Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 31
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MJR Bekijk bericht
    Afgelopen weekend heb ik voor een mooi prijsje een 50W Marshall Vintage Modern op de kop kunnen tikken. Absolute mint-conditie, de footswitch zat zelfs nog in plastic, haha!

    Hij ziet er cool uit. Dat subtiele paars is erg mooi en de mix van plexi-achtige styling met JCM800 kenmerken is ook wel leuk voor de Marshall-nerd.

    Hij klinkt ook verrassend goed. De low dynamic range doet met denken aan een JTM (goed clean ook), de high dynamic range meer aan een opgevoerde JCM800. Reageert goed op de volumeknoppen van de gitaar. De footswitch die je erbij krijgt moet je niet gebruiken, aangezien het helemaal geen tweekanaals amp is. De traditionele knop voor gain is opgesplitst in 'body' en 'detail', wat misschien verwarrend kan zijn voor de beginnende gitarist. Het is echter makkelijk om er een goede sound uit te halen.

    Wat ook wel tof is: hij gaat niet zo achterlijk hard als een JCM800 en door de ppimv klinkt hij op lagere volumes ook prima. Boven de 3 komt hij echter tot leven en zelfs op mijn 1960 TV met V30's en H30's is dit een acceptabel volume. Ik ga echter nog wel twee greenbacks in mijn Marshall 1936 cab zetten om te kijken hoe dat klinkt. Heb die speakers toch nog op zolder liggen en de VM is ervoor gemaakt.

    De reverb is zo donker dat het amper opvalt dat hij aanstaat. Geeft wel wat subtiele warmte aan de sound, dus gewoon op 2 of 3 zetten en verder niet meer aankomen.

    Marshall heeft dit model redelijk snel van de markt gehaald en als ik het internet moet geloven (voor wat dat waard is), dan is het een 'hate it or love it' versterker. Sommigen zweren erbij, sommigen haten het ding. Om wat voor reden dan ook. Ik denk dat de amp onterecht als tweekanaals amp werd beschouwd en dat die 'body' en 'detail' regeling voor wat verwarring heeft gezorgd. Ze hadden niet de LDR/HDR footswitchable moeten maken, maar de midboost. Dat is een tof ding voor solo's. Ook denk ik dat ze met de styling beter voor het plexi-stijltje hadden kunnen gaan, hoewel ik dit zelf ook wel grappig en uniek vindt.

    Ik gebruik 'm gewoon als een crunchbak. Clean haal ik wel uit de volumeknoppen op mijn gitaren en voor 'meer' trap ik wel een drive of boost in. Zo gebruik ik m'n Vernet 50W plexi en Orange AD30 ook. Lekker soundje voor bluesrock e.d. Slash gebruikte de VM ook tijdens zijn Velvet Revolver tijdperk. En dat deed hij gewoon op V30's. Robin Thrower en Doug Aldrich hebben 'm ook een tijd gebruikt. Prima sounds.

    Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met deze versterker. Ik denk dat dit echt een juweeltje is, vooral als je hem voor een leuke prijs kunt scoren. Wat vinden jullie? Yay or nay?
    Ik vind het een FANTASTISCHE versterker. De grote fout is dat gitaristen hem als 2 kanaals amp beschouwen, en zo moet je de amp niet benaderen. Zoek één goede instelling, berg de footswitch vervolgens op en gáán! Het is écht een veelzijdig instelbare amp. Van clean tot hardrock. Metal kan ie niet.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Ik vind het een FANTASTISCHE versterker. De grote fout is dat gitaristen hem als 2 kanaals amp beschouwen, en zo moet je de amp niet benaderen. Zoek één goede instelling, berg de footswitch vervolgens op en gáán! Het is écht een veelzijdig instelbare amp. Van clean tot hardrock. Metal kan ie niet.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Juist, dat bedoel ik. Die footswitch is denk ik de reden geweest dat het uiteindelijk nooit zo'n succes is geworden voor Marshall. Ze hadden alleen die midboost switchable moeten maken voor solo's. Maar een Tubescreamer-achtig pedaaltje heeft hetzelfde effect, dus wat dat betreft niet echt nodig. Die midboost is wel handig als ik m'n Firebird gebruik, dat ding is nog al telecaster-achtig, dus dat maakt 't geheel wat dikker.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Eindelijk een liefhebber. Ik dacht dat ik een roepende was in de woestijn. Ik vind het een van de allerbeste versterkers die ze in de afgelopen 40 jaar in de markt hebben gezet en ik was er meteen verliefd op. De eerste reeks was overigens blauw, niet paars. Latere versies waren gewoon zwart. Maar het gaat om het geluid en dat was top. Ook ik heb nooit begrepen waarom ze nooit succesvol zijn geworden. Er zijn ook niet veel bekende gitaristen mee gaan leuren. Ik heb er ooit 1 gezien. Helaas weet ik niet meer wie dat was.

    Maar mocht ik over een paar jaar een 50 watt head tegenkomen voor een leuk bedrag, dan is ie van mij.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    PPIMV is achteraf ingebouwd?
    Ik heb’em vroeger getest, moest toch een beetje open, vond ik vrij hard.

    SLX vs MKIII: de laatste zonder twijfel.

    De 6100: former member Scali zweerde erbij. Met een Digitech GNX geloof ik ervoor/tussen.

    Dat echter met een hoge mate van absolutisme die hier niet echt werd gewaardeerd.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    de 6100 serie... Boy oh boy, ik heb toch m'n best gedaan die amp lijp te vinden. Uiteindelijk 3 gehad, allemaal verkocht. Idem met de mesa mark 4 overigens.

    De tofste marshall die ik ken? de jcm800 2210. dat vond ik nou echt een super amp. met iets meer gain on tap, had ik 'm gehouden. Ach, heb nu een Revv Generator 120; mij hoor je echt niet meer klagen over tone.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ondergewaardeerde amp die vintage modern. Heb een jaar of 8 geleden ook naar gekeken maar vond hem toch te eenzijdig en miste strakheid. Hij moet echt goed hard om definitie en strakheid te hebben. Maar zeker een hele lekkere rock bak, dat kan die echt goed icm een les Paul.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Instant Slash met een LP !


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    PPIMV is achteraf ingebouwd?
    Ik heb’em vroeger getest, moest toch een beetje open, vond ik vrij hard.

    SLX vs MKIII: de laatste zonder twijfel.

    De 6100: former member Scali zweerde erbij. Met een Digitech GNX geloof ik ervoor/tussen.

    Dat echter met een hoge mate van absolutisme die hier niet echt werd gewaardeerd.
    Nee hoor, de ppimv is standaard op de Vintage Modern. En ja, hij moet een beetje open. Hij komt met de master boven de 3 tot leven.

    Ik heb hem gisteren getest in de band. Oldskool plexi EQ gebruikt: treble en middle cranked, bas en treble iets onder de helft. Detail (gain 1) op 7 en body (gain 2) op 2. Man, wat een sound. Toneknopje op de brughumbucker heel iets terug gedraaid en met een beetje delay zit je dan ook zo in Bonamassa territorium. Een beetje die Jubilee vibe, zeg maar.

    Over Jubilee's gesproken: ik heb die Slash setting ook even gebruikt, klonk ook lekker. Klonk zelfs beter als ik de volumeknop van het halselement terug draaide voor cleanere sounds. Iets minder uitgesproken op de brugpickup met volume op 10. Nog een beetje tweaken voor een betere balans dus.

    De amp heeft een midrange die ik niet van andere Marshalls ken. Voelt wat 'ronder' aan of zo, ik weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen. Zal vast aan die KT66 tubes liggen. Vette sound en ligt lekker in de mix. Gain en compressie genoeg voor het steviger riffwerk en solo's. Ik heb alleen af en toe de EP booster gebruikt voor wat 'meer'. Zaterdag sleep ik hem mee het podium op. Heb er nu al zin in.

    Volgende week ga ik 'm testen op Greenbacks, waar hij voor gemaakt is. Die moeten nog even in mijn 1936 cab worden gezet. Ik ben echter zeer tevreden over de V30/H30 combinatie (X-patroon) in mijn 1960TV.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ondergewaardeerde amp die vintage modern. Heb een jaar of 8 geleden ook naar gekeken maar vond hem toch te eenzijdig en miste strakheid. Hij moet echt goed hard om definitie en strakheid te hebben. Maar zeker een hele lekkere rock bak, dat kan die echt goed icm een les Paul.
    Ik heb er een jaar of 9 geleden ook naar gekeken, maar ik speelde toen nog niet zo lang en was bang dat ik me niet zou redden met een singlechannel amp. Ik heb toen een DSL50 gekocht, waar ik nooit echt tevreden over had. Dat vond ik een krasbak. Maar misschien kan ik daar tegenwoordig ook wel een goede sound uithalen. Bonamassa lukte dat ook wel met BCC. En Gary Moore, niet te vergeten...

    En strakheid... Het is geen metalversterker, maar voor wat ik doe meer dan prima!

  10. #20
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Eens! Als je ze gewoon gebruikt als eenkanaals amp: prima bakken.
    Met de Origin hebben ze weer een andere setup van de traditionele Loudness1 en Loudness2 setup, met de Tilt knop. Woei, wat een experimenten hè?
    Ik ben nu zelf net de nieuwe eigenaar geworden van een Haze waar de shop sticker nog op zat. Voor een appel en een ei een puike Marshall sound. Bij die serie hebben mensen zich af laten schrikken door de DSP in de loop, maar die is gewoon volledig te bypassen.

    Anyway, ik denk dat Marshall na al deze probeersels nu écht verkoop succes gaat hebben met de nieuwe 20W serie.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top