Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard TC Electronic Helix phaser

    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de TC Electronic Helix phaser (zowel clean als met drive)?

    Vanaf youtube kan ik dit pedaal niet zo heel goed beoordelen, maar er zijn best wat demo's waarbij ik denk dat er wel wat bruikbaars uit te halen is, waarbij de toneprint functionaliteit best eens wat flexibiliteit kan toevoegen.

    Ik vind op internet eigenlijk weinig negatiefs, vreemd genoeg.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Geen ervaring, wel demo's beluisterd. Voor zijn prijs en flexibiliteit een no-brainer. Ik vind hem met veel gain ook nog goed te pruimen. Zie de demo van Henning Pauli (EytschPi42).
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3

    Standaard

    Yep.. heb 'm; goede phaser; vooral de mogelijkheid tot tweaken is erg tof via usb. Ik wilde hem hebben voor zeer trage sweeps en je kan dus een eigen Toneprint maken. Weet nog alleen niet of het een blijvertje is en op mijn board terecht komt. Niet vanwege de kwaliteit maar meer de ruimte op mijn board en de hoeveelheid dat ik 'm daadwerkelijk inzet.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Klinkt goed!
    Gebruik je hem voor preamp/drives of erna?

    Op zich heb ik voor gebruik met distortion genoeg aan een phase 90, maar daar word ik clean minder blij van; de flexibiliteit van een phaser als de TC helix lan daar best eens uitkomst in bieden.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Klinkt goed!
    Gebruik je hem voor preamp/drives of erna?

    Op zich heb ik voor gebruik met distortion genoeg aan een phase 90, maar daar word ik clean minder blij van; de flexibiliteit van een phaser als de TC helix lan daar best eens uitkomst in bieden.
    Ik gebruik 'm in mijn ambientsetup… dus niet echt eehhh standaard. Mijn Helix komt helemaal op het eind.. letterlijk als allerlaatste: de bedoeling is dat mijn soundscapes/loops die sweep krijgen...vandaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top