer een one-trick pony en zo moet je 'm ook benaderen. Veel meer keus heb je ook niet met een JCM 800. Geldt wat mij betreft voor zowel de 2203 als de 2210 (of de 50 watt versies wat mij betreft). Maar dat ene dingetje doet een JCM 800 dan wel erg goed.
    Éénkanaals-amps (one-trick-pony's) vind ik over het algemeen het meest veelzijdig. Multichannel amps zijn vaak van die consessiedingen. Of er deugt maar één kanaal (dan heb je alsnog een one-trick-pony), of alle kanalen zijn meh... Nee, doe mij maar gewoon een oldskool Marshall of iets dergelijks. Voor minder heb je knoppen op de gitaar, voor meer van hetzelfde trap ik wel een EP booster in.

    Onze plaat heb ik opgenomen met mijn handgebouwde Trainwreck Express kloon met wat NOS tubes en trafo's. In feite ook een Marshall 50W scheurbak. Ik heb de hele plaat opgenomen zonder de amp aan te raken na de soundcheck. Geen drives gebruikt e.d., in de postproductie nog wel wat modulatie toegevoegd. Cleane stukken heb ik gewoon met een tele ingespeeld met het volume wat teruggedraaid op de gitaar. Klinkt gewoon goed, niet eens de moeite genomen om het te re-ampen. Rock 'n roll!

  8. #28

    Standaard

    Ik vind juist 2 channel + gain boost ideaal, dan alleen nog een extra drive erbij voor hi gain lead, voelt zoveel beter, klinkt zo heerlijk en ruist minder bij het terugdraaien van de pot op de gitaar dan mijn pedaaltjes.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MJR Bekijk bericht
    Éénkanaals-amps (one-trick-pony's) vind ik over het algemeen het meest veelzijdig. Multichannel amps zijn vaak van die consessiedingen. Of er deugt maar één kanaal (dan heb je alsnog een one-trick-pony), of alle kanalen zijn meh... Nee, doe mij maar gewoon een oldskool Marshall of iets dergelijks. Voor minder heb je knoppen op de gitaar, voor meer van hetzelfde trap ik wel een EP booster in.

    Onze plaat heb ik opgenomen met mijn handgebouwde Trainwreck Express kloon met wat NOS tubes en trafo's. In feite ook een Marshall 50W scheurbak. Ik heb de hele plaat opgenomen zonder de amp aan te raken na de soundcheck. Geen drives gebruikt e.d., in de postproductie nog wel wat modulatie toegevoegd. Cleane stukken heb ik gewoon met een tele ingespeeld met het volume wat teruggedraaid op de gitaar. Klinkt gewoon goed, niet eens de moeite genomen om het te re-ampen. Rock 'n roll!
    De VM is een éénkanaals bak he. Vandaar ook vaak het vergelijk met de JCM 800.

    Ik heb zelf twee twee-kanaals versterkers en heb ze allebei aangeschaft voor het gain kanaal. Maar de 'cleanere' kanalen vind ik wel dikke bonus. Ik zocht ook niet naar een cleane bak, maar zo nu en dan clean met een randje is toch wel erg handig en dat doen beide versterkers meer dan prima. Niet perse one-trick pony's, maar wel aangeschaft om met name één kanaal. Eigenlijk doe jij precies hetzelfde, alleen jij draait aan een knoppie op je gitaar. Ik vind het makkelijker om te kunnen switchen met altijd hetzelfde ingestelde geluid. Er leiden meer wegen naar Rome. Ik ken maar zat multi bakken die op alle kanalen het meer dan prima doen, ben het dan ook niet helemaal met je stelling eens. Persoonlijk vind ik het clean van bijv. een puike Bogner nog altijd beter klinken dan het terug draaien van je volume op je gitaar over een high gain bak.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Wat Brum zegt. Ik heb channelswitchers (Orange RV MKI en Diezel Schmidt) omdat ik voor de muziek die ik speel ook een mooi clean kanaal nodig heb. Soms moet ik ook van highgain naar kakclean en vice versa. Het is maar net wat je nodig hebt en prettig vindt spelen. Ik vind zo'n VM wel een karaktervolle bak.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top