Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 45
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Ja zo'n Bigsby-model sprak me ook wel aan, en ziet er helemaal fantastisch uit, maar ik ga in dit geval voor iets meer eenvoud en stabiliteit.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Mijn Revstar kwam vrijdagavond binnen. Besteld via Gear4Music. Beetje gedoe met pakketdienst DPD, snel opgelost omdat ik toevallig vrienden heb die daar werken. Indrukken van de gitaar na de eerste paar dagen:

    Het is dus om precies te zijn een RS502TFM Vintage Japanese Denim.
    Ten eerste vind ik hem erg mooi om te zien.
    Ten tweede vind ik hem erg mooi klinken. Dit zijn wat mij betreft prima P90s. Die aan de brugkant lijkt ietsje minder hard te klinken, wat ik wel prima vind persoonlijk. Geen last van de bekende P90 brom. Er zit een dry switch op om wat minder bastonen te horen, weet nog niet hoe bruikbaar ik die ga vinden maar klinkt niet ineens dun ofzo. Smaakvol afgesteld. Pots (volume en toon) lopen goed en gelijkmatig, geen kraakje te horen.
    Kwam met Elixir Nanoweb snaren. Best luxe. Wel hebben ze de snaren er met meer windingen op gezet dan ik zelf zou doen. En hij was iets van twee hele tonen lager dan normaal gestemd, dus de snaarspanning moest even herverdelen. Maar verder: prima stemmechanieken. Was ook goed afgesteld, intonatie klopt, actie laag maar niet belachelijk / onhandig laag. Heb geen aanmerkingen op de kwaliteit. Frets voelen netjes aan.

    Kortom: gitaar zonder al te veel toeters en bellen, gewoon stoer en degelijk ding. Klinkt lekker. Verder moet je ervan houden. Ik wilde een double cut met P90s en vond het gewoon leuker om een Revstar te kiezen dan de zoveelste te zijn met een Les Paul.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Mooi ding! Het Japanese in de naam, betekent dat dat ie uit Japan komt?

    Ik vraag me alleen af hoe je de snaren in dat staartstuk prutst...

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Dank je! Deze worden in Indonesië gemaakt. Volgens mij alleen het vlaggenschipmodel (RSP20CR) in Japan. Japanese Denim is dus gewoon de naam van de kleur / finish, Japans denim staat bekend om hoge kwaliteit, dus ik denk dat ze het daarom een mooie naam vonden.

    Ik heb nog geen snaren vervangen, maar voor zover ik kan zien haak je ze er simpelweg onder.

    Op Thomann als je door de foto's gaat staat er eentje bij waarop je dat wel een beetje kunt zien: https://www.thomann.de/nl/yamaha_rev...2tfm_x_vjd.htm

  5. #35

    Standaard

    Nice! Veel plezier ermee! Geeft zo'n staartstuk nog extra twang?

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Mooi ding Twoerd. Lekker kleurtje icm met brushed alu.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #37

    Standaard

    Heerlijk ding lijkt me dat.
    Zuet er ook vreselijk goed uit.
    Veel plezier ermee.
    Vriendelijjke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard

    Nice, die groene versie zou best een invulling kunnen zijn voor mijn 2 x P90 gitaar die al heel lang op een verlanglijstje sluimert
    Leuk hoe het ze bij Yamaha is gelukt een model te maken dat afwijkt van de standaard strat/tele/LP/ES modellen, met een eigen smoel en die er toch op een bepaalde manier vertrouwd uit ziet.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Nice! Veel plezier ermee! Geeft zo'n staartstuk nog extra twang?
    Ik kan niet goed vergelijken met eenzelfde Revstar zonder zo'n staartstuk, maar er is wel wat over geschreven: https://www.pressreader.com/australi...83278868944342

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.794

    Standaard

    Mooi; smaakvolle soberheid. Veel plezier ermee!
    Welke houtsoort/geluid moet ik aan denken?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top