Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.607

    Standaard T-Rex failliet, pedalen in de aanbieding

    Ik lees net op Reddit dat T-Rex failliet is gegaan, en Thomann gooit daarop alle pedalen van T-Rex knalhard in de aanbieding. Jammer wel, fijne pedalen, maar er schijnt een tekort te zijn van €500K.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Jammer man....

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    T-rex wie is er niet groot mee geworden?

    Wel raar sat Thomann alle T-rex afprijst, maar de voedingen niet!?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Wellus, de Junior van 109 naar 99

    Ik zou die Fat Shuga wel eens willen aantrappen.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Behalve dat bericht op reddit is er vrijwel niks over te vinden. Op sociale kanalen waren ze sowieso niet echt actief, de site is nog steeds live. Dus, tsja. Voor hetzelfde geld stopt Thomann of de Duitse importeur met T-rex pedalen en ruimen ze de voorraad op.

    Voor mijn gevoel raakten ze de focus een beetje kwijt toen ze de productie grotendeels naar China verhuisden en met "prijspakker" pedalen kwamen (kleinere, simpeler pedalen en de dual versies van hun klassiekers). Qua innovatie is alle tijd en budget de laatste tijd in de replicators gaan zitten, die ook nog eens begrijpelijkerwijs best prijzig waren. Die in Denemarken gemaakte originele layout versies van hun klassiekers moesten denk ik ook vooral het imago weer een beetje oppoetsen, maar in boetiekland moet je tegenwoordig toch echt wel wat meer bieden.

    Op mijn pedalboard staat al vrij lang een originele Alberta - met dat dino-logo (wat ze nooit in hadden moeten verruilen voor dat generieke ding dat ze nu gebruiken) en dat is mijn bijna altijd aan pedaal. Zo nu en dan kijk ik her en der of er een betaalbare originele MudHoney wordt aangeboden. Misschien moet ik de kans pakken en de reissue voor 99 euro oppikken.
    Turn it up • Bring the noise

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.072

    Standaard

    En dan is er nog het verhaal van T Jauernig. T-Rex bracht een aantal van zijn pedalen (o.a. de Gristle King) in licentie uit, maar verdomde volgens Jauernig daarvoor te betalen. Jauernig heeft toen de stekker uit de deal getrokken.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bat Bekijk bericht
    Behalve dat bericht op reddit is er vrijwel niks over te vinden.
    https://guitar.com/news/t-rex-engine...es-bankruptcy/

    https://vafo.dk/vejle/Selv-Santana-v...artikel/596765
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Nou, so far for my googling skills...

    Anyway: jammer.
    Turn it up • Bring the noise

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Echt heel jammer. Mooi spul, dat T-Rex. Maar ja, de markt is enorm verzadigd. Volgens mij hebben ze echt nog geprobeerd om de goedkopere Chinese trappers af te troeven met die Behringer in T-Rex jas pedalen en ik denk persoonlijk dat dat geen verstandige keus is geweest. Niet meer onderscheidend, wat ze wel altijd waren. Eigenlijk waren de voortekenen er al een tijdje, achteraf bezien. T-Rex was al een tijdje bij de grote dozenschuivers in de aanbieding. Forse aanbiedingen ook (wat mij een T-Rex Tonetrunk 70 pedalboard heeft opgeleverd).

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Die Behringers in disguise zijn van die andere Deense pedalenclub, TC Electronic. Daar is Behringer ook de baas tegenwoordig. Overigens hebben die ook een flinke prijsdaling gehad, een Hall Of Fame II kost nu 99 euro, daar heb ik anderhalf jaar geleden nog iets van 170 euro voor betaald. Oh, en tore is er ook al weg.

    Er gaat iets niet goed met die pedalenboeren in Denemarken...
    Turn it up • Bring the noise

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top