Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Nick Johnston

  1. #1

    Standaard Nick Johnston

    Wellicht voor de meesten van jullie geen nieuwe naam maar deze gozer verdient wel een topic en wat meer aandacht. Nick Johnston's nieuwe album "Wide Eyes In The Dark" komt volgende maand uit en vrijdag as. zal het eerste nummer daarvan te beluisteren zijn. Wat mij betreft is zijn laatste album, Remarkably Human, een perfect voorbeeld van: Eigen stijl, mooie notenkeuze en een subliem gevoel voor melodie. Dit alles zonder té overcompliceerd te klinken. Een heerlijk luister album.

    https://www.facebook.com/NickJohnstonOfficial/

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Hij lijkt niet alleen een beetje op (qua uiterlijk), maar klinkt ook een beetje als....

    Maar toch ook weer geen kloon hoor (en bij lange niet zo goed).

    Maar goed, waarom altijd die drang te vergelijken, don't know

    Een puike gitarist iig!

  3. #3

    Standaard

    Ik neem aan dat je Guthrie bedoeld? Heb me nog te weinig in hem verdiept. Wel eens wat videootjes van hem bekeken maar muzikaal sprak dat me niet zo aan. Wellicht nog eens wat werk van hem checken.
    Wat ik bij het album Remarkably Human zo knap vindt is dat Nick Johnston het voor elkaar krijgt dat ik blijf luisteren. De plaat klinkt ook zo lekker "open" en geeft voldoende ruimte voor alle instrumenten.
    Laatst gewijzigd door Paul ST; 5 maart 2019 om 13:48

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Yup Guthrie haha. Ik vind Guthrie persoonlijk een slag 'beter' en (vooral dat) pakt me meer. Maar who cares. Vergeet mijn gezever.

    Ik zal zijn album eens een kans geven (alhoewel ik al een jaar of 20 klaar ben met de meeste instrumentale gitaar shred helden haha)

  5. #5

    Standaard

    Ik stam nog uit de tijd van de shredders uit o.a. de stal van Mike Varney. Sinds Tony Macalpine's Maximum Security en Vinnie Moore's Time Oddyssey waren er nog maar weinig shred albums waar ik naar kon luisteren. Jeff Loomis ging er nog wel in.
    Maar ik vindt de tegenwoordige ontwikkeling wel weer fris. Johnston, Plini, kan ik prima hebben. Moet wel zeggen dat het minder furieus geshred is dan destijds en daarom wellicht beter "valt".

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ja ik stam ook uit die tijd haha. 80s shred ftw. Plini is lekker idd. Holdsworth en andere fusion artiesten zijn eigenlijk de enige instrumentele, (enigszins) gitaar-georienteerde albums die ik nog luister

  7. #7

    Standaard

    Redelijk dezelfde smaak ;-)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik zit totaal niet in de instrumentale pielemannen hoek, maar Remarkably Human vind ik een heel erg mooi album. Ook niet perse vingerknoperij en toch blijft het boeien. Kan 'm wel lijen!

    Voor de geïnteresseerden:


  9. #9

    Standaard

    Prachtig!


  10. #10

    Standaard

    Magistraal.


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top